Page 18 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 18

k Absolutnímu procesu myšlení Nejvyššího. Takto „já jsem“ - relativní k Absolutnímu
            „Já   jsem“   -   skrze   tyto   atributy   vždy   myslí   a   chápe   s   inteligencí,   rozumem   a
            racionalitou relativní pouze k Absolutní inteligenci, Rozumu, Racionalitě. Jeho myšlení
            je   vždy   logické,   řádné   a   zákonité   relativně   pouze   k   Absolutnímu   myšlení   s   jeho
            Absolutní   logikou,  Řádem,  Zákonitostí   Nejvyššího.   Tyto  atributy   jsou   nejniternější
            částí moudrosti, která je procesem stavu lásky „já jsem“, a jsou relativní pouze k
            Absolutním   atributům  Nejvyššího,  kdož  je  Absolutní   „Já   jsem“,  jehož  Absolutním
            principem je Absolutní život.

            Jelikož tyto atributy v lidských bytostech nastávají, probíhají a stávají se z toho, co
            nikdy nenastává, neprobíhá a nestává se, ale vždy jest - tedy z Nejvyššího, jsou vždy
            relativní k, „Já jsem“ Nejvyššího v absolutním smyslu.


            Z toho tudíž plyne další důležitý základní princip lidské duchovnosti:

            Jelikož   inteligence,   chápání,   rozum,   racionalita,   vědění,   řád,   zákonitost   a   vnímání
            nastávají, probíhají a stávají se z „Já jsem“ Nejvyššího a Jeho absolutních atributů,
            mohou   lidské   bytosti   skutečně,   úplně   a   naprosto   myslet,   chápat,   rozumět,   být
            racionální, logické a zákonitě a náležité vnímavé pouze z Nejvyššího, kdož je jediným a
            samotným majícím tyto atributy v absolutním  smyslu. Existence těchto atributů v
            lidských bytostech je relativní, a tudíž možná, pouze kvůli existenci toho, co vždycky
            jest v absolutním smyslu. Bez toho by nebylo žádné nastávání, probíhání a stávání se
            těchto   atributů   v   relativním   smyslu.   Takto   je   Nejvyšší   vždy   přítomen   v   těchto
            atributech lidských bytostí jako ve Svém vlastním.

            7. Stav a proces „já jsem“ relativního k Absolutnímu stavu a procesu Absolutního „Já
            jsem“ nastává, probíhá a stává se z toho, co nikdy nevzniká, neprobíhá a nestává se,
            ale vždy jest - bez času a prostoru. Stupeň relativity stavu „já jsem“ relativního k
            Absolutnímu stavu Absolutního „Já jsem“ vytváří subjektivní prostor tohoto stavu.
            Jelikož tento nastává z Absolutního stavu, který nenastává, ale vždy jest, vědomí
            relativity tohoto nastávání vzhledem k nenastávání se vnímá jako subjektivní prostor.
            Subjektivní   prostor   je   tedy   určen   stupněm   vnímání   subjektivní   pozice   relativního
            nastávání vzhledem k Absolutnímu stavu nenastávání Nejvyššího.

            Na   druhé   straně   vytváří   stupeň   relativity   procesu   „já   jsem“,   které   je   relativní   k
            Absolutnímu   procesu,   subjektivní   čas   tohoto   procesu.   Protože   proces   probíhá   z
            Absolutního   procesu,   který   neprobíhá,   ale   vždy   jest,   vnímání   relativity   tohoto
            probíhání vzhledem k neprobíhání se pociťuje jako čas. Subjektivní čas je tak určen
            mírou  vnímání   subjektivního   pocitu   vlastního   probíhání   relativního   k   Absolutnímu
            procesu neprobíhání Nejvyššího.

            Míra   uvědomělosti   nastávání   a   probíhání   vzhledem   k nenastávání   a   neprobíhání
            vytváří stávání se subjektivního prostoru a času relativní k nestávání se, které vždy
            jest bez času a prostoru a kterým je tedy Nejvyšší.

            Tudíž subjektivní čas a prostor jsou relativní pouze k Absolutní bezprostorovosti a
            Absolutní bezčasovosti, určené stavem a procesem nastávání a probíhání k stávání se
            relativně k Nejvyššímu, kdož nenastává, neprobíhá, nestává se, neboť On/Ona vždy
            jest.


            Z tohoto plyne následující důležitý základní princip lidské duchovnosti:

            Pravá podstata lidského stavu a procesu nastává a probíhá ke stávání se relativně k
            Absolutnosti Nejvyššího. Nastávání a probíhání vytvářejí subjektivní prostor a čas,
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23