Page 266 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 266

KAPITOLA  12.
            je  lidský život zásobovatelem přecenného        poučení   pro  veškeré  stvoření   dlící v   pravém
            životě Absolutního života Absolutního ducha Pána Ježíše Krista.

            11.  Mimo  niterných aspektů      života, znázorněných  výše,   jsou také  zevní faktory života.


            Život  rád   bere   na   sebe   formu.    Prostřednictvím   své  formy  může   život  být  konkrétně

            rozeznán, může      být vnímán a zažíván také zvnějšku  čili    navenek.   Je zřejmé, že v   tomto
            smyslu  může   být   život   pojímán   jako   subjektivní   stav   i   jako   fenomén,   pozorovatelný
            zvenčí.   Existuje  nositel  života   a  také  je  zde  proživatel   života.   Proživatel   života   je  jeho
            subjektem.  Nositel  života  je  jeho  objektem.   Jde  tu  o  souvztažnost  s   obecnou  formální
            strukturou  života,   která  se   projevuje      pokud  si   vzpomínáte  -  ve   třech   aspektech:

                                                        -

                                                                                                 s
                V  nejniternějším, vnitřním,   a  zevnějším.   Tyto aspekty života lze pojímat   jak     ohledem



            na  proživatele     života,   tak   i   nositele   života.  Proživatel  života  jej   zakouší   ve   třech


            modalitách:   jako  nejniternější    čili  nejhlubší   niterný   stav,  jako  vnitřní   proces  i   jako

            zevní  projev.   Ve  všech  třech  případech  toho  prožívání  jde  o  niternou  čili  subjektivní

            zkušenost.

             Naproti tomu  nositel  života,  jsouc jeho vlastním objektem, pozoruje život, jako by byl
                               něj.  Rozlišuje
             navenek,  mimo                    tudíž  v  sobě  to,  co  zakouší  život  ve  svém  nitru,  i  to,  co





             pozoruje  tentýž  život  mimo,  navenek  od  sebe.  Aby  takové  pozorování  bylo
















                                                              formy životní manifestace.  Tato  forma  má
             proveditelné, zrodila se v  duchu  života  idea










             za  svůj  účel    nejen  stát
                                            se  objektem  pozorování,  ale  -  což  je  nejdůležitější  -







             prostředníkem
                               konkrétního,  hmatatelného  sdílení  svého  stavu  a  procesu.  Jednoduše












             řečeno,  život ve své  zevní formě  se stává hmatatelným.  Aby bylo možno život
                                                                                                   ohmatat,











             procítit    a  pozorovat  zvenčí,  musí  být  forma  života  nadělena  určitými  smyslovými










             orgány pro        percepci, pociťování, recepci a  komunikování.  Tyto orgány ve všech svých










             modalitách se     stávají  zevními faktory života.  Mohou být      podstaty  duchovní,  či povahy




                               mít  přirozenost  fyzickou  čili
             duševní,  anebo                                     tělesnou.  Toto  uspořádání  koresponduje








             s  požadavky      duchovního, zprostředkujícího  a  přírodního světa.









             Jak si vzpomínáte,  má každý  svět  svůj vlastní  niterný, vnitřní a vnější stav.  Každý z  nich
                                               vnímání,  pociťování,  přijímání  a  komunikaci,  souhlasné
             má  své  specifické     ústrojí  pro






             s  povahou svého světa.











             Tyto orgány  uschopňují každého k  tomu, aby prožíval a sdílel život na všech úrovních
             jeho  projevování.  Jsou  sestrojeny     z  idejí  početí  života  za  účelem  jeho  zkušenostního



             prožívání a sdílení.












             Duch,  v  tomto případě  Absolutní duch života, plodí ideu účelu  života.  Ustanovuje tento

                      jako
             účel       moudré  sdílení  a  vzájemné  oplácení  své  lásky  a  všeho,  co  má.  Z  této  idey  se




                                                                                        Idea  těchto modalit
             rodí další, jež definuje rozličné modality tohoto sdílení a oplácení.
















             produkuje  potřebné  orgány,  nástroje  a  prostředky,  jimiž  se  to  vše  dociluje  ve  všech


             úrovních a aspektech života.













             Na  úrovni  nesentientního  života  jsou  tyto  orgány  ohraničeny  na  zevní  stupeň.




             Nemohou pocítit nic z  toho, co je       niterné podstaty,  a projevuje se v  nich  velice omezené












             množství  z  vnitřní  úrovně.  Na  úrovni  mrtvého  života  negativního     stavu  byla  všechna
   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271