Page 179 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 179

podílet v rámci těla. Tělo se stává zvláštním prostředím, ve kterém se taková funkce
            uskutečňuje. Protože je život k tělu přiřazen, ani nezačíná, ani nekončí se zastavením
            funkcí tělesných orgánů a mozku. Funkce tělesných orgánů a mozku jsou výsledkem
            přítomnosti tohoto zvláštního života v tomto zvláštním těle, ale ne opačně, jak věří
            vědci, lékaři, tvůrci zákonů a mnozí náboženští vůdcové. Protože se takový život může
            projevit na základě ideje svobodné volby, je každé jednotlivé individuum odpovědné
            za to, kdy, kde a za jakých okolností se takový projev života ve fyzickém těle odehraje.
            Tudíž jedinec určuje, kdy má být počat v těle a kdy je opustí.

            Život jedince před tím, než se projeví ve fyzickém těle, je v jeho ideji, která od věčnosti
            přebývá v Nejvyšším, kdož jest Absolutním životem Absolutního „JÁ JSEM“. Jeho
            život pokračuje po jeho odchodu z fyzického těla do jiné, jím zvolené dimenze či jiného
            stavu.


            Protože život vzniká ze svého Absolutního zdroje a projevuje se v nekonečné variaci a
            v nekonečném počtu jednotlivců, nelze jej ohraničit jednou zvláštní délkou, jakou je
            délka   tělesného   života.   Kvůli   Absolutní   povaze   svého   původu   vždy   jest.   To,   co
            nastává, probíhá a stává se, není životem, který vždy jest (jediné Nejvyšší vždy jest),
            ale   jen   jednotlivým   projevem   života   ve   formě   jedinečných   a   neopakovatelných
            projekcí. Ale protože cokoli nastává, probíhá a stává se, činí tak z Absolutního „JÁ
            JSEM“, pokračuje to ve věčném stávání se, aby se to přibližovalo k Absolutnímu „JÁ
            JSEM“. Jakmile se tedy odehraje takové manifestace individuálního života, nemůže
            nikdy přestat ve svém stávání se a pokračuje bez ohledu na svou zevní formu.


            Na základě tohoto lze spatřovat marnost a směšnost všech, kdo bojují za právo plodu
            na život, a tudíž oponují potratům, a těch, kdo chtějí udržovat tělo naživu umělými
            prostředky. Jak se shora tvrdí: Je to záležitost individuální volby. Nikdo jiný nemůže a
            nesmí diktovat či napsat zákony, aby řídil takové věci, jakými jsou individuální osobní
            život a možnosti volby; to je záležitostí mezi jedincem a Pánem Ježíšem Kristem. Život
            nezačíná početím, ale ideou této specifické manifestace života v Absolutním procesu
            myšlení Nejvyššího. Je-li třeba kvůli nějakým duchovním důvodům, které jsou známy
            jen Nejvyššímu a ideji toho jedince, mít zkušenost plodu a jeho potratu, pak je správné
            a náležité, že se tento akt odehraje. Tímto aktem se nezničil žádný život. Jen se na
            základě rozhodnutí této ideje zastavil jeho individuální projev ve fyzickém těle. Je
            absurdní hovořit v této situaci o právu na život plodu, protože život je věčný, bez
            ohledu na tělesný projev.

            Taková idea tedy vyhledává synchronizovanou situaci nějaké dvojice těch, kteří se za
            svým   vlastním   účelem   a   u   své   potřeby   rozhodli   s   pomoci   svého   individuálně
            projevovaného života být v této synchronnosti s touto ideou. Celé toto uspořádání je
            tedy výsledkem takové synchronnosti a volby podílet se na něm jak u ideje samotné,
            tak i u dvojice či ženy, která se rozhodla potratit plod. Kvůli takovému uspořádání se
            to   týká   pouze   těch,   kdo   v   něm   mají   účast.   Jakékoli   vměšování   z   vnějšku   je
            vměšováním do jejich svobody  volby a je bezohledným, nerozvážným a surovým
            porušením   jejich   individuálních   lidských   práv.   Nelze   sestavit   žádné   morální,
            společenské,   právní   či   náboženské   zákony,   které   by   mohly   zabránit   takovému
            rozhodnutí.   Takové   zákony   a   požadavky   se   snaží   odejmout   individuálnímu   životu
            příležitost k poznání a ke zkušenosti z takového procesu, jakým je například potřeba
            prožít kvůli duchovním důvodům potrat, což hraje důležitou roli pro ty, kdo se v tom
            zúčastní. Důležitost tohoto poučení a této zkušenosti má duchovní důsledky, které
            daleko překračují schopnost lidské mysli je pochopit, neboť ta je omezena v délce
            svého tělesného života.


            Takové  záležitosti,   jakými jsou   potrat a  právo na   život,  tedy  nemají  být  veřejnou
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184