Page 113 - pzncelek
P. 113

protože by mohl být porušením jedincovy svobody volby, ochuzuje ho o důležitá duchovní
            poučení   a   zkušenosti.   Kvůli   faktu,   že   toto   poselství   se   zabývá   důležitým   duchovním
            principem voleb, je čas něco říci o široce rozšířeném lidském pojmu či pojetí „karmy“ nebo
            „karmanu“. V zásadě je to NAUKA, která tvrdí, že každý čin, dobrý či zlý, obdrží patřičnou
            odplatu. V hindské filosofii se toto pojetí vztahuje k doktríně o reinkarnaci (široce probrané
            v „principech duchovní hypnózy“ a v „Základech lidské duchovnosti“). Tato pojetí se v
            žádném způsobu a formě v dějinách lidstva neobjevila až donedávna, kdy byl ztracen
            všechen smysl pro princip duchovní homogenity a kdy lidé často začínali racionalizovat
            důvody rozličných lidských osudů na protichůdných pólech, které lidé nazývají radostným
            životem nebo životem bolestným a bídným. V tomto bodě vyvstala v lidské zevní mysli
            (která   počala   být   úplně   odpojena   od   Niterné   mysli)   potřeba   vysvětlovat   tyto   zdánlivé
            diskrepance, nesoulady a nevysvětlitelná strádání na Zemi a ospravedlnit jejich výskyt.
            Takže přišli na ideu, že jeden je v procesu odplaty či odměny za něco, co učinil ve svém
            předešlém životě či životech, aniž by si vědomě uvědomoval takovou existenci a jejich
            skutky.


            V   raném   myšlení   Véd   tato   pojetí   neexistují,   protože   v   té   době   stále   existoval   nějaký
            omezený   přímý   přístup   k   Niterné   mysli   a   Duchovnímu   světu,   což   lidem   dávalo   lepší
            pochopení života v širší definici než v té, která se objevila později, když byl takový přímý
            kontakt ztracen. Tyto doktríny (reinkarnace a karmy) se poprvé objevily u  brahmánů  a
            následně se plně rozvinuly v ranných upanišadách. Odtud se rozšířily do většiny indických
            náboženství a pak se postupně infiltrovaly do myšlení Západu. V současnosti je to mezi
            lidmi na Zemi docela populární pojetí.

            Přesto je toto pojetí, jako pojetí reinkarnace, deformací skutečnosti. Je nesprávně chápáno
            a vykládáno většinou svých vyznavačů. Nesprávné pojímání vyvěrá z nenáležitého pojímání
            filosofického principu příčiny a účinku. V této konotaci tento princip znamená, že každá
            akce má svou reakci. Co se dříve probírané záležitosti voleb týká, znamená to, že každá
            volba má své následky. Ale i v této omezené aplikaci zákona karmy existuje zkreslení,
            protože   každý   je   schopen   změnit   následek   svých   vlastních   voleb,   dokonce   během
            manifestace jejich důsledků. Je možno je nahradit, pozměnit, přesměrovat a nebo zcela
            zrušit, jestliže se jeden Nejvyššího ve vlastní Niterné mysli dotáže, jak to má učinit a na
            způsob provedení. Zákon karmy nesprávně přijímá, že jeden je uzamčen ve svých vlastních
            volbách a proti jejich důsledkům nelze nic učinit. Avšak toto není pravdou, protože když se
            někdo na sobě řádně poučí, nepotřebuje pokračovat v opakování téhož způsobu a stylu žití,
            pokud to ovšem sám nechce.

            Zákon karmy nebere řádně v úvahu největší duchovní zákony všech jsoucen a bytí - Zákon
            odpuštění a Zákon milosrdenství.


            Karma má sklon pohlížet na vše jako na nevyhnutelnost toho, že příčina má svůj účinek. Ale
            to není pravdou. Účinek příčiny se může či nemusí projevit v závislosti na náležitých a
            správných   duchovních   potřebách,   která   existují   v   každém   okamžiku   kontinua   v   rámci
            rozmezí vlastního života. Jeden si volí přijít na Zemi s určitým posláním. To je příčina.
            Účinek takové příčiny se může neustále pozměňovat či měnit v procesu kroků zaujímaných
            při naplňování jedincovy volby. Jeden například může v sobě rozpoznat, že důsledky vlastní
            volby  nejsou pro všechny  dotyčné spravedlivé  a v jejich  nejlepším zájmu.  V takovém
            případě se jedinec ze své vlastní svobodné vůle a s dobrým úmyslem odebere k Nejvyššímu
            ve své Niterné mysli a vyvolá zákon odpuštění a zákon milosrdenství, který tyto výsledky
            modifikuje nebo zcela zruší, dávaje příležitost, aby se učinila jiná nová a čerstvá volba se
            spravedlivějšími a užitečnějšími následky.

            Zákon karmy platí pouze tehdy, když jeden touží po tom, aby se v jeho životě aplikoval. Tedy
            se opakuje, jeden si svobodně volí přijmout tento zákon a touto svobodnou volbou ho činí
            proveditelným. V realitě tedy neexistuje žádný jiný zákon, který ovládá lidský život a osud,
            než zákon svobody volby a změny.
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118