Page 202 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 202

KAPITOLA  11.

            špatného  konce  a  se  špatnými     úmysly.  Přibližují  se  k  tomu  z  pozice  hříchu.  Je  hříšné
                                                                                   a
            užívat jména  Božího        a  duchovních  principů   pro nízké, sobecké  manipulativní   důvody.
            Myšlenka, sklon, přání a provedený čin při jejich užití mající takový účel na  mysli,        tvoří
            to, co  je specifický hřích.   V tomto spočívá každý jednotlivý hřích.

            Ale  ještě   svéráznějším   aspektem   projevení   hříchu   je  říkat   jednu    věc   a   dělat   přesně
            opak  toho,  co    se  říká.  Vhodný  příklad  tohoto  druhu  hříchu  mohou  zobrazit  sexuální
            skandály,  o  nichž  slyšíte  v  náboženských  kruzích  (v   USA).  Vezměte  na  příklad   případ
            Jima a Tamy     Bakkerových    a Jimmy Swaggarta  (o kterých      se nyní mluví nejvíce). Samo
            sebou  a      o  sobě  to,  co  provedli,  může,  ale  také  nemusí  být  hříšné.  Mít  pohlavní  styk  s


            prostitutkou   nebo   s  někým   jiným   než    s   manželským   partnerem,  je  samo   o   sobě

            neutrální.    Hřích   nespočívá   v   samotném   činu.  V   tomto   případě  hřích  začíná  typem

            postoje, chování, pocitů     a potřeb, s  nimiž se přistupovalo ke    zmíněným ženám.      Kdyby
            tento   přístup   měl   na   zřeteli  vzájemný  prospěch,   obecné   blaho,   respektování   potřeb
            sexuálního   partnera,   oboustranné   sdílení   rozkoše   a   prožívání   radosti   při   sexuálním


            styku,    pak  by   se   byl  nespáchal  žádný   hřích  a  také   žádný   skandál   by   nemusel
            následovat.   A   dále   by   mohli   kázati   své   falešnosti   ve   jménu   Božím.   Nezhřešili   tedy   v
            samotném   aktu,   ale  špatným   postojem   a   duchovním   pokrytectvím.          Učit   milióny
            lidských   tvorů  o   pekelném  ohni   a  síře   jako    trestu   za  cizoložství,  přitom   považovat
            pohlavní styk za hřích za všech okolností, pokud k němu nedochází mezi manželskými




            partnery       -  a   to  jen  v   určité   poloze  -  a   pak  běžet   ven   a  činit   přesně   to,   co  u   jiných

            zatracovali,  tohle je tedy opravdovský     hřích.   Je to hřích  licoměrností.   Porušuje všechny
            pravé  duchovní principy     a plivá do tváře pravému  Pánu Ježíši  Kristu.
            Má   tedy   hřích    jako   takový  v  globálním   smyslu   svůj   specifický  původ,  jak   je   jasné   z
            obecné     definice   hříchu.  Ale  jeho   projevování  je   zcela  jinou   záležitostí.  Může   mít



            ohromné  množství  forem,  kombinací,  stavů,  projevů  a  procesů.  Projevování  hříchů  je
            tak mnohočetné, jak  mnoho je lidských        i  jiných tvorů v negativním  stavu. Konec konců,
            hřích existuje jen proto, že    lidští i jiní tvorové  si jej  zvolili jako životní   styl.

            Nejobyčejnější   (ale   nejméně   brané   v   úvahu)   projevování   hříchu   lze   vidět   v  lidských


            problémech.      V   obecném  smyslu   jsou  z   tohoto  hlediska   všechny   lidské  problémy
            následkem   nějakého   hříchu.   Jelikož  hřích    je   čistě  duchovním   stavem  (odvozeným   z

            popření        či  odvrhnutí   všech   náležitých  duchovních   principů),   stopu   všech   lidských
            problémů možno sledovat k  duchovním kořenům.             Zde je důvod,  proč v předešlé dávce

            Nového      zjevení  bylo  uvedeno,  že  lidské  problémy  jsou  hříchem  (na  příklad  v  knize

            Kdo jsi a proč jsi zde?).

            Jak   si   pamatujete,  členové   pozitivního   stavu   nikdy   nemusí   prožívat   či   mít   lidské


            problémy.      Činí  to,  co   je  normální.  Je   normálním  odmítat   a   distancovat   se  od   výše

            zmíněných  idejí  (jak   byly   uvedeny   v   obecné   definici   hříchu).   Proto   tímto   činem
            odvrhují   hřích   jako   něco,    co   nemá   realitu.   A   protože   není   žádný   hřích,   nemůže
            docházet   k   nijakým   problémům.   Vytváření   lidských   problémů  je   (bez  jakýchkoliv
            výjimek  a   výhrad)    závislé   na  existenci  hříchu.  Z  tohoto  hlediska   je  definice   lidských
            problémů  následující:


                    Lidské problémy jsou symptomy špatných duchovních postojů,           systémů víry

                                                        s
                    a   životních   stylů   nesouladných     pravými   duchovními   principy  života  a
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207