Page 180 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 180

záležitostí.   Ponechávají   se   zcela   na   rozhodnutí   jedinců   a   jejich   svědomí.   Není
            dovoleno nikomu, aby nad těmito záležitostmi vynášel jakékoli morální, společenské,
            zákonné či náboženské soudy.

            A totéž je pravdou ohledně práva zemřít. Nikdy se neumírá. Taková věc, jakou je smrt,
            neexistuje. Opouští se pouze vlastní tělo. Umělé  prostředky, které nutí život, aby
            setrvával v těle, porušují jednotlivcovy volby a rozhodnutí. Nutí pouze ducha tohoto
            jedince, aby udržoval hlídku nad tělem místo toho, aby pokračoval v důležité činnosti,
            kterou chce vykonat v jiných dimenzích. Proto, když je zřejmé, že nejsou již přítomné
            známky života, nemá se tělo nutit, aby fungovalo. Všechny umělé prostředky tohoto
            donucování mají přestat a tělu se má dovolit, aby šlo svou přirozenou cestou. To
            umožňuje   větší   svobodu   volby   jedincově   duchu,   jenž   obsahuje   skutečný   život   a
            skutečnou individualitu, ať je nutné se navrátit k tělu a reaktivovat jeho funkce, nebo je
            čas ho opustit nadobro.

            Takové jsou pravé duchovní důsledky a souvislosti těchto dvou záležitostí.


            Pravé lidské přirozenosti se nikdy neporozumí, jestliže se odvozuje z mozkových a
            tělesných funkcí. Takové odvozování vede pouze k nesprávným pojetím, definicím a
            závěrům, které nemají žádnou platnost v pravé skutečnosti.


            Aby se správně porozumělo pravé lidské podstatě, je nutné pochopit proces stvoření.
            Jak se tvrdí ve druhé kapitole první části této knihy, stvoření nastává, probíhá a stává
            se z nestvořeného stavu, který je svou Absolutní esencí a Absolutní substancí, svým
            Absolutním   jsoucnem   a   Absolutním   bytím,   Absolutním   životem   v   Sobě   a   Sebou.
            Funkcí   takového   Absolutního   života   je   Absolutní   stav   a   Absolutní   proces   v   jeho
            Absolutní lásce a Absolutní moudrosti, což ustanovuje Absolutní „JÁ JSEM“. Není nic,
            co jest, vyjma Absolutního „JÁ JSEM“. Jelikož tu kromě Absolutního „JÁ JSEM“ není
            nic, cokoli existuje, existuje procesem nastávání, probíhání a stávání se z Absolutního
            „JÁ JSEM“.


            Prvotní je idea (verbum - slovo) jakéhokoli takového nastávání, probíhání a stávání se.
            Za druhé je tu projevení se této ideje. Každá idea Absolutního „JÁ  JSEM“ má kvůli
            Absolutní povaze tohoto „JÁ  JSEM“ sklon k tomu, aby byla. Protože je vytvořena v
            „JÁ  JSEM“ a protože vedle „JÁ  JSEM“ není nic jiného, odráží tato idea všechny
            principy,  kategorie, atributy, odvozeniny,  důsledky  a následky  tohoto  „JÁ JSEM“.
            Protože je tato idea založena a má základ v Absolutním „JÁ JSEM“, tíhne ke svému
            Absolutnímu „JÁ  JSEM“ relativnímu k Absolutnímu „JÁ JSEM“. Jelikož je Absolutní
            „JÁ  JSEM“ Absolutním vědomím a Absolutním sebeuvědoměním, má jakákoliv idea
            také sklon být vědoma a sebevědoma relativně ke svému Absolutnímu zdroji.

            Takže je každá taková idea nadělena vším z toho Absolutního relativně pouze k tomu
            Absolutnímu. V tomto smyslu je stvoření v podstatě nadělením. Veškeré stvoření se
            tudíž odehrává nadělením z Nejvyššího, kdož jest toto Absolutní „JÁ JSEM“.

            Když nějaká idea sentientní entity nastane v Absolutním procesu myšlení Nejvyššího,
            samou podstatou svého stavu a procesu tíhne ke svému probíhání a nakonec se určitě
            stává. Taková idea je nadělena vším, co má Nejvyšší, relativně k Němu/Ní. Může to být
            jen relativně, jelikož přenést a nadělit Absolutno v jeho celistvosti do něčeho, co musí
            nejprve nastat, proběhnout a pak se nakonec stát, je nemožné. Důvodem je to, že
            Absolutní   je   nestvořené,   protože   vždy   jest.   Podstatou   nestvořenosti   je   její
            Absolutnost. Tedy cokoli je stvořené, nemůže být samo o sobě Absolutnem, může ale
            pouze relativně obsahovat všechny Absolutní Principy.
            V této relativnosti je Absolutní přítomnost, jelikož je z Absolutna. Avšak v Absolutním
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185