Page 153 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 153
Za třetí: Podkopat fungování a duchovní význam hypnózy a sebehypnózy prohlašujíc,
že je pouze výsledkem hraní rolí určených sociální situací, charakterem požadavků,
situačních očekávání, čisté představivosti, podmíněného reflexu či výsledkem
sugesce. V těchto definicích se klade výhradně důraz na vnější faktory, které přejímají
veškerou a každou duchovní konotaci hypnózy a sebehypnózy a vedou k tomu, že se
věří, že něco takového jako skutečná hypnóza nebo sebehypnóza neexistuje.
Za čtvrté: Podkopat a smazat pravý duchovní význam hypnózy a sebehypnózy,
považujíc ji jen za doprovod nějakých jiných vnějších prostředků, bez kterých by
hypnóza a sebehypnóza nebyla upotřebitelná a účinná. To zadržuje lidi, aby nahlédli
do sebe samých, kde se nachází pravá duchovnost.
Za páté: Snižovat účinek hypnózy a sebehypnózy a blokovat duchovní uvědomění,
které se získává takovou zkušeností, ohraničujíc ji jen na nezávažné stupně,
prohlašujíc, že hlubší hypnóza může být škodlivá, nebezpečná a nežádoucí pro
duševní rovnováhu, vedoucí k zničujícím, nezvratným duševním důsledkům.
Samozřejmě nic takového nenastává ani při prožívání nejhlubšího plenárního stavu
hypnózy. Opak je pravdou, protože čím hlouběji kdo zajde, tím více rovnováhy nachází
a dosáhne tím většího duchovního uvědomění.
Za šesté: Překroutit pravý význam a funkci hypnózy a sebehypnózy, považujíc ji za
léčebný prostředek a univerzální všelék na všechno. Takové nekritické užívání
hypnózy a sebehypnózy vede k mnoha zklamáním a nakonec ke vzdání se jí, což pak
ochuzuje lidi o užitek z tohoto důležitého nástroje jejich duchovního uvědomění,
všeobecného blahobytu, pokroku, zlepšení a růstu.
Jak lze vidět, je mnoho způsobů, jak je možno překroutit a jak se překrucuje pravý
duchovní význam a užitek hypnózy a sebehypnózy. Toto její překrucování a
odsuzování vede lidi k pochybnostem o tom, zdali ji vůbec podnikat. A to je přesně to,
co pseudotvůrci chtějí - obrat své pseudostvoření o cokoli, co by je mohlo přivést zpět
k pravé duchovnosti.
24. Jedním z důsledků a následků vybudování, udržování, zachovávání a rozšiřování
panování tradic a zvyků a kultur je nutnost jejich obrany a ochrany. V samé povaze
jakýchkoli tradic, zvyků a kultur je intolerance ke všemu a ke každému odlišujícímu se
a cizímu.
Tato situace je odrazem stavu záležitostí pseudoduchovního světa pseudotvůrců -
pekel. Je třeba mít neustále na paměti, že pseudotvůrci napodobují skutečného
Stvořitele - Nejvyššího. Ten/Ta tvoří sentientní entity dle Svého obrazu a Své podoby.
Proto také pseudotvůrci fabrikují pseudostvoření a pseudolidi dle svého obrazu a ke
své podobě. Protože kazí, zkreslují a mrzačí původní pravé principy Stvoření. Jejich
fabrikace odráží plně negativní záměry jejich vychytralého a zkaženého srdce.
Jedním z principů skutečného Stvořitele, jímž stvoření nastává, probíhá a stává se, je
sjednocení všeho Stvoření v jeho nekonečné rozmanitosti v jednotě, jednosti a
harmonii. Takové sjednocení odráží principy lásky a moudrosti. Ve fabrikujícím úsilí
pseudotvůrců, které je opakem tohoto principu, musí být vše rozpojené, nejednotné,
rozložené na sekty, rozštěpené, rozdělené na frakce, v nesouladu a protikladné.
Jednota nekonečné rozmanitosti je nahrazena konformitou, stereotypy a uniformitou
tradic a zvyklosti. Protože základním principem, na němž tato fabrikace může působit,
je intolerance, zuří v pseudoduchovním světě pseudotvůrců, tj. v pekle, neustálé války,
bitvy a rebelie.