Page 71 - pzncelek
P. 71

POSELSTVÍ DVACÁTÉ PRVNÍ


                                            O filosofickém pojetí času





            Dne 20. dubna 1982

            Dnes byla přijata od Nejvyššího následující poselství.

            To, co následuje, bude těžké pochopit.

            Dnes je čas říci něco o filosofickém pojetí času. Tento pojem lze považovat za jeden z
            nejzáhadnějších a za ten, který lidé na Zemi chápou nejméně správně. Důvodem je to, že
            lidé jsou ve vnějšnostech své mysli. Zbytek jejich mysli je uzavřen a uložen do modality
            nevědomého.   Aby   se   času   náležitě   porozumělo,   musí   jeden   být   plně   ve   vědomé
            uvědomělosti své celkové mysli. Lidé na Zemi používají pouze okolí 5 % své mysli.


            Vnější mysl je schopna chápat čas pouze velmi omezeným a úzkým způsobem - tím, že
            vezme jeden malý aspekt jeho procesu a nesprávně z něho zobecňuje na celý jeho obsah.
            Jelikož   vnější   lidská   mysl   je   přizpůsobena   povaze   přírodního   stupně   a   jeho   fyzickým
            zákonům, má pouze jednu modalitu myšlení a pojmovosti - lineární. Z tohoto módu se snaží
            pochopit a pojmout čas. Takže na čas se nazírá jako na přímo dopředu nasměrovaný
            jednosměrný spojitý tok, zobrazovaný přímou šipkou mířící nahoru a vzhůru. Žádné jiné
            pojetí není vnější lidskou myslí postřehnutelné.

            Problém s tímto pojímáním času je ten, že nutí čas objektivizovat, považovat jej za realitu
            mimo vědomý a percepční modus existence. Einstein byl jeden z prvních na Zemi, který si
            všiml nesrovnalostí v tomto pojetí času. Správně postřehl relativní povahu času. Z tohoto
            zřetele pojetí času závisí na poloze a stavu ve fyzickém  Vesmíru, odpovídajícímu všemu a
            relativnímu ke všemu ostatnímu, ale dokonce i tato pokročilá teorie relativity času postrádá
            pojetí jiného než lineárního kontinua. Žádné jiné možnosti nejsou brány v úvahu.

            Aby se však fenomén času správně chápal, je nutné uvážit následující fakta.

            Zaprvé, jakékoliv ideje, myšlenky, pojmy, stavy a kondice jsou ve svém procesu stávání se.
            To je vždy subjektivní proces. Promítnutí idejí, myšlenek, pojmů, stavů a kondicí do stávání
            se se může pojímat a považovat jako akt jejich objektivizace z jejich subjektivních stavů.
            Jakmile se jednou projevují a aktualizují vně subjektu, pokračují jednak jako subjekty samy
            o sobě a jednak jako objekty ke svému subjektivnímu zdroji. Tato poslední součást - stávání
            se objektem svého subjektu - ustanovuje lineární aspekt časového fenoménu.


            Za druhé, lineární aspekt časového fenoménu je konečným produktem celého procesu, a
            nikoli jeho původcem, pokračováním anebo jedinou myslitelnou modalitou jsoucna a bytí.
            Za třetí, čas lze lépe chápat ne jako lineární kontinuum, ale jako diskrétní, simultánní a
            synchronní nastávání událostí relativních k obsahu, kvalitě a užitku zdroje jejich původu.


            Za čtvrté, fyzická manifestace takových idejí, myšlenek atd. je v přírodním stupni určena
            korespondujícími duchovními faktory, které zakládají jejich nezbytnost a účel realizace v
            lineárním módu kontinua, jež v relativních kategoriích vládne fyzickému Vesmíru. Sám o
            sobě nemůže lineární mód bytí vytvářet žádná nastávání a události. Dle své přirozenosti je
            může pouze přijímat a manifestovat v relativitě lineárního časového kontinua.

            Jelikož se ve fyzickém módu jsoucna a bytí nic neiniciuje a nic nevzniká, všechna určení
            nastávání, probíhání a stávání se se konají v subjektivních stavech, procesech a kondicích,
            které   nejsou   nijak   spjaty   s   lineárním   aspektem   času.   Je   tudíž   na   subjektu   neboli   na
            sentientní entitě nebo, v nejzazším smyslu, na Nejvyšším, aby určil nejlepší možný způsob
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76