Page 125 - pzncelek
P. 125

dosáhne tohoto bodu, přestane pociťovat, že je něco nesprávné nebo že se potřebuje
            změnit či učinit změny ve svém dennodenním žití. Negativní stav je mistrem ve vedení lidí
            tímto směrem.


            To   je   jeden   z   důvodů,   proč   se   tak   důrazně   radí,   aby   se   konalo   dennodenní
            sebeprozkoumávání  a sebehodnocení. Tím, že se tak činí, je jeden s to zachytit a rychle
            eliminovat jakékoli vlivy, nátlaky, vtírání se atd. stále napadající a zaplavující negativity
            pekel. Jeden se denně soustřeďuje na to, aby s vlastní Niternou myslí a Nejvyšším v ní
            uvnitř sebe samého objevil, jestli zde není nějaké zamoření a znečištění, jež se vetřelo do
            vlastních myšlenek, pocitů, vůle, motivací, záměrů, činností a chování. Jakmile si negativitu
            uvědomí, přistoupí k procesu vyčištění a očisty od ní a od jakéhokoli protivného úmyslu či
            motivace. Jedním z mnoha způsobů, jakými lze takové očištění a vyčištění provést, je
            aktivní vnitřní  vizualizací,  myšlením si, pociťováním, nasloucháním, chtěním, smyslovým
            vnímáním atd. (jakýmkoli způsobem vnímání, kterému kdo dává přednost či ho pociťuje
            jako pohodlný) zářivé bílého světla a příjemně teplého světla přicházejícího z nitra vlastní
            Niterné mysli od Nejvyššího, prostupujícího esenci a substanci vlastního jsoucna a bytí,
            vlastního ducha, duše a těla a odnímajícího a rušícího u vlastního ducha, duše a těla vše z
            negativního   stavu.   Činí   se   tak   několikerým   opakováním   tohoto   procesu   vyčišťování   a
            očišťování během vlastní meditace, prozkoumávání a hodnocení.

            Zářivě bílé a příjemně teplé světlo se v tomto procesu používá kvůli jeho souvztažnému
            duchovnímu významu. Vyvolává důležitý duchovní a univerzální stav a proces - stav a
            proces lásky a moudrosti, dobra a pravdy, který je ochranou a strážcem bezpečí. Bělost či
            zářivá součást světla souvztaží s Božskou moudrostí a Pravdou, která zná nejlepší možné
            způsoby a postupy pro potírání a odstraňování všeho, co má negativní původ. Vyzařující
            teplo světla souvzatží s Božskou láskou a Dobrem, která účinně provádí proces vyčištění a
            očisty   od   čehokoli   negativního   původu   využívajíc   znalost   své   Moudrosti   a   Pravdy.   V
            kombinaci, sjednocení a jednosti lásky a moudrosti, dobra a pravdy, jež je zdrojem všech
            pozitivních, ochranných a bezpečí střežících sil od Nejvyššího ve vlastní Niterné mysli a jež
            souvztaží  s   bílým   příjemně   teplým   světlem,   lze   tedy   nalézt   mocný   protijed   a   nástroj
            sebeochrany   a   ostrahy   bezpečí   proti   neustálým   výpadům,   záplavám   a   zamořením
            negativního stavu a jeho sil.

            Toto je jeden z mnoha způsobů, jimiž je možno tohoto dosáhnout. Radí se, aby se dle
            procesu sebezkoumání ve vlastní Niterné mysli a Nejvyšším v ní určilo, co je pro jednoho
            nejlepší možný a nejúčinější způsob provedení takového vyčištění a očisty.

            Nyní pojďme zpět k původní otázce položené na začátku tohoto výkladu - jak lze určit, zda
            jsem či někdo jiný je v pozitivním či negativním stavu, procesu a rozpoložení atd.?  Co se
            musí sledovat, aby se toto náležitě, správně a spravedlivě určilo ohledně situace vlastní či
            kohokoli jiného, aniž by se někomu ublížilo?

            Především je radno postupovat s krajní obezřetností v posuzování rozpoložení ostatních
            lidí. Niterné motivace a záměry lidí nejsou bez ohledu na to, jak dobré či zlé se zdají být z
            hlediska zevního projevování se a pozorování, nikdy  náležitě rozpoznatelné  z vnějšku.
            Například dva lidé s přesně stejným zevním chováním mohou mít diametrálně opačné
            úmysly či motivace pro vykazování tohoto jednotlivého chování.

            Lze jít jen po určitých zevních znacích, které mohou či nemusí u lidí naznačovat správnou
            motivaci a faktory úmyslu jejich opravdového stavu událostí s ohledem na jejich preference
            pro bytí v negativním či pozitivním rozpoložení.

            Poněkud snadnější je určit tyto faktory u sebe než u jiných. To se dělá, jak je uvedeno výše,
            procesem sebeprozkoumávání z vlastní svobodné vůle a volby. Avšak není povoleno, aby
            někdo vstupoval do myslí jiných lidí za účelem tohoto zkoumání. I kdyby to bylo možné
            nebo dovolené, bylo by to porušením jejich soukromí, svobody a nezávislosti. Každému je
            povoleno být takovým, jakým chce být, a nikomu není dovoleno, aby lidem vnucoval své
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130