Page 121 - pzncelek
P. 121
nastíněna s ohledem na jejich obsah, nebo zda chce být pozměněna či zcela stažena zpět
předtím, než bude nadělena duchem individuálního a jedinečného života od Nejvyššího.
Je nutno si pamatovat, že všechny tyto kroky a procesy nastávají pouze na úrovni idejí.
Zatím se nekoná žádná konkretizace či manifestace a projekce, s ideami jejího obsahu,
jejího prostředí, jejich důsledků a následků atd.
Jakmile idea dle ideje své svobodné vůle a volby je ztotoženěna s ideou svého projevení a
se vším ostatním, tehdy a jen tehdy je nadělena individualizovaným a jedinečným duchem
života Nejvyšším a od Nejvyššího.
Idea se tedy nejprve jeví jako duch ve formě jeho Niterné mysli. Z této Niterné mysli se
vytváří jeho duševnost čili vnitřní mysl synchronně s jevením se Niterné mysli. Jakmile se
toto učiní, je umístěna do zvláštního intermediálního světa, který existuje za tímto účelem
(nemá žádnou jinou funkci). Zde přijímá přechodnou zevní formu souhlasnou s jejím
duchem a duševností, která ustavuje její zevní mysl čili tělo zbudované z jeho idejí v Niterné
mysli odpovídajících obsahu této ideje. V tomto intermediálním světě znovu posuzuje,
hodnotí a zkouší všechny aspekty jejího bytí a jsoucna a činí závěrečné rozhodnutí a volbu
(nyní jako sentientní entita) ohledně své nejvhodnější inkarnace. Během této doby může
každá sentientní entita změnit cokoli, co si přeje, s jedinou výjimkou - nemůže změnit fakt
svého jsoucna a bytí. Jakmile svobodně souhlasila být a existovat, činí tak s tím, že chápe,
že tato jednotlivá volba je věčná. Vše ostatní lze v tomto dílčím bodě změnit. Když je
ustanovena vhodná doba a místo anebo stav a rozpoložení pro její inkarnaci, přechází ke
své inkarnaci. Tato inkarnace může být buď v jednom z početných duchovních, nebo
přírodních světů (v jakýchkoli možných liniích, dobách, úrovních a dimenzích v souladu se
specifickými synchronními potřebami jak inkarnujícího se ducha, tak i místa či situace, do
níž se duch inkarnuje).
Během pobytu ideje ve zvláštním intermediálním světě se tato nazývá duchem. Protože v
této konotaci má v sobě Niternou mysl, vnitřní mysl a zevní mysl vybudovanou z idejí
Niterné mysli a z elementů tohoto zvláštního intermediálního světa, je plně vědomou,
sebeuvědomující se, sebeurčenou, svobodnou a nezávislou sentientní entitou.
Trvání inkarnace každé sentientní entity je určeno její volbou a místem či stavem, kde se
tato inkarnace koná. Jestliže se při nějaké příležitosti koná v přírodním stupni, volba je
omezena pouze na určité časové období. Jakmile doba vyprší, sentientní entita se navrací
do intermediálního světa (v této době je to odlišný intermediální svět, spojený se stavem
nebo místem předešlé inkarnace), kde se koná proces jejího posledního soudu čili
zhodnocení, prozkoušení a posouzení jejího života v této jednotlivé inkarnaci. Po jeho
skončení se sentientní entitě představují nové volby či volba pro její inkarnaci do nějakého
jiného módu jsoucna a bytí. V procesu konání další volby a rozhodnutí jsou sentientní entitě
představeny budoucími důsledky každé volby a rozsah užitečnosti její volby z hlediska
vzájemného prospěchu a sdílení pro veškeré Stvoření a jeho duchovního pokročení.
Jakmile sentientní entita ze své svobodné vůle učiní tuto volbu při plném vědomí a přijetí
všech důsledků a následků této volby a jejich rozličných opcí pro modifikaci a změnu,
sentientní entita přistupuje k další inkarnaci. Další inkarnace může být buď do přírodního,
nebo do duchovního stupně. Avšak, jak se zdůrazňuje v „Základech lidské duchovnosti“,
tato inkarnace nemůže být nikdy podruhé či vícekrát do téhož přírodního světa nebo do téže
linie jakéhokoli světa. Nemůže se reinkarnovat do téhož místa, neboť by to byl opakující se,
regresivní a stagnující modus bytí, který je nemyslitelný v Absolutním procesu myšlení
Nejvyššího, kde není nic jiného než duchovní pokrok a tvorba nových věcí. Proto žádné
opakování inkarnace do téže linie bytí a jsoucna v jakékoli úrovni, kroku, stupni či dimenzi
nemůže být produktivní, konstruktivní a tvořivé, a tudíž se nemůže konat. (Ohledně
rozpravy o pojetí reinkarnace viz „Principy duchovní hypnózy“ a „Základy lidské
duchovnosti“.)
Tento proces inkarnování pokračuje věčně a nemůže se zastavit kvůli stálému objevování
se nových stavů, rozpoložení, procesů, míst, linií, vesmírů, galaxií, stvoření Nejvyšším a od