Page 155 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 155

V takovémto konání není možná žádná pravá duchovnost, neboť v pravé duchovnosti
            je sjednocující princip všeho Stvoření, všech názorů a idejí a všech národů i ras. Pravá
            a duchovní rozmanitost idejí, názorů, národů a ras se shledává jako projekce jejich
            souvztažností   s   nejrůznějšími   aspekty   Jediného   Nejvyššího.   Jelikož   je   jen   jeden
            Nejvyšší, je jediné jedna idea s nekonečnou rozmanitostí svých vyjádření a projevů. To
            je pravý duchovní význam takové rozmanitosti.

            Taková idea je ovšem pro pseudotvůrce nesnesitelná. Proto ji kazí, deformují a mrzačí
            tím, že vkládají do lidské mysli názor, že rozličné aspekty Jednoho nejsou jedním, ale
            jsou oddělené a nezávislé, mající každý své právo panovat a být pouze jediným. To
            vede k fabrikacím rozličných náboženství, která vnímají, vykládají, chápou a pojímají
            jen tento jediný oddělený aspekt jako svého boha. Jelikož jsou ale různé aspekty
            přijímány různými kulturami, národy a rasami, objevují se odlišní bohové, kteří jsou
            považováni za jediné správné pro každého v rámci této kultury. Protože každá kultura
            věří,   že   její   bůh   je   ten   správný   a   všichni   ostatní   jsou   falešní   bohové,   rozvíjí   se
            „spasitelský“ komplex, který ji nutí, aby se snažila spasit ostatní, byť i prostředky
            krveprolití a úplného ničení ve jménu tohoto boha. A opět je historie lidstva plná
            takových příkladů.


            To je záměrem pseudotvůrců: Zlikvidovat jakýkoli koncept duchovního sjednocení a
            jakéhokoli pojetí Jednoho Nejvyššího, což vede k zániku jakékoli duchovnosti.

            26. V rámci každého pseudosystému, každé kultury, zvyklosti a tradice se klade důraz
            vždy na zevní hodnoty. Jen duch a duše takového systému se považují za jeho niterné
            faktory. Ale tento duch a duše nejsou duchovního původu, neboť udržují existenci
            všeho   stagnujícího   nahromadění   a   hromad   všech   zkreslenin.   Duch   a   duše   jsou
            umělými výtvory, vybudovanými z vnějších elementů samotného systému. Vyžaduje
            se, požaduje a vynucuje loajalita, zbožňování a uctívání systému. Vše mu musí sloužit.
            Proto je rozvinut pocit náležitosti, což vede k zakládání kolektivních hodnot, které
            vylučují soukromí, intimitu, individualismus a odlišnosti. Tento kolektivismus slouží
            zájmu   potlačování,   zatlačování   a   utlačování   všeho,   co   nemá   kolektivní   hodnotu
            skupinové kultury. To je jedním ze způsobů, jak snížit význam vlastního já, v němž
            sídlí   princip   duchovnosti.   „Jednotlivec   není   ničím,   kolektiv   vším“,   to   je   výsledek
            takové filosofie. Ta je krédem komunistických zemí.


            Na   druhé   straně   je   rozvinuta   iluze   náležení   k   vlastnímu   já   ve   formě   vlastnictví.
            Vlastnictví není objevem, potvrzením a vyjádřením pravých kvalit vlastního já, ale tím,
            že se drží materiální statky a majetky.  Všechny hodnoty jsou vkládány do tohoto
            neduchovního vlastnictví. To je krédem tzv. kapitalistických zemí. Materiální vlastnictví
            vede k rozvoji práva na ochranu a obranu toho, co jeden má zevně, to jest vlastnictví
            hmotných statků a majetků. Celý smysl života spočívá v takovém vlastnictví a jeho
            ochraně. Z toho se vyvíjí smysl pro falešné soukromí a potřeba jeho ochrany.

            Obě   krajnosti   těchto   postojů   se   rozvíjejí   ve   svých   vlastních   tradicích,   zvycích   a
            životních   stylech,   které   vedou   k   nedostatku   duchovnosti.   Jakmile   se   pozornost
            odvede od faktu, že vlastnictví vlastního já a jeho atributy, aspekty a vyjádření jsou
            nejhodnotnějšími faktory lidského života, zablokuje se cesta k duchovnosti.
            Taková   pozice   je   jedním   z   důsledků   a   následků   lidského   duchovního   úpadku
            zahájeného pseudotvůrci.

            27. S takto zkresleným, zvráceným a zmrzačeným pojetím a stylem života lze vytvořit
            jen zvrácené, zkreslené a zmrzačené pojetí a zobrazení vlastního já. Pseudotvůrci si
            byli dobře vědomi důležitosti pozitivního  sebepojetí  a představy o vlastním já pro
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160