Page 120 - pzncelek
P. 120
negativní ideje produkovány z ukradených principů života, kterýžto život neustále proudí z
Nejvyššího, jejich produkce je možná pouze proto, že Nejvyšší existuje. To žádným
způsobem neznamená, že Nejvyšší se účastní v produkování takových negativních idejí.
Přítomnost Nejvyššího u negativních duchů je v jejich schopnosti se měnit a v jejich
svobodě volby být takovými. Tento fakt jim dává život. Mohou žít pouze kvůli této
schopnosti. Tento život využívají k popírání přítomnosti Nejvyššího v nich. Takové popírání
ustanovuje negativní stav. Kvůli tomuto popírání nemůže být Nejvyšší přítomen v tomto
popírání samotném. Jinak by tu nebylo žádné popírání. Takže negativní stav je v zásadě
výsledkem popírání přítomnosti Nejvyššího ve schopnosti negativních duchů se měnit v
jejich svobodě volby. Takové popírání, tím že bylo aktivováno sentientními entitami - v
tomto případě negativními duchy, je výsledkem ideje popírání. Protože taková idea nastala
ze života, který byl Nejvyšším nadělen určitým sentientním entitám (v tomto případě
lidským bytostem na Zemi), nese si svůj vlastní život, který tíhne se stát reálným. Realita
jeho objevení se dává schopnost reprodukovat se v nekonečných formách a projevech.
Proto, když dva negativní duchové (žena a muž) v peklech přistoupí jeden ke druhému, aby
si vyměnili své negativní postoje, výsledkem takové negativní výměny je zrození nové
negativní ideje, která je pak promítnuta ke své manifestaci a realizaci do prostředí pro ni
vhodného.
Zatímco první dvě metody objevování se sentientních entit lze manifestovat a promítat po
celém Stvoření ve všech jeho úrovních, dimenzích, stupních a krocích v souladu s obsahem
takto manifestovaných a promítaných idejí, třetí metoda objevování se je svou povahou
omezena pouze na dvousměrné manifestování a promítání. Ideje takto produkované se
mohou projevovat a promítat pouze v peklech samotných nebo jen na jednom místě
přírodního stupně, které k tomuto účelu Nejvyšší speciálně povolil - na planetě Zemi a v
tomto solárním systému.
Takže lidé na Zemi mohou v zásadě pocházet ze dvou stavů - pozitivního nebo negativního.
Nikde jinde ve Stvoření nejsou takové manifestace a projekce možné.
Ačkoli se samotné negativní ideje mohou projevovat a promítat ve formě lidských bytostí na
Zemi nebo ve formě negativních duchů v peklech, jejich zkušenosti jsou k dispozici pro
sdílení a poučení všemu Stvoření prostřednictvím univerzálního vědomí, jež obsahuje
všechny takové zkušenosti za účelem toho, aby tato univerzální poučení o negativním stavu
mohla přinést plody. Tato schopnost zabraňuje nutnosti, aby se negativní ideje projevovaly
způsobem široce univerzálním.
Jakmile tedy nějaká idea nastává ve vztahu k objevení se sentientní entity či lidské bytosti,
je nejprve zhodnocena, posouzena a zkoušena dle svého obsahu. To se děje jak v
Absolutním procesu myšlení Nejvyššího i v Niterných myslích (z přítomnosti Nejvyššího v
nich) dvou sentientních entit, které dávají zrod této ideji, jako výsledku jejich výměny (ve
druhé metodě stávání se konkrétní manifestací této ideje). V procesu zhodnocení,
posouzení a zkoušení obsahu této ideje je určeno, jakému užitku, pokud tu nějaký je, může
tato idea sloužit univerzalitě povšechnosti. Je-li shledána z toho či onoho důvodu užitečnou
a duchovně vhodnou ke své manifestaci, pak jsou v dalším kroku určeny všechny důsledky
manifestace a projekce takové ideje. Po určení těchto důsledků a rozličných následků je
vyhledán náležitý duchovní, duševní a fyzický stav, proces, rozpoložení, místo, dimenze,
úroveň, stupeň, krok, linie atd., v nichž a do nichž lze obsah této ideje plně projevit a
promítnout a aktualizovat nejvhodnějším, nejoblíbenějším způsobem její důsledky a
následky tam, kde může nastat největší poučení. Jakmile se toto určí, dalším velmi
důležitým krokem je posoudit, zda taková idea, jakmile se manifestuje v konkrétnosti své
prezentace v módu sentientní entity či lidské bytosti, bude dle své svobodné volby a vůle
ochotna být v této zvláštní manifestaci, zvláštním prostředí, se zvláštním obsahem, se
zvláštními důsledky a následky svého projevení se. V tomto bodě se této ideji představují
různé volitelné možnosti dle idejí takových volitelných možností a dle idejí způsobu, jakými
může ovlivnit, modifikovat a či změnit jakýkoli důsledek nebo jakýkoli stav či proces, když
je potřeba a příležitost takové změny. V tomto bodě je tedy ideji dána příležitost se
rozhodnout (skrze ideu rozhodování), zda chce pokračovat se svou manifestací, jak byla