Page 21 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 21

jako ve Svém vlastním.


            Tudíž  v  intenzifikaci  sexuálních  pocitů  principů  maskulinity  vzhledem  k principům
            femininity  a   principů  femininity  vzhledem   k   principům  maskulinity  a   v   jejich
            sjednocení skrze jedinečnou manifestaci každého principu u všech lidských bytostí
            prožívají   tyto   lidské   bytosti   Nejvyššího   skrze   Jeho/Její   jedinečnou   manifestaci,
            existenci a proces v lidských bytostech opačného sexuálního uzpůsobení, ženského k
            mužskému a mužského vzhledem k ženskému. Jelikož je Nejvyšší vždy přítomen v
            těchto formách a v jejich zvláštních, jednotlivých sexuálních charakteristikách, jedinec
            se v procesu sexuálního styku se svým sexuálním protějškem (mužský se ženským,
            ženský s mužským) v pravém smyslu a do určité míry miluje s Nejvyšším.

            Z   toho   plyne   důležitost   uvědomění   si   následujícího   základního   principu   lidské
            duchovnosti: Pravá lidská sexualita je naprosto, úplně, zcela a bez výjimky duchovní
            událostí, která probíhá a stává se z Nejvyššího - je nejzazším nástrojem a prostředkem
            sdílení   a   prožívání   Absolutní   lásky   Absolutní   moudrosti   Nejvyššího   v   tom,   co   je
            relativní vzhledem k Nejvyššímu. Bez tohoto pochopení sexuality je její smysl navždy
            ztracen.

            11. Moc, potence, síla a dynamika „já jsem“ a jeho sexualita, které jsou v absolutním
            smyslu   relativní   vzhledem   k  Nejvyššímu,  působí   na   principu   tvořivosti  relativní   k
            Absolutní tvořivosti Nejvyššího. Tvořivost „Já jsem“ relativní k Absolutní tvořivosti
            Nejvyššího je následkem a neustálým projevem jeho lásky a moudrosti a všech jejich
            atributů a odvozenin, relativních k Absolutní lásce a Absolutní moudrosti a všem jejich
            absolutním atributům a odvozeninám. Kvůli samému obsahu a principu „já jsem“ je
            toto - vzhledem k Aktivitě Nejvyššího - vždy činné a tvořivé relativně vzhledem k
            Absolutní činnosti a Absolutní tvořivosti Nejvyššího. Tvořivost „já jsem“ relativní k
            Absolutní tvořivosti Nejvyššího je samotným centrem a jádrem sjednocení lásky a
            moudrosti „já jsem“ a jeho sexuality, relativním k Absolutnímu středu a Absolutnímu
            jádru Absolutního sjednocení Absolutní lásky a Absolutní moudrosti Absolutního „Já
            jsem“   a   jeho   Absolutní   sexuality.   Z   tohoto   centra   a   jádra   se   iniciují   popudy   k
            neustálému stávání se toho, co nastává a probíhá z Nejvyššího, kdož vždy jest.

            Tudíž tento princip stanoví, že lidé tvoří ze stavu své lásky procesem své moudrosti
            relativně pouze k Absolutní tvořivosti Absolutního „Já jsem“, které tvoří ze svého
            Absolutního stavu Absolutní lásky procesem Absolutní moudrosti.

            Z tohoto plyne následující důležitý základní princip lidské duchovnosti:


            Pravá tvořivá snaha lidských bytostí a jejich výsledné činnosti jsou relativní pouze k
            Absolutní tvořivosti a Absolutní aktivitě Nejvyššího. V absolutním smyslu je veškerá
            tvořivost a činnost lidských bytostí možná jen proto, že nastává, probíhá a stává se z
            Nejvyššího, kdož nikdy nenastává, neprobíhá a nestává se, ale vždy jest. Nejvyšší je
            tedy vždy přítomen v lidské tvořivosti a činnosti jako ve Svém vlastním.

            12. Jelikož jakákoli lidská bytost ve své celistvosti pouze nastává, probíhá a stává se z
            Nejvyššího, kdož je jedině Tím/Tou, Jenž/Jež vždy jest, je zřejmé, že vše v lidském
            životě   závisí   zcela,   úplně,   plně,   naprosto   a   absolutně   bez   jakýchkoli   výjimek   na
            způsobu, jakým se projevuje uvědomění, poznání, chápání, uznání, postoj, vůle, city a
            chování vzhledem k tomu, co nenastává, neprobíhá a nestává se, ale vždy jest - tedy k
            Nejvyššímu. Pro založení přístupu, uvědomění, poznání, pochopení, přijetí, vůle, citů a
            chování k Nejvyššímu je třeba mít náležité pojetí, náležitou představu a ideu povahy
            Nejvyššího. Avšak je tu paradox a dilema. Skutečná povaha Nejvyššího, kdož jest
            absolutním, nestvořeným, nenastávajícím, neprobíhajícím a nestávajícím se, jelikož
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26