Page 160 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 160

sklonu by byl protikladem téhož principu - přibližování se neduchovnosti. A jelikož
            neexistuje   řádný   takový   stav   a   proces,   ve   kterém   by   nebylo   absolutně   žádné
            duchovnosti, je možno se navěky přibližovat něčemu, čeho v absolutním smyslu nelze
            nikdy dosáhnout. Odtud tedy slovo „jako možnost“.


            V protikladném činiteli tohoto protiproudu je vždy tendence obrátit se k původnímu,
            normálnímu a přirozenému plynutí. Je to proto, že cokoli je abnormální a nepřirozené,
            je zkreslením, zvrácením a zmrzačením normálního a přirozeného. Bez ohledu na to,
            jak daleko se zkresluje, kazí a mrzačí, provádí se to na tom, co je ve skutečnosti
            normální   a   přirozené.   Takže   normální   a   přirozené   zůstává   neustále   v   tomto
            abnormálním a nepřirozeném.


            Bez takové normality a přirozenosti by se nemohlo počít, založit a stát proti působícím
            nic nenormálního a nepřirozeného. Je třeba si uvědomit, že veškerý život i veškerá
            moc a energie nenormálního a nepřirozeného vyplývá z normálního a přirozeného.


            Je tu však princip, který pseudotvůrci podcenili. Vše nenormální a nepřirozené tím, že
            v sobě má přirozené a normální, by se neustále, bez přestání nutkalo, nutilo a vedlo k
            návratu ke své normalitě a přirozenosti. To je zákonem všech duchovních principů.

            Zde je třeba si znovu a znovu zapamatovat, že pseudotvůrci sami nemohou stvořit nic
            nového, protože postrádají Absolutnost jsoucna a bytí. Cokoli je stvořeno, mohlo se
            stvořit pouze z této absolutní kondice, která je sama nestvořenou. Ve svém tvůrčím
            úsilí   může   někdo   pouze   odvozovat   z   této   Absolutní   kondice.   Takže  pseudotvůrci
            neměli na vybranou než použít stavební kameny, které měli k dispozici ve formě
            stvořeného  sentientního  života.   Užitím   živých   buněk   svého   vlastního   druhu
            zfabrikovali   lidskou   rasu,   do   které   vložili   sklon   k   protikladnému   trendu   a   plynutí
            opačným   směrem   od   duchovnosti.   Takže   zfabrikovali   typické   a   specifické   lidské
            údobí.

            Ale jak se mnohokrát před tím uvedlo, musí se v takových živých buňkách podržet a
            zachovat všechny původní a ryzí principy Nejvyššího. Jinak by v nich nemohl být
            žádný život; tedy by vyhynuly. V těchto původních a ryzích principech působí shora
            zmíněný duchovní zákon. Směřovat normálním a přirozeným směrem k větší a větší
            duchovnosti, to jest k větší blízkosti k Nejvyššímu - je vrozenou okolností. Z tohoto
            principu plyne, že cokoli nepřirozené a abnormální je neustále nutkáno a nuceno k
            návratu ke svému původnímu nenormálnímu a přirozenému směřování. To je prostě
            podmínkou života.


            Aby   se   mohla   taková   nenormální   a   nepřirozená   kondice   udržet,   byly   vyvinuty
            prostředky,  které   jí  uměle   vnucují   opačný   směr.  Takovými  prostředky  byly  formy
            falešných nebo pokroucených náboženství a pseudoduchovností, zvyků, tradic, kultur
            a lidských systémů, které měly jen jeden konečný cíl – zastavit a obrátit přirozené a
            normální plynutí života a udržovat protikladné abnormální a nepřirozené sklony. V
            takových systémech bez ohledu na to, jak dobře sloužily svému účelu, existovaly
            neustálé tlaky, napětí a stres. Kdykoli se oponuje něčemu, co plyne přirozeně, musí se
            vynaložit značná síla, energie, snaha a tlak, aby bylo možno tento běh odchýlil či
            obrátit.   Takový   je   tedy   stav   tlaků,   napětí   a   stresů.   Zakládá   svou   povahou
            nepřirozenosti stav neustálé krize, která existuje v rámci všech lidských systémů.

            Bez ohledu na to, jak pozitivní se jeví některé výdobytky lidských systémů a do jaké
            míry se zdá, že slouží dobru člověčenstva, nakonec podporují kritické rozpoložení
            stálé krize lidských systémů. Aby se tento stav krize mohl zdolávat a ovládat, muselo
            se vytvořit mnoho prostředků téže povahy a nashromáždit mnoho tradic, zvyklostí,
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165