Page 112 - pzncelek
P. 112
potřebuje mít za tímto účelem, a všechny ostatní potřebné situace, kondice, stavy a
procesy, aby mohl zcela a úplně vyčerpat vlastní volbu či volby.
Z toho, co zde bylo řečeno, je velmi zřejmé, že vlastní životní styl na Zemi není v nejzazším
smyslu nijak determinován, podmiňován či ovlivňován dědičností, prostředím nebo
nějakými jinými zevními faktory. Právě opak je pravdou. Jeden si určuje svou vlastní volbou
druh dědictví, prostředí či jakýchkoli jiných zevních a vnitřních faktorů tohoto jednotlivého
života, které chce mít pro uskutečnění vlastního účelu bytí na této Zemi.
Takže je zcela marné a nespravedlivé obviňovat někoho či něco z toho, co se ve vlastním
životě děje bez ohledu na to, jak náhodně či mimo vlastní kontrolu se to objevuje. Lidé mají
sklon omlouvat sami sebe za to, čím jsou, obviňujíce své prostředí, rodiče, rasu, sociální
situaci atd., aniž si uvědomují, že sami sebe umístili do všech svých šlamastik jako součástí
svých voleb, které učinili před inkarnací na této Zemi. Ze své svobodné vůle souhlasili s
tím, aby podstoupili takové zkušenosti z velmi důležitých duchovních, kosmických,
univerzálních, osobních, soukromých a intimních důvodů, které ve většině případů nejsou
pro ně rozpoznatelné anebo vědomě vnímatelné a srozumitelné během jejich životního
údobí na Zemi nebo po určité časové období pobytu na Zemi.
Avšak duchovnímu stavu událostí je vlastní to, že každý je s to měnit svůj osud. To
znamená, že každý smí - dle své svobodné vůle a volby - změnit anebo pozměnit svou volbu
a její důsledky. To lze učinit buď během údobí života na Zemi nebo v jakémkoli jiném místě,
čase, kontinuu, stavu a procesu vlastního věčného života. Kondice takové schopnosti se
měnit je určována nutným poučením, které každý dle své volby potřebuje podstoupit, aby
byl s to se změnit. Předčasná změna vlastního rozpoložení by byla porušením vlastní
svobody a nezávislosti. Proto je každý pečlivě zabezpečen vlastní Niternou myslí a
přítomností Nejvyššího, aby nepřijal nebo dokonce jen netoužil či chtěl změnu předtím, než
nastane důležité poučení a získají se životně důležité zkušenosti. Jakmile jeden cítí potřebu
a touhu změnit se z nitra, dle vlastní niterné volby (ne dle zevních okolností), je opravdu
hotov se změnit, jelikož tedy splnil požadavek toho či onoho jednotlivého poučení či
prožitku. Jednomu se tedy poskytnou vhodné příležitosti pro započetí takové změny a nová
sada nástrojů, způsobů, prostředků a schopností pro aktualizaci této změny a pro vykonání
nové, čerstvé volby.
V okamžiku takové změny a nové volby se tato oblast vlastní Niterné mysli náhle a
synchronně aktivuje s tím, co je nejvhodnější a nejpotřebnější pro úspěšnou realizaci a
aktualizaci nové volby, s plným a úplným ponecháním všech přístupů k dříve aktivovaným
oblastem vlastní Niterné mysli. Takže jeden nikdy neztrácí nic, co kdy měl k dispozici z
Niterné mysli, a v procesu vlastního životního údobí neustále přidává nové oblasti vlastní
Niterné mysli, umožňuje/umožňujíc tak probíhání univerzálního duchovního pokroku. To je
základnou duchovního pokročení a bez takového přidání by nemohlo nastávat žádné
duchovní pokročení.
Při pohledu na tento fakt lze vidět, že psychologové, psychiatři, lékaři a různí terapeuti
používají nesprávné a chybné metody léčení. Ve většině případů se snaží chápat lidské
problémy jako výsledek prostředí, dědičnosti, výchovy či podobných záležitostí, povětšinou
v počátcích a původem mimo jedincovu kontrolu. Léčitelé činí vše, co je v jejich moci, aby
tyto situace napravili, přičemž málo, pokud vůbec, pojímají zvolenou nutnost takových
zkušeností a poučení.
Jak se před tím uvedlo (viz poselství ze dne 26. dubna 1982, poznámka druhá), měly by se
všechny takové postupy zaměřovat na zkoumání toho, proč si jeden volí být tím a mít to,
čím během pozemského života je a co má, a zdali je čas pro změnu vlastního stávajícího
rozpoložení. Obvykle když lidé přicházejí pro pomoc a jsou motivováni k této pomoci pouze
svými niternými potřebami bez jakýchkoli vnějších nátlaků, jsou připraveni pro změnu.
Jedině po ustanovení tohoto faktu se smí postupovat s léčením způsobem určeným
Niternou myslí toho, kdo o to požádal. Žádný jiný přístup není duchovně vhodný a náležitý,