Page 16 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 16

absolutnímu vytváří lidskou mysl, která nastává, probíhá a stává se z Absolutní mysli
            Absolutního „Já jsem“.

            Z tohoto plyne první a jeden z nejdůležitějších základních principů lidské duchovnosti:


            Lidské bytosti jsou vědomá jsoucna a bytí neustále nastávající, probíhající a stávající
            se z Absolutního vědomého jsoucna a bytí, kterým je Nejvyšší, který nikdy nenastává,
            neprobíhá a nestává se, neboť On/Ona prostě vždy jest.

            2. Nastávání, probíhání a stávání se lidských bytostí je aktem Absolutní nezávislosti a
            Absolutní svobody Nejvyššího. Jelikož je tento akt výsledkem Absolutní svobody a
            Absolutní   nezávislosti,   lidské   bytosti   nastávají,   probíhají   a   stávají   se   z   Absolutní
            svobody   a  Absolutní   nezávislosti   s  nezávislostí   a  svobodou   relativní   k  Absolutní
            nezávislosti a k Absolutní svobodě Nejvyššího. Akt stvoření a výsledné nastávání,
            probíhání a stávání se mohou odehrát pouze  v Absolutní  svobodě  a v Absolutní
            nezávislosti.   To,   co   je   absolutně   svobodné   a   nezávislé,   může   působit   pouze   z
            Absolutní svobody a Absolutní nezávislosti a je schopna tvořit pouze svobodná a
            nezávislá nastávání, probíhání a stávání se relativní k Absolutnímu sebe sama a jeho
            Absolutním principům, absolutním atributům a jejich Absolutním odvozeninám.


            Z   tohoto   plyne   druhý   základní   princip   lidské   duchovnosti:   Lidské   bytosti   jsou   v
            neustálé   svobodě   a   nezávislosti   relativní   jen   k   Absolutní   svobodě   a   Absolutní
            nezávislosti Nejvyššího. V samotné jejich svobodě a nezávislosti relativní k Absolutní
            svobodě   a   Absolutní   nezávislosti   Nejvyššího   je   vždy   tato   Absolutní   svoboda   a
            Absolutní nezávislost Nejvyššího. Tedy pravá lidská svoboda a nezávislost může být
            pouze  z  Nejvyššího.  Nejvyšší  je  vždy  přítomen  v  lidské   svobodě  a   nezávislosti  -
            relativní   k   Absolutní   svobodě   a   Absolutní   nezávislosti   Nejvyššího.   Cokoliv   je   z
            Nejvyššího, je v tom Nejvyšší jako ve Svém vlastním.

            3. „Já jsem“ relativní k Absolutnímu „Já jsem“ je ve stavu relativním k Absolutnímu
            stavu. Stavem relativního „já jsem“ je láska, relativní k Absolutní lásce. Relativní láska
            k Absolutní lásce je esencí „já jsem“ relativního k Absolutnímu „Já jsem“. Esence „já
            jsem“ relativní k Absolutní esenci Absolutního „Já jsem“ je samým životem lidských
            bytostí, relativním k absolutnímu životu Nejvyššího. Tedy samým životem relativním k
            Absolutnímu   životu   je   láska   relativní   k   Absolutní   lásce.   Toto   je   princip   všeho   v
            lidských bytostech, relativní k Absolutnímu principu všeho v Nejvyšším. Tento princip
            tudíž stanoví, že stavem lidských bytostí relativním k Absolutnímu stavu Nejvyššího je
            sama   láska   -   relativní   k   Absolutní   lásce   -   která   je   pravým   životem   relativním   k
            absolutnímu životu.

            Sebeuvědomění   relativní   k   Absolutnímu   sebeuvědomění   je   uvědoměním   lásky
            relativního já, relativní k Absolutní lásce Absolutního uvědomění Nejvyššího. Poznání
            tohoto já, které je milováno, je relativní k poznání Absolutního Já Absolutní lásky
            Nejvyššího. Poznáním relativity lásky k Absolutnímu stavu Absolutní lásky se počíná
            stav lásky, který nastává, probíhá a stává se z Nejvyššího. Principem zde je to, že
            jelikož láska tohoto já nastává, probíhá a stává se z toho, co nastává, probíhá a stává
            se, ale vždy jest, není možno milovat z toho, co nastává, probíhá a stává se, ale jen z
            Nejvyššího;   kdož   je   Absolutní   láskou   a   kdož   nikdy,nenastává,   ale   vždy   jest.   Ale
            protože samotným prvním krokem uvědomění toho, co nastává, probíhá a stává se, je
            uvědomění sebe, prvním činem lásky, relativní k Absolutní lásce, je láska tohoto já,
            relativní k Absolutní lásce Nejvyššího. V lásce tohoto já - relativní k Absolutní lásce
            Nejvyššího - je Nejvyšší jako ve Svém vlastním.
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21