Page 11 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 11

ČÁST I



                                               DUCHOVNÍ ÚPADEK



                                                   Kapitola první




                   VYSVĚTLENÍ A ZÁKLADNÍ POJMY DUCHOVNOSTI OBECNĚ

                     A LIDSKÉ DUCHOVNOSTI ZVLÁŠŤ. POJEM NEJVYŠŠÍHO.







            Před zahájením četby toho, co následuje, je  záhodno  nejprve přečíst velmi důležitý
            úvod této knihy. Jinak bude její záměr, účel a pravý smysl úplně ztracen.


            Aby se porozumělo veškerým základům lidské duchovnosti, je třeba se shodnout na
            tom,   co   je   duchovnost   a   co   jsou   její   principy   obecně,   a   na   tom,   co   je   lidská
            duchovnost a co jsou její principy zvlášť. Bez stanovení významu těchto pojmů není
            možno rozumně hovořit o duchovnosti.

            Při vymezení pojmu duchovnosti je teď nutno si nyní pamatovat, že každá její definice
            bude ve své esenci a substanci omezena vzhledem k jejímu pravém významu, neboť
            každý   pokus   o   to,   aby   se   chápala   v   absolutním   smyslu,   bude   blokován   stavem
            časovosti a relativnosti lidského přírodního stavu, z něhož se o tuto definici pokouší.
            Proto budou tedy veškeré definice, které se zde objeví, aproximací Absolutní definice.
            To znamená, že v dalším kroku duchovního vývoje lidstva přesáhne pochopení pravé
            povahy duchovnosti současný stupeň porozumění. Důvod pro to spočívá v pravé
            povaze duchovnosti a její definici.


            Pro nový duchovní krok, který vchází do bytí, se nyní zjevuje následující definice
            duchovnosti obecně:


            Duchovnost   obecně   je   uvědoměním   jsoucna   a   bytí  nestvořeného,   bezčasového   a
            bezprostorového   Absolutního   stavu   a   jeho   Absolutního   procesu   Absolutního
            sebeuvědomění v Absolutním smyslu, který vždy absolutně jest s absolutně všemi
            důsledky tohoto uvědomění. Nenastává, neprobíhá a nestává se, protože jednoduše
            jest. Je vždy v sobě a ze sebe bez jakéhokoli vzniku a bez bytí z čehokoli jiného. Vše
            ostatní v představitelném či nepředstavitelném jsoucnu a bytí pochází z tohoto „Ono
            jest“.


            Z této definice duchovnosti obecně logicky plyne definice lidské duchovnosti zvlášť:
            Lidská   duchovnost   zvlášť   je   uvědoměním   s   absolutně   všemi   následky   tohoto
            uvědomění,   že   jsoucno   a   bytí   lidských   bytostí   nastává,   probíhá   a   stává   se   z
            nestvořeného, věčného a nekonečného Absolutního stavu a jeho Absolutního procesu
            jako výsledek takového úsilí Absolutního sebeuvědomění, které vždy jest.
            To znamená, že vše ostatní, včetně lidských bytostí, nastává, probíhá a stává se z
            toho, co nenastává, neprobíhá a nestává se. Co nastává, probíhá a stává se, neexistuje
            v sobě a ze sebe, ale pouze z toho a vedle toho, co nenastává, neprobíhá a nestává se.
            Z tohoto důvodu lidské a všechny ostatní bytosti nejsou. Tyto a všechny ostatní
            nastávají, probíhají a stávají se. Co nenastává, neprobíhá a nestává se, je vždy uvnitř.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16