Page 12 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 12

Co nastává, probíhá a stává se z toho, co nenastává, neprobíhá a nestává se a co je
            vždy  uvnitř,  je vně toho  uvnitř.  Ale  protože  „vně“ nastává, probíhá  a stává se z
            „uvnitř“, obsahuje v sobě toto „uvnitř“. Proto „vně“ toho „uvnitř“ je samo „uvnitř“
            toho „vně“. Je důležité si uvědomit, že „vně“ toho „uvnitř“ není totéž jako to „uvnitř“.
            Co nastává, probíhá a stává se z něčeho, co nikdy nenastává, neprobíhá a nestává se,
            protože vždy jest, nemůže být totéž. „Vně“ je extenzí, výsledkem procesu toho, co je
            tím „uvnitř“ a co nenastává, neprobíhá a nestává se. Extenze a výsledek procesu
            něčeho není totéž jako to něco, ale obsahuje to něco jako princip svého nastávání,
            probíhání a stávání se. Abychom pochopili tyto definice, je třeba dále rozpracovat
            jejich obsah v podobě výčtu jejich základních pojmů.

            Vzhledem k první definici a jejímu objasnění je nutno uvážit některé obecné principy
            duchovnosti:


            1. Nestvořený Absolutní stav a jeho Absolutní proces je Absolutním sebeuvědoměním.
            Je to tedy Absolutní a Čisté vědomí v sobě a ze sebe. Absolutní a čisté vědomí
            znamená, že to, co vždy jest, je „Já jsem“. „Já jsem“ obsahuje a zahrnuje vše, co je v
            Absolutním stavu a jeho Absolutním procesu v Absolutním smyslu. Absolutní vědomí
            „Já jsem“ je Absolutní mysl. Absolutní mysl ustavuje Absolutně vědomou bytost.
            První princip tedy stanoví, že to, co vždy jest a nikdy nenastává, neprobíhá a nestává
            se, je Absolutní, Dokonalá, Nestvořená, Sentientní entita, která je čistým Absolutním
            vědomím Absolutního „Já jsem“.

            2. Jelikož Absolutní „Já jsem“ vždy jest a nenastává, neprobíhá  a nestává se, je
            současně Absolutní nezávislostí a Absolutní svobodou. To, co vždy jest, lze pojímat
            tak, že nemůže být omezeno ani ohraničeno absolutně ničím. Jelikož vše nastává,
            probíhá  a stává se z Absolutního „Já jsem“ a „Já jsem“ nenastává, neprobíhá  a
            nestává se z ničeho, je samou svobodou a nezávislostí v sobě ze sebe. Kdyby tomu
            tak nebylo, nemohlo by nic existovat. Nebylo by žádné „Já jsem“. Užití slova „Já jsem“
            vždy předpokládá úplnou svobodu a nezávislost. Z toho tedy plyne druhý princip:
            Protože v tomto spoluoznačení „Já jsem“ nenastává, neprobíhá a nestává se, ale vždy
            jest, je v sobě a sebou samou svobodou a nezávislostí.

            3. Absolutní „Já jsem“ je Absolutním stavem. Absolutní stav Absolutního „Já jsem“ je
            Absolutní   láska.   Absolutní   láska   Absolutního   stavu   Absolutního   „Já   jsem“   je
            Absolutní esencí Absolutního „Já jsem“. Absolutní esence Absolutního „Já jsem“ je
            Absolutním životem. Takto je Absolutní život Absolutní láskou. Ta je v sobě a ze sebe
            Absolutním   principem   všeho.   Tento   princip   tedy   stanoví,   že   Absolutní   stav
            Absolutního „Já jsem“ je Absolutní láska, která je Absolutním životem.

            4. Absolutní stav Absolutního „Já jsem“ je Absolutním procesem. Samou podstatou
            svého   Absolutního   principu   je   Absolutní   „Já   jsem“   svým   „Absolutním   jsem“
            imanentně  a nepřetržitě  v Absolutním  procesu. Absolutní proces Absolutního  „Já
            jsem“   je   Absolutní   moudrost,   Absolutně   čisté   myšlení.   Absolutní   moudrost
            Absolutního procesu Absolutního stavu Absolutního „Já jsem“ je samou Absolutní
            substancí   Absolutního   „Já   jsem“.   Je   to   Absolutní   forma,  Absolutní   projev   svého
            Absolutního stavu. Je to Absolutní proces myšlení Absolutní lásky Absolutního „Já
            jsem“.  Z   tohoto   principu   tedy   plyne,   že   Absolutní   „Já   jsem“  je   vždy   Absolutním
            myšlením. Absolutní myšlení je tedy procesem Absolutního stavu Absolutního „Já
            jsem“.

            5. Hlavní atributy Absolutního stavu Absolutní  lásky Absolutního „Já jsem“ jsou:
            Absolutní   vůle,   Absolutní   motivace,   Absolutní   cítění   a   Absolutní   sdílení.   Samým
            životem   Absolutní   lásky   je   chtít   milovat   absolutně   a   nepodmíněně.   Je   absolutně
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17