Page 22 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 22
On/Ona vždy jest, nemůže být nikdy plně pojata a pochopena tím, kdo je relativní
pouze k Nejvyššímu, a tedy vždy nastává, probíhá a stává se z Nejvyššího. Aby někdo
mohl skutečně pojmout a pochopit tuto povahu, musel by být nestvořeným a
Absolutním, jako je Nejvyšší. Pouze Absolutní zkušenost Absolutního stavu
Absolutního nestvoření, Nenastávání, Neprobíhání a Nestávání se Absolutního „Já
jsem“ může poskytnout plné pojímání a porozumění pravé povahy Nejvyššího. Tato
zkušenost není možná pro toho, kdo není v absolutním stavu a absolutním procesu. Z
tohoto důvodu sentientní jsoucna a bytosti z Toho Absolutního jsou schopny toliko se
přiblížit pravé povaze Nejvyššího všemi svými principy, atributy a jejich odvozeninami,
které mají z absolutního Nejvyššího, neboť Nejvyšší je v nich jako ve Svém vlastním.
Aproximace pravé povahy Nejvyššího z těchto principů, atributů a jejich odvozenin je
možná kvůli jejich relativní povaze k absolutnosti těch, které jsou v Nejvyšším.
Z toho plyne závěr, že je a vždy bude chápání a pojímání povahy Nejvyššího, které
přesahuje to, které kdo má v jakémkoli okamžiku.
Toto tedy vede k formulaci následujícího základního principu lidské duchovnosti:
Jelikož je skutečná aproximace Absolutní povahy Nejvyššího možná jen z principů,
atributů a jejich odvozenin v lidských bytostech, v nichž je Nejvyšší vždy přítomen
jako ve Svém vlastním, jediný způsob, jak dosahovat neustále většího jejího
porozumění a pojímání, je z nitra sebe sama. Tak tedy stále lepší a lepší porozumění
sebe sama vede ke stále lepšímu chápání Nejvyššího, neboť Nejvyšší je vždy přítomen
v každém já, jako ve Svém vlastním. Teto proces pokračuje nepřetržitě a je základnou
a základem veškerého lidského života, lidské tvořivosti a činnosti v nekonečných
potenciálech a ve věčném pokračování.
Na závěr této kapitoly je třeba učinit závěr, že lidské bytosti a entity - založené na
všech těchto základních principech duchovnosti obecně a lidské duchovnosti zvlášť -
jsou ve všech svých formách, stavech, rozpoloženích, procesech, dimenzích,
vesmírech, galaxiích, slunečních systémech a planetách ve všech svých aktivitách ve
všech úrovních, sférách, oblastech a místech jejich bytí a jsoucna od nejniternějších
až po nejzevnější, od nejvyšších po nejnižší bez jakékoli výjimky a výhrady skutečně,
úplně, zcela, naprosto a absolutně duchovními entitami a bytostmi.
Pokud se toto nepochopí, nepřijme a nevezme vážně v úvahu jako jediná možnost, nic,
co následuje v této knize, nebude mít žádný smysl a její význam bude úplně ztracen.