Page 200 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 200

KAPITOLA  11.
            důvodů,   proč  je   to   které  jednání   hříšné.   Jako   dobrý   příklad  nedůslednosti   podobné

            definice        je  přikázání:  ‚Nezavraždíš,   nezabiješ.‘  Ale   je   docela   v   pořádku   povraždit
                                                                                                 chválen pro
            milióny    lidských tvorů v lidských světových     válkách, ba i být dekorován  a

            takové    činy.  V  jednom  případě  můžeš  být  odsouzen  k  smrti,  kdežto  v  jiném  případě
                                   a
            můžeš    být  vyvýšen  vyznamenán řádem pro stejný čin.
            Samozřejmě zde máme zcela jinou situaci. Naznačuje se, že stejný            čin, viděn   v  odlišné
            perspektivě,    může a také nemusí být hříšným.


            Nicméně  Desatero přikázání       je po většině formulováno v záporech:  ‚Nebudeš‘      činit   to a
            to!   Způsob takové  formulace nevede k definici toho, co je hřích. Na místo toho uvádí, co
            se  nemá    dělat,   aby se   vyhnulo   hříchu   a následným lidským  problémem. Nezapomeňte,

            prosím,  že  řeč   Desatera  přikázání  je  negativní,  pronáší  se  z  pozice  negativního  stavu

            pro   negativní  lidské  tvory.  Tací  tvorové  nejsou  s  to  vidět  či  pochopit,  co  se  má  dělat.
            Nejdříve  potřebují,  aby  se   jim   řeklo,   co  mají  dělat,  než  budou  moci  pochytit,  v   čem  je
            význam   a   potřeba     správného   chování.   Musí   se  s   nimi  mluvit   z  postavení   ‚vzhůru
            nohama‘,  pozice    to, v  jaké žijí.   Jinak vám  neporozumí.  Ano, jenom až jim vyložíte, co   by
            se   nemělo  dělat,   můžete  pokročit   k  vylíčení  toho,   co  by  se  dělat  mělo  a  proč  se  to  má
            dělat.  (Více  o  Desateru  a  jeho skutečném významu  bude  v kapitolách dvacáté        čtvrté  a
            dvacáté páté této knihy).


            Avšak  v  pozitivním  stavu    je  situace  docela  jiná.  Lidem  tam  se  nemusí  povídat,  co  se



            nemá     dělat.  Uvádět   něco   v   negativních  pojmech   předpokládá,   že   něco   takového
            provádějí.   Činí-li to,   pak nejsou   v pozitivním, nýbrž v negativním stavu.   Proto přikázání
            takového rázu jsou pro ně nadbytečná a bezvýznamná. Pouze  negativní  stav potřebuje
            přikázání.   Lidé   v pozitivním stavu mají zakořeněny ve svých srdcích všechny  duchovní
            zákony,  které vládnou v  multivesmíru.  Tyto zákony jsou integrální částí        jejich životů a
            necítí  potřebu vyptávat se, proč je tomu tak. Z  postavení      pozitivního stavu je naprosto
            jasné,   proč   něco  je, jak je.


            Při   definování    pojmu  ‚hřích‘  musíte   vzít   v  úvahu  dva   faktory:  První   je  obecný,



            všeobsahující,   oddělený,   z   hlediska   prvotního   výskytu.    Druhý   faktor   je  zvláštní,
            souvislý, z hlediska jeho udržování, jak  se vztahuje na každodenní život.
            Ze   stanoviska  obecného, diskrétního     činitele   je  definice hříchu   následující:



                    Hříchem     je   přijetí   ideje   a  ztotožnění   se   s  ideou   vyskytující   se   v   relativní
                    sentientní   mysli: ze svobodné volby  přestat   s vzájemným oplácením lásky a
                    tvořivé   snahy   Absolutního   Stvořitele    (v   tomto   případě   Pána  Ježíše   Krista,
                    dříve  Nejvyššího)  a   považovat   za   zdroj   života  sentientní    mysli   něco   či
                    někoho jiného       a  nebo vůbec  nikoho ani nic, a to se  všemi důsledky, následky
                    a výsledky takové volby.

            Toto  je tedy  velmi obecná    a všeobsáhlá definice.   Poskytuje vám možnost  pochopit,  jak
            hřích   může  být  započat  a  jaký   je  jeho  původ.  Normální  reakce  vůči  takové  představě,

            jež   vede  k  aktivaci  negativního  stavu  -  je-li  to  přijatelné  -  je  odmítnout  a  vyhnat  ji  z


            vlastní   mysli.   To   je   normálním   stavem.  Takto    může   být   definována   normálnost   ze
            stanoviska pozitivního stavu.
   195   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205