Page 117 - pzncelek
P. 117

jmény, jenž neustále jednomu poskytuje jeho vlastní životní podpůrný systém skrze jeho
            vlastní Niternou mysl a jeho vlastní Niternou myslí, kde On/Ona stále přebývá, kterýžto
            životní podpůrný systém jednomu umožňuje dennodenní konání a žití.


            Toto je stručně duchovní princip života, duchovnosti a každodenního žití. Pokud lidé tento
            fakt přijímají a počnou se obracet k tomuto zdroji uvnitř jejich Niterné mysli, počnou být
            opravdovými duchovními bytostmi. Stupeň a rozsah vlastní duchovnosti tudíž může být
            určován tím, jak často a jak dlouho se ve vlastním myšlení, cítění, chtění, jednání a chování
            věnuje tomu, že uznává tento fakt a niterně se obrací k Nejvyššímu ve vlastní Niterné mysli
            pro vedení, podporu a osvícení a pro určení správné a vhodné životní cesty a každodenního
            žití s ohledem na vlastní jedinečnou osobnost a účel bytí zde.

            Toto je tedy nejjednodušší, nejvhodnější a nejduchovnější způsob, jak chápat duchovnost a
            jejich principy.

            Jestliže se toto činí, splňují se veškeré požadavky duchovního žití. A též, pokud se tak činí,
            Pán zjevuje přímo ve vlastní Niterné mysli obsah veškerých duchovních principů a jejich
            nejsnadnějšího a nejpohodlnějšího uplatnění ve vlastním každodenním životě v souladu s
            vlastními zvláštními potřebami a účelem žití na Zemi.

            Ale jak mnoho lidí toto denně činí? Proč každý sám sebe neohodnotí a nezodpoví si tuto
            otázku?


            Je velmi důležité si uvědomit, že aby byl jeden duchovním, je nutné vejít do nitra, do
            vlastního myšlení, pociťování a chtění z přítomnosti Nejvyššího ve vlastní Niterné mysli a
            pak jednat a chovat se dle takového myšlení, cítění a chtění. Žádné zevní, vnější a „vně“
            působící nátlaky, očekávání, předpisy a určení nemají opravdový duchovní původ. Jeden to
            musí učinit sám, uvnitř sebe sama, ve vlastním myšlení, cítění, chtění a jednání ze své
            vlastní svobodné vůle, dle vlastní svobody volby. Nikdo jiný to nemůže pro nikoho učinit. Je
            tudíž radno, aby jeden začal soustavně každodenně provádět a praktikovat tento postoj, jak
            se zdůrazňuje v předešlých poselstvích, aniž by se stále spoléhal na vstupy z vnějšku pro
            duchovní   bytí.   Éra   duchovních   zevnějšností   je   nenávratně   mrtvá   spolu   s   těmi,   kdo   ji
            udržovali.

            Aby se shrnulo, co se doposud o duchovnosti řeklo, lze duchovnost a duchovní principy
            pojímat následujícím teoretickým způsobem:


            1. Teoretický základ duchovnosti a jejích principů.  Tento základ je jádrem duchovnosti,
            nejniternější jadérko jejích funkcí. Určuje proces manifestace duchovnosti v nekonečné
            rozmanitosti počtu způsobů a módů pro každý jednotlivý časový cyklus jsoucna a bytí. Tato
            nejniternější část a jádro duchovnosti sestává ze všech věčně živých idejí, myšlenek, pojetí
            a   kategorií   všech  sentientních  entit   a   všech   věcí   v   jsoucnu   a   bytí   ve   všech   módech
            diskrétnosti a kontinuity. V absolutním smyslu lze toto jadérko pojímat jako Niternou mysl
            Nejvyššího. Ve smyslu relativním, co se lidí týče, lze toto jadérko pojímat jako Niternou mysl
            lidí.



              2.  Praktický   základ   duchovnosti   a   jejích   principů.   Tento   základ   je   procesem   o   sobě,
            procesem manifestování všech idejí, myšlenek, pojetí a kategorií Niterné mysli v nekonečné
            rozmanitosti a počtu forem, duševností, zevních projevů, nastávání, probíhání a stávání se
            atd.
            Bez této praktické založenosti duchovnosti by její teoretický základ nemohl mít žádnou
            aktualizaci a realizaci, žádná aktualizace a realizace by nemohla nastat, probíhat a stávat se
            v jakékoli formě či módu jsoucna a bytí.

            V absolutním smyslu lze tento proces pojímat jako Vnitřní mysl a částečně jako Zevní mysl
            (její nejniternější stupeň) Nejvyššího. V relativním smyslu, ve vztahu k lidem, může být tento
            proces pojímán jako vnitřní mysl a částečně vnější mysl (její nejniternější stupeň) lidí.
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122