Page 135 - pzncelek
P. 135

POSELSTVÍ TŘICÁTÉ PÁTÉ


                                           O struktuře a obsahu reality





            Dne 5. května 1982

            Dnes bylo Nejvyšším zjeveno následující:

            V kontextu těchto „Poselství z nitra“ je taktéž důležité hovořit o struktuře reality. Co je to
            realita ?  Jaký je její obsah a struktura?


            Toto téma je velmi hluboké a široké a ve většině případů přesahuje jakékoli možné chápání
            těmi, kdo jsou na Zemi ve fyzických tělech s velmi omezeným vědomým uvědoměním. Aby
            se realita plně chápala, musely by se nejprve eliminovat všechny nevědomé procesy, které
            na lidi uvalují obecně rozšířenou extenzivní a intenzivní nevědomost. Tato situace, jež je
            výsledkem aktivace a dominance negativního stavu na Zemi, klade lidem klapky na oči při
            jejich vizích a perspektivách, takže pravdivé porozumění realitě je mimo a nad jejich rozsah
            myšlení.

            Avšak přichází čas, kdy se chystá postupné odstraňování těchto klapek a nastane otevření
            plného přístupu k lidské mysli a ke všem jejím dimenzím. V přípravě na tento významný
            krok   a   událost,   která     je   pro   člověčenstvo   životně   závažná,   předkládá   se   následující
            pojímání reality. Toto pojímání je třeba považovat pouze za přiblížení opravdového obsahu,
            struktury, dynamiky a povahy reality. Je třeba mít na mysli, že vždy je tu přesahující chápání
            tohoto pojetí. Jeden z důvodů pro takové přesahující chápání spočívá ve faktu, že realita je
            v   módu   neustálé   změny,   přetváření,   pozměňování,   doplňování   novým   a   pokroku   od
            věčnosti do věčnosti. Tato povaha reality odstraňuje jakoukoli možnost permanentního
            pojímání stagnujícími a statickými slovy a kategoriemi zevního popisování.

            Struktura reality obecně může být chápána ze dvou navzájem závislých perspektiv - z jejího
            obsahu a z její formy. Tyto dvě perspektivy jsou navzájem závislé proto, že obsah reality
            určuje její formu a forma reality je projevem jejího obsahu. Jedno nemůže být a existovat
            bez druhého.

            Realitu obecně lze definovat jako stav, proces a rozpoložení jsoucna a bytí, jež vždy jest v
            sobě   a   sebou.   Její   podstatou   je   stálé  sebeuvědomování  a   úplné   vědomí.   Realita   je   v
            absolutním smyslu „JÁ JSEM“. Protože toto „JÁ JSEM“ ve své esenci a substanci znamená
            vždy být a existovat bez jakéhokoli začátku či konce, ustanovuje esenci a substanci toho,
            co lidé nazývají Nejvyšším či Bohem (a všemi ostatními podobnými jmény). Takže realitu lze
            definovat jako absolutní stav, proces a rozpoložení Nejvyššího. V tomto ohledu je tím
            jediným, co je v absolutním smyslu reálné, Nejvyšší. Vše ostatní ve jsoucnu a bytí odvozuje
            svůj smysl a projev reality z Absolutní reality Jsoucna a Bytí Nejvyššího.

            Tato definice nevyhnutelně vede k závěru, že cokoli se přímo neodvozuje z této reality, to
            jest z Nejvyššího, je nereálné a může být a existovat pouze dle ukradených principů reality -
            je tedy formou pseudoreality.
            Při pohledu na výše uvedené lze dospět k rozumnému závěru ohledně obsahu reality.
            Obsahem pravé reality je věčná přítomnost Nejvyššího v ní, Kdož je Sám/Sama jedinou
            realitou. Tato přítomnost Nejvyššího ustanovuje  život reality, protože Nejvyšší je jediným
            Životem   v   absolutním   smyslu.   Takže   cokoli   či   kdokoli   obsahuje   či   uznává   takovou
            přítomnost, tímto obsažením a uznáváním potvrzuje platnost své vlastní reality stávaje se
            opravdu reálným a živým. Cokoli či kdokoli neobsahuje a neuznává takovou přítomnost,
            nemůže potvrdit platnost své vlastní reality a živosti, a tudíž je buď nereálné a mrtvé, nebo
            pouze pseudoreálné a pseudoživé.
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140