Page 143 - pzncelek
P. 143
lidé z pozitivní a nebeské strany dobrovolně přijímají pověření přímo v rozličných peklech,
aby taková připomínka příkladem a srovnáním byla stále přítomná a k dispozici každému v
peklech za účelem zažehnutí možného rozpoznání jejich bídného stavu a rozpoložení.
Jakmile se toto rozpoznání v někom zažhne, poskytují se početné příležitosti a nabídky
pomoci, aby se u něho zahájilo rozvíjení jeho touhy a potřeby zanechat svého vlastního
negativního rozpoložení. Jakmile se tato touha silně vyvine, iniciuje se pod dohledem
Nejvyššího a těch, kdo jsou dobrovolně duchovními rádci tohoto jedince, proces změny,
aby tomuto jedinci pomohl úspěšně završit probíhající zanechávání negativního stavu pekel
a změnit jeho vlastní rozpoložení do pozitivního stavu, takže opustí pekla natrvalo. To je
procesem znovuzrození a vzkříšení z duchovní smrti do duchovního života. Tento proces je
pro každého jedince velmi složitý a jedinečný a v tomto ohledu nejsou možná žádná
zevšeobecňování. Toto je to, co se fakticky míní znovuzrozením a vzkříšením z mrtvých.
Jako součást tohoto důležitého procesu, zde stručně popsaného, Nejvyšší inicioval určité
kroky duchovního obrození pro některé lidi na Zemi a pro mnohé v duchovních a jiných
dimenzích (spojených s negativním stavem).
Prvním krokem bylo zavést určité nástroje, které by poskytly vhodnější léčebný prostředek
pro duchovní požadavky na změnu. Donedávna většina léčebných způsobů existujících na
Zemi málo nebo omezeně brala v úvahu fakt, že jediná možná účinná léčba je duchovními
prostředky, jelikož všechny lidské problémy bez výjimky vždy vznikají v duchovním stavu
záležitostí vlastního života. Bylo tedy nutno vyvinout vhodnější nástroje léčby, které by
primárně zdůraznily duchovní postupy a záměry. Tento nový nástroj a duchovní postup
léčení je vysvětlen a představen v knize „Principy duchovní hypnózy“. Obsah této knihy lze
považovat za vzorek či příklad toho, jak by jakékoli léčení mělo být uspořádáno, a jako
příklad druhu principů, postulátů a teorií léčby, jež by se měly následovat a používat.
Následováním tohoto vzoru a příkladu lze pozměňovat vlastní přístup v souladu s
potřebami každého individua. Avšak základní principy, postuláty a teorie tohoto léčení se
vždy musí odvozovat z duchovních principů, jelikož jinak by se nedošlo nikam. Jakmile se
tyto duchovní postupy a prostředky prosadily výše uvedeným příkladem a vzorem, dalším
důležitým krokem bylo zjevení co do pravých duchovních principů a toho, jak vznikl
negativní stav a proces a jak ovlivňuje život všech příslušníků člověčenstva na Zemi a v
peklech se všemi důsledky a následky své negativní povahy. Bylo taktéž nutno zjevit
obecnou strukturu a dynamiku pravého člověčenstva a všech principů duchovní progrese,
aby se nastavil příklad srovnání k jeho opačnému protějšku - pseudočlověčenstvu.
Tento důležitý krok došel plodného dozrání v knize „Základy lidské duchovnosti“.
Třetí důležitý krok konečně spočíval v ustanovení určité integrace a kombinace předešlých
dvou kroků, jež by lidem poskytovala lepší konkrétní pochopení duchovnosti a praktičtější
nástroje pro vykonání duchovních změn v jejich životech, měli-li by se rozhodnout takto
činit ze své svobodné vůle. Tento třetí krok se odráží v těchto „Poselstvích z nitra“.
Takže nyní se poskytuje úplná sada všech principů, nástrojů a jejich aplikací, jejichž
platnost lze potvrdit a které lze uvést do užívání kýmkoli, kdo touží naslouchat a brát to na
zřetel.
Sada těchto tří hlavních prací je určena k používání v procesu duchovního obrození a pro
první krok ve vývoji nového člověčenstva a nového duchovního věku.
Jak se uvedlo předtím, když se tento krok ustanoví a splní svůj účel a užitek, bude použit
jako nástupní kámen pro budování dalšího, vyššího stupně duchovního pokročení
člověčenstva. V té době bude prostřednictvím někoho jiného poskytnuto nové zjevení,
odpovídající obsahu a stavebním blokům následného kroku. V procesu přenášení tohoto
nového zjevení bude vše, co bylo zjeveno a řečeno v sadě těchto tří prací („Principy
duchovní hypnózy“, „Základy lidské duchovnosti“ a „Poselství z nitra“), přehodnoceno,