Page 17 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 17

Z tohoto závěru plyne následující důležitý základní princip lidské duchovnosti: Láska
            já - relativní k Absolutní lásce Nejvyššího - je samou esencí a samým životem lidských
            bytostí. Je tedy nemožno milovat Nejvyššího, pokud jedinec nemiluje sebe sama, a
            zároveň není možno milovat sám sebe, pokud se nemiluje Nejvyšší. Ve vyšším smyslu
            neexistuje jiná láska. Vše, co se vztahuje k lásce, se odvozuje z tohoto vrcholně
            důležitého základního principu lidské duchovnosti.


            4. Stav „já jsem“ relativní k Absolutnímu stavu Absolutního „Já jsem“ je procesem
            relativním k Absolutnímu procesu. Jelikož relativní „já jsem“ nastává, probíhá a stává
            se z „Já jsem“ absolutního, samo jeho stávání, probíhání a stávání se vytváří neustálý
            proces,   který   je   relativní   k   Absolutnímu   procesu   Nejvyššího.   Tento   proces   je
            moudrostí   lidských   bytostí,   relativní   k   Absolutní   Moudrosti   Nejvyššího.   Tato
            moudrost, která je relativní k Absolutní moudrosti, vytváří samu substanci „já jsem“
            relativní k Absolutní substanci Absolutního „Já jsem“. Je to forma a projevu vlastního
            stavu relativní k Absolutní formě a Absolutnímu projevu Absolutního stavu. Je to
            proces myšlení lásky „já jsem“ relativní k Absolutnímu procesu Myšlení Absolutní
            lásky Absolutního „Já jsem“, kterým je Nejvyšší. Z tohoto principu se vyvozuje, že
            relativní „já jsem“ je vždy myšlením relativním k Absolutnímu myšlení Absolutního „Já
            jsem“.


            Základním principem lidské duchovnosti, který vyplývá z tohoto závěru, je to, že bytí
            lidské   moudrosti   se   všemi   jejími   atributy   a   odvozeninami   je   relativní   pouze   k
            Absolutnímu bytí Absolutní moudrosti. Není možno být moudrým bez toho, že by se
            moudrost   odvazovala   z   Absolutní   moudrosti   Nejvyššího.   Pravá   lidská   moudrost
            vytváří uvědomění toho, že jelikož nastává, probíhá a stává se z Absolutní moudrosti
            Nejvyššího, která nikdy nenastává, neprobíhá a nestává se, ale vždy jest, existuje
            pouze relativně k Absolutní moudrosti Nejvyššího. Je možno být moudrým jedině
            s pomocí Nejvyššího, z Něhož/Ní. Nejvyšší je tak v lidské moudrosti jako ve Svém
            vlastním.

            5.   Hlavními   atributy   stavu   lásky   „já   jsem“   relativního   k Nejvyššímu   jsou:   Vůle,
            motivace, cítění, sdílení, které jsou relativní k Absolutní vůli, Motivaci, Cítění, Sdílení
            Nejvyššího. Samým životem lásky je vůle milovat relativní k Vůli pravého Absolutního
            života Absolutní lásky, která chce milovat absolutně a nepodmíněně. Toto vše pak
            určuje potřebu sdílet lásku, relativní k Absolutní potřebě Nejvyššího sdílet absolutně
            nepodmíněnou Absolutní lásku.

            Protože   atributy   stavu   lásky   lidských   bytostí   nastávají,   probíhají   a   stávají   se   z
            Absolutních   atributů   Absolutní   lásky   Nejvyššího,   které   nenastávají,   neprobíhají   a
            nestávají se, ale vždy jsou, plyne z tohoto následující hlavní základní princip lidské
            duchovnosti:


            Všechno   lidské   chtění,   motivování,   cítění   a   sdílení   se   všemi   jejich   atributy   a
            odvozeninami je bez jakékoli výjimky relativní pouze k Absolutní vůli, Motivaci, Cítění
            a Sdílení Nejvyššího, z nichž nastává, probíhá a stává se. Je tedy  zcela, naprosto a
            úplně nemožné chtít, cítit, motivovat se a sdílet bez vztahu k tomu, co vždycky jest
            v sobě a ze sebe a vytváří ze svého Absolutního stavu možnost nastávání, probíhání a
            stávání se těchto atributů. Proto jsou pravá vůle, motivace, pravé cítění a sdílení
            lidských bytostí možné pouze z Nejvyššího. Nejvyšší je v těchto atributech lidských
            bytostí jako ve Svém vlastním.
            6. Hlavními atributy procesu moudrosti stavu „já jsem“ - relativními k Absolutním
            atributům Absolutního procesu Absolutní moudrosti Absolutního stavu Absolutního
            „Já jsem“ - jsou inteligence, chápání, rozum, racionalita, vědění, řád, zákon a vnímání -
            relativně k Absolutním atributům Nejvyššího. Také neustálý proces myšlení relativní
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22