Page 159 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 159

ČÁST I



                                                    Kapitola šestá



                             HLUBOKÁ KRIZE VŠECH LIDSKÝCH SOUSTAV,

                               HODNOT, TRADIC, ZVYKLOSTÍ A KULTUR.
                                     KONEC ÚDOBÍ LIDSKÝCH TVORŮ.








            Struktura a dynamika veškerého Stvoření odvozuje své principy, zákony a svůj život
            ze Stvořitele. Protože nastávají, probíhají a stávají se z Absolutního tvořivého úsilí
            Absolutního   Nejvyššího,   obsahují   v   sobě   všechny   principy,   kategorie,   atributy   a
            odvozeniny svého Stvořitele v relativním stavu a procesu. Tento stav a proces je
            relativní jen k Absolutnímu stavu a procesu Absolutního Nejvyššího. Takový vztah
            mezi Stvořitelem a Jeho/Jejím Stvořením určuje duchovní princip veškerých jsoucen a
            bytí.

            Tento duchovní princip stanoví, že normálním a přirozeným směrem rozvoje a pokroku
            celého Stvoření je jeho pokrokové směřování k větší a větší aproximaci Absolutního
            stavu   a   Absolutního   procesu   Absolutního   Nejvyššího.   V   této   aproximaci   spočívá
            princip   stávání   se.   Jeden   se   stává   více   a   více   sám   sebou   větším   a   větším
            uskutečňováním těsnější a těsnější blízkosti k Tomu, co absolutně Jest.

            Takže v následování, aktualizaci a uskutečňování všech principů, kategorií, atributů a
            odvozenin   Absolutna   Nejvyššího   se   nalézá   pravý   smysl   vlastního   života.   Takový
            smysl vede k pravé duchovnosti a k náležitému, správnému a normálnímu směru toku
            či běhu vlastního života.


            Toto   je   normální   a   přirozený   stav   věci.   Toto   je   pravý   duchovní   princip,   který   je
            vrozený, imanentní a vlastní všemu Stvoření. Plynutí je vždy jedním směrem k většímu
            přiblížení se Absolutnímu stavu a Absolutnímu procesu Absolutního Nejvyššího. V
            tomto   pozitivním   sklonu   spočívá   základ   a   základna   věčného   růstu,   pokroku   a
            zlepšování všech  sentientních  entit. Jakákoli porucha v tomto toku či směřování je
            nepřirozená, nenormální a negativní.


            Účelem a cílem pseudotvůrců bylo přerušit tento tok a zavést ho nesprávným směrem.
            Aby   tak   učinili,   postupovali   s   rozvojem   plánu,   který   vedl   k   fabrikaci
            pseudočlověčenstva,  ve kterém by se takové zvrácení mohlo projevit a provést. To
            vede lidi k budování, rozvíjení, zakládání a udržování všemožných druhů lidských
            systémů, zvyklostí, tradic a kultur, které umožňují takové zvrácení univerzálního řádu.
            Byl tedy vyvinut protikladný činitel. Je protikladem přirozeného a normálního plynutí
            Stvoření a  ukládá  protikladný   tok  či  běh. Namísto toho,   aby  vedl k  větší a  větší
            duchovnosti, která se nalézá v těsnější a těsnější blízkosti Nejvyššího, vede k menší a
            menší duchovnosti, dokud potenciálně nezůstane žádná duchovnost.

            Je řečeno, že potenciálně nezůstane žádná duchovnost. Důvod pro to je následující:
            Normálním   a   přirozeným   sklonem   pravého   života   je   neustále   se   přibližovat
            Absolutnímu stavu a Absolutnímu procesu. Takový stav a proces kvůli své Absolutní
            povaze   nemůže   být   v   absolutním   smyslu   dosažen.   Jinak   by   jeden   vždy   byl   a
            nenastával by, neprobíhal a nestával by se. Proto jakýkoliv protikladný činitel k tomuto
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164