Page 198 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 198

KAPITOLA  11.
            nezávislé  jsoucno  a  bytí   bez  jakékoliv  spojitosti   se  svým  původním  zdrojem.   Nakonec

            můžete   dojít   k   závěru,   že  není   žádného   takového   zdroje.    Tak  zevní   mysl  neustálým




            díváním     se  a   zkoumáním  toho,  co   je  zvenčí,  může   dojít  k  podobnému  závěru.  Tím
            dochází  k nebezpečnému sklonu směrem  k  separaci.
            ‚Jsou-li věci   ode mne odloučeny‘, může říci  zevnější mysl,    ‚a mají-li své vlastní nezávislé



            jsoucno  i  bytí,  pak  je  docela  myslitelné,  že   já,  vnější  mysl,  mám  své  vlastní  jsoucno  a
            bytí, nezávislé na žádném jiném aspektu celé  sentientní        mysli.‘  Když už dojde k vzniku
            takové představy, pak se musí  vyzkoušet.
            Povšimněte  si, prosím, že  had se  se    svou otázkou obrací  ne    na Nejniternější duchovní
            mysl      -  Adama, nýbrž   na duševnost, to jest na  vnitřní mysl, jež se  zve ženou.   Důvodem,
            proč   se  interiorní    mysl  nazývá  ženou  je,   že   ta  mysl   tvoří  duši   jakékoliv  sentientní






            entity,   jakožto   i   veškerého  stvoření      i  Pána   Ježíše   Krista.  Duchovní   mysl  lidského

                                                                        ženy,
            jsoucna a bytí  spočívá       v  jeho  duši  -   ženě.   Bez duše  -    nemá duch  -
                                                                                             muž prostředky




            k  projevování  svého  života.   Kdežto  bez  svého  ducha  -  muže  nemá  duše  -  žena  žádný

            život.   Z  této pozice   je jejich  rovnost absolutní.
            Takže  had    čili  vnější   mysl  se obrací na   vnitřní mysl     duši     ideou,   která se nabízí  duchu
                                                                     -
                                                                            s






               -  duchovní   mysli  k  uvážení  za  účelem   jejího   možného   uskutečnění.  Povšimněte  si,
            prosím,  velmi  pečlivě,  odkud  přichází  ta  otázka  či  myšlenka.  Zde  dochází  k  naprosto
            prvnímu   porušení   duchovního  zákona            idea  nevychází   z  nejvnitřnější   úrovně
                                                            -



            duchovní   mysli,    nýbrž,   namísto   toho,   z  nejvíce  zevní   úrovně   zevnější   mysli.  Není


            záležitostí  vnější  mysli   počínat  jakoukoliv  ideu,  neboť  taková  činnost  prostě  není  její

            funkcí.
            Toto   právě   je  prvním   krokem    ve   směru   k  odštěpení  a   odluce  zevní   mysli   od   svého
            pramene        -  Nejniternější  duchovní  mysli.   Jak  vidíte,  je  zde  položen  základ  pro  aktivaci
            negativního stavu  a  pro  zcela  plodonosný  příchod hříchů a lidských problémů.  Nápad
            se   ovšem  týkal   poznání  toho,  co  se   stane,   bude-li  se  původ   života    a   vědomě  cítících

            entit  odvozovat    ne  z  niterného,  Božského,  duchovního  zdroje,  nýbrž  na  místo  toho  z

            nějakého  jiného  pramene  či  vůbec  z  žádného  pramene,       ale  z  jakési  divoké  náhody  či
            statistické   pravděpodobnosti   či   jakýchkoliv   jiných   prostředků.  Jak   by   takový    život
            vypadal? Je  takový život  vůbec možný? A je-li tomu tak,  pak jak, jakým způsobem by se
            lišil od   toho, co   je znám a prožívá   se právě nyní?
            Konec   konců  neexistovala   žádná   zkušenost      takového   života,   a   to   na  žádné   úrovni
            sentientní    mysli.   Chybělo zde   něco  důležitého.   Jak můžeme pokračovat   ve svém životě,
            nemáme-li  zkušenost  něčeho  docela  odlišného?        Toto  je,  na  co  se  vlastně  had  -  zevní







            mysl     ptá  duševnosti  -  vnitřní   mysli  -  ženy.  Interiorní  mysl  -  žena  vnímá   platnost   té






            otázky.   Je   přece   funkcí    duše  -  ženy  mít  takové   vjemy,   které   slouží  jako  potrava   pro
            myšlení  i  cítění.  Vskutku,  ten  nápad  stojí  za  to,  aby   byl  prozkoumán.   Především  se  už

            vyskytuje.     A   jakmile   se   už   jednou  vyskytuje,  musí   se   stát   skutečností.  Platnost   jeho


            reality    se   může   potvrdit  jenom   důsledky,  následky   a   výsledky   jeho   uskutečňování

            (vzpomeňte   si   na  pátý   zákon      -  Zákon   duchovního   potvrzování  platnosti   a   účelu).

            Tragédií je pouze to, že  nápad přišel ze špatného konce.       Neboť  odpověď musí být dána
            prostředky   a  jazykem,   které   jsou  vlastní   zevní   mysli       -  konkrétním,   faktickým
            způsobem vnějšího prožitku.
   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202   203