Page 120 - pzncelek
P. 120

negativní ideje produkovány z ukradených principů života, kterýžto život neustále proudí z
            Nejvyššího,   jejich   produkce   je   možná   pouze   proto,   že   Nejvyšší   existuje.   To   žádným
            způsobem neznamená, že Nejvyšší se účastní v produkování takových negativních idejí.
            Přítomnost Nejvyššího u negativních duchů je v jejich schopnosti se měnit a v jejich
            svobodě   volby   být   takovými.   Tento   fakt   jim   dává   život.   Mohou   žít   pouze   kvůli   této
            schopnosti. Tento život využívají k popírání přítomnosti Nejvyššího v nich. Takové popírání
            ustanovuje negativní stav. Kvůli tomuto popírání nemůže být Nejvyšší přítomen v tomto
            popírání samotném. Jinak by tu nebylo žádné popírání. Takže negativní stav je v zásadě
            výsledkem popírání přítomnosti Nejvyššího ve schopnosti negativních duchů se měnit v
            jejich svobodě volby. Takové popírání, tím že bylo aktivováno  sentientními  entitami - v
            tomto případě negativními duchy, je výsledkem ideje popírání. Protože taková idea nastala
            ze   života,   který   byl   Nejvyšším   nadělen   určitým  sentientním  entitám   (v   tomto   případě
            lidským bytostem na Zemi), nese si svůj vlastní život, který tíhne se stát reálným. Realita
            jeho objevení se dává schopnost reprodukovat se v nekonečných formách a projevech.
            Proto, když dva negativní duchové (žena a muž) v peklech přistoupí jeden ke druhému, aby
            si vyměnili své negativní postoje, výsledkem takové negativní výměny je zrození nové
            negativní ideje, která je pak promítnuta ke své manifestaci a realizaci do prostředí pro ni
            vhodného.
            Zatímco první dvě metody objevování se sentientních entit lze manifestovat a promítat po
            celém Stvoření ve všech jeho úrovních, dimenzích, stupních a krocích v souladu s obsahem
            takto manifestovaných a promítaných idejí, třetí metoda objevování se je svou povahou
            omezena pouze na dvousměrné manifestování a promítání. Ideje takto produkované se
            mohou   projevovat   a   promítat   pouze   v   peklech   samotných   nebo   jen   na   jednom   místě
            přírodního stupně, které k tomuto účelu Nejvyšší speciálně povolil - na planetě Zemi a v
            tomto solárním systému.
            Takže lidé na Zemi mohou v zásadě pocházet ze dvou stavů - pozitivního nebo negativního.
            Nikde jinde ve Stvoření nejsou takové manifestace a projekce možné.
            Ačkoli se samotné negativní ideje mohou projevovat a promítat ve formě lidských bytostí na
            Zemi nebo ve formě negativních duchů v peklech, jejich zkušenosti jsou k dispozici pro
            sdílení   a   poučení   všemu   Stvoření   prostřednictvím   univerzálního   vědomí,   jež   obsahuje
            všechny takové zkušenosti za účelem toho, aby tato univerzální poučení o negativním stavu
            mohla přinést plody. Tato schopnost zabraňuje nutnosti, aby se negativní ideje projevovaly
            způsobem široce univerzálním.

            Jakmile tedy nějaká idea nastává ve vztahu k objevení se sentientní entity či lidské bytosti,
            je   nejprve   zhodnocena,   posouzena   a   zkoušena   dle   svého   obsahu.   To   se   děje   jak   v
            Absolutním procesu myšlení Nejvyššího i v Niterných myslích (z přítomnosti Nejvyššího v
            nich) dvou sentientních entit, které dávají zrod této ideji, jako výsledku jejich výměny (ve
            druhé   metodě   stávání   se   konkrétní   manifestací   této   ideje).   V   procesu   zhodnocení,
            posouzení a zkoušení obsahu této ideje je určeno, jakému užitku, pokud tu nějaký je, může
            tato idea sloužit univerzalitě povšechnosti. Je-li shledána z toho či onoho důvodu užitečnou
            a duchovně vhodnou ke své manifestaci, pak jsou v dalším kroku určeny všechny důsledky
            manifestace a projekce takové ideje. Po určení těchto důsledků a rozličných následků je
            vyhledán náležitý duchovní, duševní a fyzický stav, proces, rozpoložení, místo, dimenze,
            úroveň, stupeň, krok, linie atd., v nichž a do nichž lze obsah této ideje plně projevit a
            promítnout   a   aktualizovat   nejvhodnějším,   nejoblíbenějším   způsobem   její   důsledky   a
            následky   tam,   kde   může   nastat   největší   poučení.   Jakmile   se   toto   určí,   dalším   velmi
            důležitým krokem je posoudit, zda taková idea, jakmile se manifestuje v konkrétnosti své
            prezentace v módu sentientní entity či lidské bytosti, bude dle své svobodné volby a vůle
            ochotna být v této zvláštní manifestaci, zvláštním prostředí, se zvláštním obsahem, se
            zvláštními důsledky a následky svého projevení se. V tomto bodě se této ideji představují
            různé volitelné možnosti dle idejí takových volitelných možností a dle idejí způsobu, jakými
            může ovlivnit, modifikovat a či změnit jakýkoli důsledek nebo jakýkoli stav či proces, když
            je   potřeba   a   příležitost   takové   změny.   V   tomto   bodě   je   tedy   ideji   dána   příležitost   se
            rozhodnout (skrze ideu rozhodování), zda chce pokračovat se svou manifestací, jak byla
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125