Page 116 - pzncelek
P. 116

Lidé zapomínají, že když přicházejí na tento svět, jsou ve většině případů vybaveni, aby byli
            kombinací obou aspektů života. Každá činnost, ať se zdá jakkoli praktická či teoretická, má
            svůj praktický respektive teoretický aspekt. Jeden bez druhého tvoří nerovnováhu.


            Když se lidé podmiňují žít a myslet určitými způsoby a pojmy, navykají si tak příliš na toto
            úzké a omezené ohnisko či specializaci, že cokoli jiné se zdá být nesrozumitelné, obtížné k
            pochopení anebo nudné.

            Jak se uvedlo předtím, je takový životní styl porušením duchovního životního principu
            vyvažování každodenního života.

            Ve skutečnosti je každý, kdo může myslet, cítit a chtít, s to chápat, nahlížet a vejít do styku
            ohledně jakéhokoli teoretického či praktického pojetí, pokud by si poskytl možnost vymanit
            se   z   omezování   se,   které   si   sám   na   sebe   uvalil,   a   životního   stylu,   který   dodržuje   v
            každodenním žití. Lidé se prostě stávají příliš línými na to, aby cokoli konali, mysleli a
            snažili se o cokoli, co je mimo jimi přijaté nesprávné sebepojímání a nesprávný styl.

            Taková nevyvážená situace je podivnou a izolovanou událostí ve Stvoření, omezenou na lidi
            na Zemi (a ovšem v peklech).

            Tato situace je výsledkem aktivovaného a dominantního negativního stavu na Zemi. V
            negativním   stavu  není  nic   vyváženo.   Jeho  povaha   je  vždy  jednostranná,  finalistická  a
            přehánějící. Nutí lidi, kteří ho přijali, pohlížet na věci  finalistickým přístupem.  Mají sklon
            věřit, že jejich stav a rozpoložení jsou konečné a nic se proti tomu nedá dělat. Takže jestliže
            se kupříkladu považují buď za jsoucí prakticky inteligentní, nebo inteligentní teoreticky, věří
            tomu, že je to jejich osudem, aby byli praktičtí či teoretičtí navždy beze změny a činí ve
            svých životech vše, aby prosazovali své a následně žili dle své víry. Nijak se nesnaží, aby
            objevili skutečný obsah svého vnitřního já a své Niterné mysli. Vše, co je v rozporu s jejich
            vírou, je odvrženo jako nemající žádný užitek.


            Takže   sami   sebe   olupují   o   velké   příležitosti,   poznatky   a   zkušenosti,   které   jsou   jim   k
            dispozici   na   každém   kroku   jejich   každodenního   života.   Tato   situace   je   ovšem   značně
            podporována a podněcována pekly, protože ta nechtějí, aby lidé objevili opravdový rozsah a
            obsah své mysli a obzvláště své Niterné mysli. Takový objev by lidi přivedl k duchovnosti, a
            tedy k Nejvyššímu. To by totálně podkopalo bezpečnou pozici negativních stavů na Zemi.

            Při pohledu na tento fakt je zřejmé, že většina lidí by mohla snadno chápat a uplatňovat
            taková   pojetí   duchovnosti   a   duchovních   principů,   jak   jsou   definována   a   popsána   v
            „Základech lidské duchovnosti“ a v některých případech v těchto „Poselství z nitra“. Vše,
            co by museli udělat, je říci sami sobě, že to skutečně mohou učinit. Protože ale sami sobě
            říkají, že to učinit nemohou, prosazují své vlastní negativní sugesce a skutečně to nemohou
            učinit. To je pravdou o čemkoli v lidském životě na Zemi.

            Aby se poskytlo lepší pojímání duchovnosti a jejích principů těm, kdož si z toho či onoho
            důvodu promývají mozky vírou, že nejsou s to chápat vysoce teoretické pojmy, máme zde
            některá zjednodušená vysvětlení těchto pojmů.


            Duchovnost prostě znamená, že jeden uznává a přijímá jako fakt, jako axiom (něco, co
            nepotřebuje být dokazováno), že existuje absolutní, žijící, sebeuvědomující se, nestvořený
            zdroj života a stvoření nemající původ v ničem jiném, který lidé nazývají Bohem, Nejvyšším,
            Pánem, Ježíšem Kristem a různými jinými jmény. Uznání a přijetí tohoto axiomu má pak
            určité důsledky pro každodenní život. Prostě řečeno, jestliže život a veškeré Stvoření bylo
            stvořeno a má původ z tohoto Absolutního zdroje, pak tedy cokoli se ve vlastním životě
            odehrává, bez ohledu na to, co to je, je výsledkem, důsledkem a následkem jsoucna a bytí
            tohoto zdroje, který vždy je bez jakéhokoli počátku či konce. Tudíž vše ve vlastním životě
            má bez výjimky a vyloučení čehokoli duchovní důsledek. Jeden je s to cokoli činit jen proto,
            že je tento Absolutní, Nestvořený, Původní Zdroj života a Stvoření, nazývaného rozličnými
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121