Page 157 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 157

Potrava, nápoje, tabák a drogy se staly hlavními činiteli lidského života. Potrava a jídlo
            nahrazují lásku a dobro; pití a drogy moudrost a pravdu. Zároveň se užívají pro
            sebepotrestání, které je výsledkem pocitů viny z toho, že jeden není takovým, jakým
            má být, a také pro pocit bezpečí a ochrany.
            Jakékoli intenzívní zabývání se lidí jídlem, pitím, tabákem a drogami (ať je snahou se
            jich vzdát či jejich nadbytek) vede lidi kvůli jejich vnější hodnotě k sebezničení a k
            ničení duchovnosti. Otroctví a závislost na požití potravy, pití, tabáku a drog vytlačuje
            jakékoli jiné tvořivé myšlení, které by nakonec mohlo vést ke svobodě, nezávislosti,
            objevení já a duchovnímu uvědomění.


            Vzhledem k důležitým duchovním důsledkům a souvztažnostem jídla a pití mohou být
            potrava a nápoje užívány mnohým způsobem ke zničení duchovních hodnot lidského
            života. Péče o tělo souvztaží s péčí o ducha, což znamená péči o vlastní já. Potravou
            ducha   je   dávání   a   sdílení   lásky   a   dobra,   nápojem   ducha   je   získávání   a   sdílení
            moudrosti a pravdy. Když někdo popírá duchovní hodnoty vlastní existence v duchu či
            se jim uzavírá, je nucen se zabývat tělem a vnějšími záležitostmi.


            Toto odmítání znamená umísťovat původ života do těla a hmoty, kde žádný život sám
            o sobě neexistuje. Je-li veškerý život roven životu tělesnému, pak všechny potřeby
            všech dimenzí se musí nahradit náhražkou pseudoživota. Jelikož nereálnost nemůže
            nikdy   nahradit   realitu,   hlad,   žízeň   a   touha   po   fyzických   rozkoších   se   stávají
            nenasytitelnými a neuhasitelnými. Takže se lidé stávají oběťmi jídla, pití, tabáku a
            drog. Takové návyky vedou nakonec k fyzickému zániku.


            Jakmile jsou eliminovány činitele rovnováhy ve všech úrovních, dimenzích a stupních
            lidského   života,   strádání   a   bída   veškeré   lidské   mysli   se   stávají   nevyhnutelnými.
            Vyrovnávacím faktorem je sama duchovnost, která vytváří střed lidské existence, kde
            je Nejvyšší jako ve svém vlastním. Na druhé straně v případech, kdy lidé omezují či
            ruší   svoje   potěšení   z   náležitého   jídla,   pití   a   ostatních   fyzických   rozkoší,   nastává
            porušení   zákona   souvztažností,   jak   se   uvádí   výše,   což   vede   k   uzavření   pravé
            duchovnosti. Zvláštní situace je s tabákem a narkotiky. Způsob, jakým je lidé užívají,
            nemá žádnou pozitivní duchovní hodnotu v rámci nějaké duchovní souvztažnosti. Je
            třeba jíst jisté množství potravy, aby se udrželo tělo naživu; je třeba pít jisté množství
            tekutin z téhož důvodu. To je pravou duchovní souvztažností - jedinec je udržován
            naživu láskou (duchovní potravou), která je skutečným životem a pravdou (duchovním
            nápojem),   která   je   skutečnou   formou   života.   Kouření   a   drogová   závislost
            (alkoholismus   se   zde   považuje   za   drogovou   závislost)   tuto   souvztažnost   nemají.
            Jeden nemusí kouřit ani požívat drogy, aby byl naživu. Opak je pravdou: Kouřením a
            požíváním narkotik se krátí délka života vlastního těla. Proto je kouření a užívání drog
            pseudokorespondencí vytvořenou pseudotvůrci v peklech, aby se otupila, zotročila a
            nakonec zničila lidská mysl tím, že se odvádí od duchovnosti a získává se pro svůj
            vlastní pseudoduchovní stav pekel, který zfabrikovali za tímto účelem.


            Takové jsou tedy následky a důsledky lidského duchovního úpadku na jednotlivé
            oblasti lidského života, lidských činností, systémů a vztahů.


            A tak se odpovídá na otázku, jaké to je být bez duchovnosti, životním stylem lidské
            bláznivosti a šílenosti. Konkrétní dění hovoří samo za sebe. Doufejme, že se počíná
            získávat ponaučení.


            Jako u ostatních sdělení a výkladů předcházejících kapitol je nutné znovu zdůraznit, že
            je tu vyšší a širší pochopení všech těchto faktorů, které přesahuje zde prezentované.
            Není  však   možně   je   vnímat  a  porozumět  mu  bez  tohoto   zprostředkujícího  kroku,
            zjeveného v této knize. Vše se zjevuje v postupných krocích. Takový nový krok se nyní
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162