Page 203 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 203

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

                       s  pravou  povahou  duchovní  reality,  a  tyto  symptomy  jsou  zakořeněny  buď

                       v  existenciálním   hříchu   (prvotním   hříchu),   nebo  v   jeho   specifické,
                    individualizované manifestaci.

            Existenciální  prvotní  hřích je globálním  hříchem jsoucna a  bytí  negativního  stavu.      Jak


            víte,  je  negativní   stav  sám  o  sobě  hříchem.  Specifickým  projevem  hříchu  je  vyvolený
            životní   styl  každého  jedince  v  negativním  stavu   a  vše  to,  co  určitý  jednotlivec  k  tomu
            přidá.   Existenciální prvopočáteční hřích je také znám jako  dědičný hřích.       Narodit se do


            negativního  stavu    znamená,  duchovně  se   nenarodit  do  ničeho  jiného,  než  do  hříchu.

            Nicméně,   takový   hřích      -  jak  již  Swedenborg  poukázal  -  nemůže   přináležet   žádnému


            specifickému jednotlivci, ledaže se  ten jedinec s ním plně  ztotožní, bude  pokračovat             v
            jeho rozhojňování a  žít  v souladu  s jeho obsahem. V takovém případě stává  se  takový
            hřích jeho  individualizovaným hříchem.
            Individualizovaný  hřích  zahrnuje  také  vše,  co  každý  určitý  jedinec  vymyslí  nového  v
            tomto   ohledu  během   svého   pobytu   v   negativním     stavu,   přidá   to   a   navrší   ke  všem



            hříchům   dohromady.        Tento   druh   hříchů   je   přisouzen   svému  nositeli.  Stávají  se
            zvoleným   životním      stylem   a   úplnou   identitou.  Všechny   tyto   hříchy   jsou   producenty

            lidských   problémů,     jak   se   definuje   shora.   Z   hlediska   jejich  lidské  klasifikace   lze

            rozeznat    následující   shluky problémů:
                    1.duchovní problémy;
                    2. mentální čili psychologické problémy;

                    3. fyzické, organické čili tělesné problémy (somatické problémy);

                    4. sociální problémy;
                    5. ekonomické problémy;

                    6. problémy prostředí;

                    7. problémy rasové;
                    8. politické  problémy.



            V  nejzazším     smyslu  všechny   tyto   problémy   jsou   více   méně   nezávislými   výhonky


            stejného  stromu        -  duchovních  problémů,  které   jsou,   obráceně,   důsledky,   následky   a
            výsledky   prvotního  hříchu.   Jakmile   je   původní   hřích    spáchán,  šíří   se   jako   zhoubný

            nádor,   jenž  ovlivňuje,   řídí  a  diktuje  všechny  aspekty  života,  cele  je  ovládne  a  stane  se

            dominantním  činitelem.   Po      chvíli   jeho   vlivem   takový   život   začíná   být  považován  za
            normální a přirozený jev, nutný pra lidské        přežití. Postupně během mnoha tisíciletí se
            účelně   zapomene,   jak    došlo   k   uzrání   prvotního   hříchu   a   lidé   začnou   věřit,   že   tato
            situace vždy existovala a že je normální      událostí jsoucna a bytí.   A takto se tudíž upevní
            negativní stav jako    zdánlivě nezávislá,   rovná a nutná soubytnost jsoucna a bytí, jakým
            je pozitivní stav.

            Při   hodnocení   definice   pojmu   hříchu   a   lidských   problémů   musí   se   rozeznávat
            následující   kategorie:  hříchy,   zla,   nepravdy   a   negativní   stav.   Hříchy   se   odvozují   z
            nejobecnější  kategorizace  samotného  prvního  činu  aktivace  negativního  stavu.        Tento
            akt   dal  popud  ke  vzniku  divého  zmatku  všeho  druhu  utrpení  a  lidských  problémů  na
   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208