Page 192 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 192
vnější svět. Tento svět se stává jejich specificky vybraným prostředím. Kvůli této
povaze a funkci lze nejzevnější stupeň nejzevnější úrovně lidské mysli popisně nazvat
osobním vědomím. V něm vše spočívá, aktualizuje se a realizuje se. Je tedy uzavřeno
ve svých vlastních hranicích, z nichž interaguje s vnějším světem a se svým specificky
vybraným prostředím za účelem neustálého aktualizování a uskutečňování celku
lidské mysli ve vnějším světě.
Celá nejzevnější úroveň a její stupně se mohou pojímat jako stávání se celku lidské
mysli.
Taková je tedy základní struktura lidské mysli. Z ní lze vnímat, když se chce, celou,
úplnou a veškerou duchovnost obsahu a utvoření struktury lidské mysli. Není nic ve
svém stavu, procesu, esenci, substanci, jsoucnu a bytí, nastávání, probíhání a stávání
se, co by nemělo duchovní povahu a původ.
Jakékoli jiné pojetí, chápání a vysvětlení či vnímání této struktury lidské mysli by bylo
a je zásadně protikladné pravé lidské přirozenosti. Tím se však neříká, že neexistuje
přesahující pochopení této struktury. Je možno s jistotou tvrdit, že takové přesahující
chápání uspořádání lidské mysli existuje. Cokoli překračuje přítomné porozumění, je
nutně vyšší duchovní povahy. Tudíž by jen potvrzovalo a stavělo na tom, co se nyní
zjevuje o duchovní povaze lidské mysli.
Takové chápání je nutným krokem v procesu odstranění, eliminace, očisty a vyčištění
všech pojetí lidské mysli, která byla vytvořena na základě konvenčních, tradičních,
dogmatických a jednostranných přístupů takzvané vědecké a behaviorální
psychologie.
Takové úsilí je součástí duchovního obrození na počátku Nového věku.