Page 15 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 15

skutečnosti, že ve své pravé esenci a substanci nemůže být pojmenováno relativními
            termíny lidské řeči, jelikož vše počíná z jeho vlastní Absolutní reality. Tudíž všechna
            jména, pojmy, ideje a myšlenky, kterými ho nazývají, probíhají, nastávají a stávají se s
            pomocí   výsledků   existence   této   Absolutní   reality,   kterou   nelze   pojmenovat.   Je
            nazýváno mnoha jmény, neboť má nekonečný počet absolutních atributů. Proto jsou
            všechna jména Jemu vlastní. Pro účely této knihy je jeho správné jméno Nejvyšší.
            Proto se v celé této knize bude soustavně užívat termínu „NEJVYŠŠÍ“, aby se tímto
            pojmem označilo vše, co ustavuje definici a všechny principy obecné duchovnosti.
            Termín „Nejvyšší“ v  nejzazším  a Absolutním smyslu ustanovuje všechny principy
            Maskulinity a Femininity. Tedy oba pojmy - jak „On“, tak i „Ona“ - jsou použitelné v
            souvislosti s pojmem Nejvyššího.

            Pojem Nejvyšší zahrnuje a označuje v léto knize to, co Je známo jako Bůh, Jehova,
            Adonai, Elohim, Shaddai, Ježíš Kristus, Syn Boží, Syn člověka, Brahma, Višnu, Šiva,
            Ráma, Krišna, Budha, Aláh, Manitou a pod ostatními jmény jsoucími na této Zemi a v
            jiných vesmírech, galaxiích, slunečních soustavách, planetách a jiných dimenzích.
            Tato   jména   představují   popis   mnoha   různých   absolutních   atributů   Nejvyššího   a
            souvztaží  s nimi. V sobě ale nikdy úplně a zcela nepostihnou skutečnou esenci a
            substanci   nejen   Nejvyššího,   ale   ani   jakéhokoli   z Jeho/Jejích   absolutních   atributů.
            Jméno Nejvyššího „Ježíš Kristus“ má zvláštní místo a význam ve srovnání s ostatními
            jmény. Ohledně tohoto významu viz. kapitolu třetí první části této knihy.

            Z těchto obecných principů duchovnosti pocházejí principy lidské duchovnosti zvlášť:


            1. Lidské bytosti nastávají, probíhají a stávají se z nestvořeného Absolutního stavu a
            jeho Absolutního procesu. Protože z něho nastávají, probíhají a stávají se, odrážejí,
            nesou a obsahují všechny jeho principy, všechny jeho atributy a jejich odvozeniny v
            relativním smyslu. Nemohou je mít v Absolutním stavu a v Absolutním procesu, neboť
            nastávají, probíhají a stávají se z absolutního, jež nenastává, neprobíhá a nestává se,
            jelikož vždy jest. To, co nastává, probíhá a stává se z absolutního, může být a je vždy
            jen   relativním   k   tomu   absolutnímu.   Avšak   relativní   k   absolutnímu   je   nositelem,
            jímačem, odražečem, držitelem absolutního svým relativním k absolutnímu. Relativní k
            absolutnímu je výsledkem Absolutního procesu, kdy se jeho Absolutní proces odráží
            nastáváním, probíháním a stáváním se relativního k absolutnímu. Z toho důvodu je
            absolutní   ve   svém   relativním   smyslu.   Relativní   není   a   nemůže   být   v   absolutním,
            protože by tedy muselo vždy být, a tím by nebylo už relativním. Na druhé straně může
            Absolutno být a je přítomno ve svém relativním prostřednictvím principů nastávání,
            probíhání a stávání se. Nastávání, probíhání a stávání se je Absolutním výsledkem
            Absolutního procesu Absolutního stavu Absolutního „Já jsem“, které je Absolutním
            sebeuvědoměním.   Nejvyšší   je   Absolutním   sebeuvědoměním   projevujícím   se   svým
            nastáváním, probíháním a stáváním se. V neustálém nastávání, probíhání a stávání se
            sebeuvědomění z Absolutního sebeuvědomění, které je základním principem lidských
            bytostí, existuje absolutní ve svém relativním a ve všech jeho následcích, atributech,
            projevech   a   odvozeninách.   Tento   princip   tedy   stanoví,   že   lidské   bytosti   mají
            sebeuvědomění   z   Absolutního   sebeuvědomění,   kterým   je   Nejvyšší   (vzhledem   k
            definici   Nejvyššího   popsané   v   předcházejících   dvanácti   principech).   Nejsou   tedy
            sebeuvědomělé samy v sobě a ze sebe, ale z Absolutního sebeuvědomění Nejvyššího.
            To je důvodem, proč lidské sebeuvědomění je relativní k Absolutnímu sebeuvědomění
            Nejvyššího. Zároveň ale obsahují lidské bytosti ve své schopnosti mít vědomí sebe
            sama   Absolutní   přítomnost   a   Absolutní   proces   Absolutního   vědomí   Nejvyššího.
            Nejvyšší je Absolutním a čistým vědomím v Sobě Sama. Vědomí lidských bytostí
            nastává, probíhá a stává se z Absolutního vědomí v Sobě a ze Sebe. Jelikož Nejvyšší
            je vždy v absolutním smyslu „Já jsem“ v Sobě a ze Sebe, je lidská bytost vždy „já
            jsem“ relativním k „Já jsem“ absolutnímu. Vědomí „já jsem“ relativní k „Já jsem“
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20