Page 137 - hinz
P. 137

Na druhé straně volba následovat negativní stav dostává jednoho v každém bodě
            přechodu   do   pozice,   v   níž   vstupuje   do   kondice   značně   většího,   hlubšího   a
            odlišnějšího   stupně   zel   a   nepravd,  než   jaké   prožil   a   vytvářel   v   předešlé   či
            předcházející kondici.


            Aby se to zopakoval znovu: během každého přechodného období, je každému ve
            stavu   mezi   opuštěním   této   předcházející   kondice   a   vstoupením   do   nové   dána
            příležitost   upustit   od   následování   negativní   cesty   a   dát   se   na   cestu   věčného
            duchovního pokroku. Toto se odehraje u každého bez výjimky a vyloučení během
            každého přechodného období bez ohledu na to, jak zlým, špatným či negativním se
            jedinec jeví být.


            Z výše uvedeného popsání lze tedy snadno dojít k závěru, že tento proces s lidmi v
            negativním stavu také pokračuje navěky, jak je tomu s lidmi ve stavu pozitivním.
            Avšak takový závěr by byl mylný.


            Je třeba si opět a zase pamatovat, že pozitivní stav vznikl v Absolutním stavu a
            Rozpoložení   Nejvyššího.   Cokoli   vzniklo   přímo   v   Absolutní   přirozenosti,   musí
            pokračovat věčně, protože to v sobě obsahuje přítomnost Absolutního Nejvyššího.
            Takže to nemůže nikdy přestat být a existovat. To byla původní volba každého ve
            Stvoření, jakož i Stvoření samotného, předtím, než bylo stvořeno.

            Negativní stav na straně druhé nevznikl v Absolutním stavu. Byl počat v relativním
            stavu   nesprávnými   volbami   lidí   jako   výsledek   jejich   zavrhnutí   Nejvyššího   a
            Jeho/Jejích   duchovních   principů.   Ačkoli   toto   „relativní“   samo   o   sobě   vzniklo
            z Nejvyššího, a tudíž musí pokračovat věčně, cokoli toto relativní samo o sobě
            vytvořilo,   je   relativní   pouze   k relativnímu,   a   ne   k   Absolutnímu.   Relativní   k
            Absolutnímu pokračuje  věčně, relativní pouze  k relativnímu nemůže pokračovat
            věčně, protože v něm není nic z Absolutního Jedině relativní k Absolutnímu v sobě
            obnáší toto Absolutno (jako extenzi a proces Nejvyššího). Zůstává tudíž navždy.
            Relativní pouze k relativnímu nemůže zůstat věčně, protože je to extenze a proces
            pouze   relativního   rozpoložení.   Tudíž   v   jednom   bodě,   až   vyčerpá   všechny   své
            možnosti, nezbude v něm nic, co by ho udržovalo.


            Všechna zla a nepravdy negativního stavu jsou tudíž omezeny svým relativním
            původem. Relativní původ jim nemůže poskytnout nevyčerpatelný a věčný zdroj
            inspirace ke stálému vytváření nových idejí a nápadů, který by byl s to udržovat
            věčně jejich jsoucno a Bytí. Takže když relativní zdroj vyschne, negativní stav splní
            svůj účel, kvůli němuž mu Nejvyšším bylo dovoleno vstoupit do svého jsoucen a
            Bytí. V tomto bodě skončí. Všichni ti lidé, kteří ze své svobodné volby zůstanou
            v negativním stavu až do samého jeho konce, si uvědomí, že již není v negativním
            stavu nic, co by je inspirovalo či motivovalo v něm zůstat a pokračovat. V okamžiku
            tohoto uvědomění se jim opětovně vybaví paměť jejich dobrovolného postavení,
            okolností,   za   nichž   bylo   negativnímu   stavu   dovoleno   vstoupit   do   jeho   módu
            aktivace a dominance, a bude jim dána následující možnost volby: buď konvertovat
            do pozitivního stavu a následovat cestu neustálého duchovního pokročení změn,
            plynutí a pohybu, nebo odejmutí jejich zdroje života a jeho navracení z nich zpět do
            Absolutního stavu.


            Ve druhém případě, v okamžiku odejmutí životního zdroje z nich, odpadne současná
            negativní, zlá, iluzivní a přeludná forma tohoto ukradeného života se všemi jeho
            stavy, kondicemi, procesy atd. a obrátí se v nicotu. Konec konců není ničím více než
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142