Page 115 - pzncelek
P. 115

POSELSTVÍ TŘICÁTÉ PRVNÍ


                                           Některá praktická objasnění
                                   pojetí duchovnosti a duchovních principů




            Dne 1. května 1982

            Dnes bylo Pánem zjeveno následující:


            Dnes   budou   podána   stručné   objasnění,   vysvětlení   a   dodatky   k   pojetí   duchovnosti   a
            duchovních principů.

            Duchovnost   obecně   a   lidská   duchovnost   zvlášť   jsou   definovány   v   „Základech   lidské
            duchovnosti“ spolu s definicemi dvanácti principů na straně obecné a dvanácti principů na
            straně lidské.

            Mnozí namítají, že teoretické definice jsou obtížné k pochopení. Jsou tudíž velmi odrazováni
            od čtení takových knih, pociťujíce, že jsou mimo úroveň jejich porozumění.

            Avšak tento názor o vlastních schopnostech je sobě vnucovaným klamem, který vkládá
            sebevnucující  se  omezení na vlastní inteligenci. Jeden  přijímá a věří ve vlastní bytí v
            souladu s omezeními vlastních očekávání, vlastního stylu dennodenního života a s tím, co
            na něj vkládají a co očekávají ostatní.

            Problémem je to, že lidé jsou vytrénováni a jsou v rozpoložení ve způsobu myšlení a žití,
            fungující v něm a zabývajíce se v něm úzce definovanými činnostmi, které jsou s ním v
            souladu. To vede k rozvíjení se jednostranné inteligence, definované takovými pojmy, jako
            praktická   inteligence,   teoretická   inteligence,   vysoká,   průměrná   a   nízká   inteligence   a
            podobnými   kategoriemi,   které   mají   ve   skutečnosti   jen   malý   význam.   Stávají   se   jejich
            věštbou, která sebe sama naplňuje tím, že přijímají a věří, že jsou fakticky takový či onací.
            Přijímání takových věr je přivádí k tomu, že se rozvíjejí vyhraněně ve směru toho, čemu věří,
            že jsou nebo mají, nebo toho, co se očekává, že mají být či mít. Cokoli v nich, co se k
            tomuto systému víry nehodí, se potírá, potlačuje, nebere na zřetel anebo zcela odkládá a v
            jistém smyslu zakrňuje.

            Takže lidé se trénují, aby mysleli, cítili a jednali jen v praktickém smyslu, jako je jízda autem
            do obchodu a nakupování. Cokoli se k takovým činnostem vztahuje, to chápou snadno.
            Jestliže by jim někdo vysvětlil principy duchovnosti pojmy srovnatelnými s nakupováním,
            řízením auta či hraním tenisu atd., byli by s to je pochopit. Takto obyčejně přemýšlejí.

            Na   straně   druhé   kladou   někteří   lidé   příliš   mnoho   důrazu   na   teoretický   rozvoj   svých
            schopností,   že   ztrácejí   veškerou   perspektivu   praktických   aspektů   žití.   Takže   myslí   v
            abstraktních, matematických, filosofických, vědeckých atd. pojmech a jít do obchodu je pro
            ně nepředstavitelným dobrodružstvím, kde by se cítili jako idioti. Takový lidé ovšem nemají
            potíže   při   pojímání   teoretických   aspektů   duchovnosti,   jak   jsou   definovány   např.   v
            „Základech lidské duchovnosti“. Mají však často potíže v nazírání praktických aspektů
            takových teoretických pojetí.

            Obě tyto krajnosti jsou výsledkem nevhodné přípravy a volby, které u dítěte vybírají určité
            zevně   pozorovatelné   rysy   a   neustále   zdůrazňují   a   podmiňují   překotný   rozvoj   těchto
            specifických   rysů,   potírající   ostatní   aspekty   vlastní   osobnosti.   Děti   tak   přímo   tíhnou
            ztotožňovat se s těmito rysy a jako dospělí se v mnoha případech stávají tím, co od nich
            očekávali jiní nebo co očekávali oni sami jako výsledek zevních klamných pozorování a
            ztotožnění se s nimi.
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120