Page 135 - hinz
P. 135

Absolutního stavu, to jest Nejvyššího.


            Když takové pocity a stavy prožívá někdo v pozitivním stavu, tento někdo vstupuje
            do soumraku čili do konce svého dne. (Den zde souvztaží s vlastní současnou
            kondicí a stavem.) To naznačuje, že vlastní současná kondice, stav či místo nebo
            cokoli,   co   kdo   má,   vyčerpala   svou   užitečnost,   byla   získána   a   přijata   všechna
            ponaučení, vše se projevilo a sdělilo a je doba pohnout se do odlišného stavu,
            rozpoložení, místa, času, procesu, dimenzi či do čehokoli jiného, co kdo má. V
            okamžiku, kdy jeden vstupuje do této nové situace, vstupuje do rána nového dne
            svého vlastního života, což poskytuje zážitek ohromného štěstí a blaženství. Zážitek
            štěstí a blaženosti nového rozpoložení je o mnoho vyšší, daleko důkladnější či větší
            intenzity a velikosti a má vetší zkušenostní dopad než cokoli, co bylo doposud
            prožito   ve   všech   předcházejících   krocích   a   kondicích   vlastního   duchovního
            pokroku.   Takže   neexistuje   žádná   srovnatelnost   či   podobnost   mezi   tímto
            rozpoložením a tím předešlým s výjimkou toho, že současná situace by se nezískala
            a nevstoupilo by se do ní bez zkušeností všech předcházejících rozpoložení, jako
            každá stávající kondice vyvěrá ze všech předcházejících a staví na nich.

            Vztah každého předcházejícího a následného rozpoložení a situace je vždy diskrétní
            a nikdy není spojitý a lineární. To je důvodem, proč je řečeno, že mezi různými
            kondicemi   neexistuje   žádné   srovnání   a   podobnost.   Každá   nová   kondice   je
            kvalitativně   a   kvantitativně   odlišná   a   jedinečná.  Avšak   všechny   jsou   navzájem
            spojeny skrze souvztažnosti. Výskyty jedné kondice jsou synchronní k výskytům ve
            všech ostatních. Jsou specifické a jedinečné ke každé kondici a relevantní k úrovni
            schopnosti   vnímání   a   přijímání   těch,   kdo   zaujímají   tato   rozpoložení   v   každé
            jednotlivé úrovni a  stavu. Například jeden aspekt  pravdy  je  zjeven  souběžně  a
            současně ke všem rozpoložením ve jsoucnu a Bytí. Avšak stupeň a kvalita vnímání
            a přijímání tohoto aspektu zjevené pravdy se bude podstatně lišit od jedné kondice
            ke   druhé.   Zjevené   aspekty   pravdy   mají   tolik   styčných   ploch,   kolik   existuje
            rozpoložení ve jsoucnu a Bytí. Každá kondice přijímá a využívá tu styčnou plochu
            zjeveného aspektu pravdy, která je v souhlase s jeho zvláštní a jedinečnou povahou.

            Synchronnost   vnímání   a   přijímání   zjeveného   aspektu   pravdy   je   nutným   jevem,
            protože žádné použití, žádná aktualizace a realizace celku zjeveného aspektu pravdy
            nemůže být docílena bez toho, aby nebyly účastny a nezahrnuly se všechny jeho
            styčné plochy.  Jestliže  by  nebyl souběžný  ve  všech svých styčných  plochách,
            nemohly by se zjevit žádné další aspekty pravdy. Z toho by následně vyplynula
            stagnace vedoucí k zastavení veškerého života. Takto to funguje v diskrétním módu
            jsoucna a Bytí všech možných rozpoložení, stavů, procesů, míst, časů, dimenzí,
            situací či čehokoli, co kdo má.


            Na   straně   druhé   spojitá   a   lineární   forma   duchovního   pokroku   je   pro   každého
            zajištěna v každé současné kondici, stavu či místě. To znamená, že když někdo
            vstoupí do nové kondice či situace poprvé, vstoupí do nejmenší míry poznání a jeho
            použití, které jsou v této nové kondici k dispozici. Jak něčí den (stav) postupuje od
            svého jitra k ránu, k poledni, odpoledni, podvečeru a nakonec k soumraku, jedinec
            postupně získává větší a větší stupeň poznání a jeho požití v tomto rozpoložení a
            sděluje svůj stále větší jedinečný příspěvek se všemi v tomto rozpoložení dokud
            nepřijde   čas,   kdy   toto   rozpoložení   či   stav   pro   tohoto   jedince   vyčerpá   svou
            užitečnost a tento se již nikdy  nemůže  ani naučit nic nového, ani nemůže  nic
            nového   poskytnout   či   sdělovat   druhým.   V   okamžiku,   kdy   to   nastane,   nastává
            takříkajíc setmění a jeden je připraven ke kvalitativnímu, nelineárnímu skoku z jedné
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140