Page 178 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 178
ČÁST II
DUCHOVNÍ OBROZENÍ
Kapitola první
CHÁPÁNÍ PRAVÉ LIDSKÉ PŘIROZENOSTI
Aby se pochopil a mohl sledovat proces duchovního obrození lidí na planetě Zemi, je
nejprve nutno porozumět pravé lidské přirozenosti.
Jak se uvedlo v první části této knihy, bylo v průběhu mnoha milionů let chápání pravé
lidské přirozenosti zkresleno, zkaženo a zmrzačeno, aby se lidé odváděli pryč od
duchovnosti. Tento zkreslený náhled neustále moří lidskou mysl, oslepuje ji
nepravdami vědeckých závěrů, které definují původ lidského života ze zdroje jiného
než pravého.
Falešnost těchto závěrů se v lidech neustále posiluje a omílá s pomocí argumentů,
které jsou inspirovány tím, že lidský život jako by měl začátek či konec. Dvěma
takovými záležitostmi, o kterých se v současnosti uvažuje, jsou právo na život a potrat
a právo na smrt i na to, aby si umírající osobě mohl odebrat takzvaný podpůrný životní
systém.
Obě tyto záležitosti jsou založeny na zcela a úplně nesprávných předpokladech.
Neustále lze slyšet dvě fráze: Začátek života a jeho konec. Neustále se opakují,
poskytujíce lidem dojem a pevné přesvědčení, že život někdy někde skutečně začíná a
někde a někdy jindy končí.
Nesprávnost a ohavnost těchto tvrzení vede k mnoha omezením, projekcím,
očekáváním, diktátům a kontroverzím, které jen přispívají k obecnému zmatku a
slepotě a ke kritickému rozpoložení všech lidských systémů.
Podobná tvrzení jako tato by vedla k víře, že lidský život je úplně, zcela a naprosto
závislý na funkcích fyzického těla a mozku. Funkce orgánů lidského těla a jeho mozku
se kladou na roveň životu. Přestanou-li tyto funkce a tělo již nereaguje, život je
ukončen. Tudíž život není nic víc než tělesné funkce. Toto je nejvíce ohavnou
nepravdou, kterou vědci, mnohá náboženství a zákon považují za pravdu a kterou
ovlivňují smýšlení ostatních. Směšnost této situace lze ilustrovat na zákonech, které
jsou sestavovány na základě těchto závěrů. A ještě více směšné jsou spory okolo
záležitosti potratů a práva zemřít.
Kdyby tito lidé jen chtěli vědět a pochopit, že život nezávisí na tělesných a mozkových
funkcích, nemá v nich původ a nemá s nimi sám o sobě nic společného; že život je v
těle, ale tělo není v životě, pak by se všechny tyto problémy staly nadbytečnými a
nedůležitými a přestaly by být problémy vůbec.
Individuální život a individuální lidské tělo slouží určité jednotlivé funkci. Když tato
funkce splní svůj účel, tělo již není nutné. Taková funkce je kvůli své individuální
povaze výsledkem svobodné volby každého jednotlivce se na ní z jistých důvodů