Page 192 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 192

vnější svět. Tento svět se stává jejich specificky vybraným prostředím. Kvůli této
            povaze a funkci lze nejzevnější stupeň nejzevnější úrovně lidské mysli popisně nazvat
            osobním vědomím. V něm vše spočívá, aktualizuje se a realizuje se. Je tedy uzavřeno
            ve svých vlastních hranicích, z nichž interaguje s vnějším světem a se svým specificky
            vybraným   prostředím   za   účelem   neustálého   aktualizování   a   uskutečňování   celku
            lidské mysli ve vnějším světě.


            Celá nejzevnější úroveň a její stupně se mohou pojímat jako stávání se celku lidské
            mysli.


            Taková je tedy základní struktura lidské mysli. Z ní lze vnímat, když se chce, celou,
            úplnou a veškerou duchovnost obsahu a utvoření struktury lidské mysli. Není nic ve
            svém stavu, procesu, esenci, substanci, jsoucnu a bytí, nastávání, probíhání a stávání
            se, co by nemělo duchovní povahu a původ.

            Jakékoli jiné pojetí, chápání a vysvětlení či vnímání této struktury lidské mysli by bylo
            a je zásadně protikladné pravé lidské přirozenosti. Tím se však neříká, že neexistuje
            přesahující pochopení této struktury. Je možno s jistotou tvrdit, že takové přesahující
            chápání uspořádání lidské mysli existuje. Cokoli překračuje přítomné porozumění, je
            nutně vyšší duchovní povahy. Tudíž by jen potvrzovalo a stavělo na tom, co se nyní
            zjevuje o duchovní povaze lidské mysli.

            Takové chápání je nutným krokem v procesu odstranění, eliminace, očisty a vyčištění
            všech pojetí lidské mysli, která byla vytvořena na základě konvenčních, tradičních,
            dogmatických   a   jednostranných   přístupů   takzvané   vědecké   a  behaviorální
            psychologie.


            Takové úsilí je součástí duchovního obrození na počátku Nového věku.
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197