Page 266 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 266
KAPITOLA 12.
je lidský život zásobovatelem přecenného poučení pro veškeré stvoření dlící v pravém
životě Absolutního života Absolutního ducha Pána Ježíše Krista.
11. Mimo niterných aspektů života, znázorněných výše, jsou také zevní faktory života.
Život rád bere na sebe formu. Prostřednictvím své formy může život být konkrétně
rozeznán, může být vnímán a zažíván také zvnějšku čili navenek. Je zřejmé, že v tomto
smyslu může být život pojímán jako subjektivní stav i jako fenomén, pozorovatelný
zvenčí. Existuje nositel života a také je zde proživatel života. Proživatel života je jeho
subjektem. Nositel života je jeho objektem. Jde tu o souvztažnost s obecnou formální
strukturou života, která se projevuje pokud si vzpomínáte - ve třech aspektech:
-
s
V nejniternějším, vnitřním, a zevnějším. Tyto aspekty života lze pojímat jak ohledem
na proživatele života, tak i nositele života. Proživatel života jej zakouší ve třech
modalitách: jako nejniternější čili nejhlubší niterný stav, jako vnitřní proces i jako
zevní projev. Ve všech třech případech toho prožívání jde o niternou čili subjektivní
zkušenost.
Naproti tomu nositel života, jsouc jeho vlastním objektem, pozoruje život, jako by byl
něj. Rozlišuje
navenek, mimo tudíž v sobě to, co zakouší život ve svém nitru, i to, co
pozoruje tentýž život mimo, navenek od sebe. Aby takové pozorování bylo
formy životní manifestace. Tato forma má
proveditelné, zrodila se v duchu života idea
za svůj účel nejen stát
se objektem pozorování, ale - což je nejdůležitější -
prostředníkem
konkrétního, hmatatelného sdílení svého stavu a procesu. Jednoduše
řečeno, život ve své zevní formě se stává hmatatelným. Aby bylo možno život
ohmatat,
procítit a pozorovat zvenčí, musí být forma života nadělena určitými smyslovými
orgány pro percepci, pociťování, recepci a komunikování. Tyto orgány ve všech svých
modalitách se stávají zevními faktory života. Mohou být podstaty duchovní, či povahy
mít přirozenost fyzickou čili
duševní, anebo tělesnou. Toto uspořádání koresponduje
s požadavky duchovního, zprostředkujícího a přírodního světa.
Jak si vzpomínáte, má každý svět svůj vlastní niterný, vnitřní a vnější stav. Každý z nich
vnímání, pociťování, přijímání a komunikaci, souhlasné
má své specifické ústrojí pro
s povahou svého světa.
Tyto orgány uschopňují každého k tomu, aby prožíval a sdílel život na všech úrovních
jeho projevování. Jsou sestrojeny z idejí početí života za účelem jeho zkušenostního
prožívání a sdílení.
Duch, v tomto případě Absolutní duch života, plodí ideu účelu života. Ustanovuje tento
jako
účel moudré sdílení a vzájemné oplácení své lásky a všeho, co má. Z této idey se
Idea těchto modalit
rodí další, jež definuje rozličné modality tohoto sdílení a oplácení.
produkuje potřebné orgány, nástroje a prostředky, jimiž se to vše dociluje ve všech
úrovních a aspektech života.
Na úrovni nesentientního života jsou tyto orgány ohraničeny na zevní stupeň.
Nemohou pocítit nic z toho, co je niterné podstaty, a projevuje se v nich velice omezené
množství z vnitřní úrovně. Na úrovni mrtvého života negativního stavu byla všechna