Page 197 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 197

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA

            V   hlubším   smyslu,   jenž   do   tohoto   okamžiku   nebyl   zjeven,   představuje  Adam     ve

            skutečnosti  originální   Nejniternější   duchovní  mysl   člověčenstva.       Eva  reprezentuje

            původní   vnitřní   mysl  čili     duševnost   člověčenstva,  která   se   vždy   odvozuje   z
            Nejniternější  duchovní  mysli      (pamatujte   si,  že   vše   probíhá  od   toho  nejniternějšího  -


            duchovního     k  tomu,  co  je  nejzevnější  -  přírodní),  jak  je  zřejmé  ze  skutečnosti,  že  Eva


            byla   stvořena    z   Adama,  totiž   z  vnitřních   duchovních  principů,  jak   se   vyskytují   a

            postupují směrem k       naplnění účelu svého zevního projevování a stávání se.  Had        v této
            souvislosti  představuje  původní     zevní  mysl  člověčenstva.  Jak  jste   si  povšimli,  v  tomto
            bodě    se  užívá  slovo  ‚člověčenstvo‘   namísto  správnějšího  lidstva‘.  Tenkrát  nebyli  lidští
            tvorové,   nyní  se   vyskytující,   ještě   zfabrikováni.    Termín   ‚člověčenstvo‘  zde   značí  jak


            ženy,  tak  muže.   ‚Člověk‘  v  tomto  označení  neznamená  muže,  nýbrž  kombinaci  obou  -

            muže  i  ženy.





            Život   v  zahradě   Eden    před  Pádem  představuje   jednotu,  jedinost   a  harmonii  těchto

            substanciálních   aspektů      jedné  sentientní  mysli   v   plném   vědomí,   uvědomělosti   a
            znalosti   všech  zákonů  a  principů,   vládnoucích      v  duchovní,  duševní  i  fyzické   říši.  Jak


            vidíte,   neexistovala   zde  žádná   nesouladnost   či   odloučenost.    Proto  žádné   hříchy   či
            problémy  nebyly     myslitelné. V té  době také  neexistovaly    žádné nevědomé procesy ani
            neznalost.





            ‚Had‘    také   představuje  vědecké   výzkumy  zevní   mysli  pomocí  senzoriálních  a
            senzuálních  nástrojů,  vztahujících   se   k   životu   na   planetě   a  vůbec    k   zevnějšímu
            prostředí.   Takže  zvíře   zde reprezentuje  citovou náklonnost dívat se navenek za účelem
            regulování   zevního   prostředí   a   jeho    přizpůsobování   podle   potřeb   člověčenstva.  V

            tomto je účel a užití    jakékoliv  zevní mysli.   Jak se tak neustále díváte   směrem navenek,
            může    se  vám  stát,  že  se  začnete  převážně  zabývat  tím,  co  se  děje  zvenčí  mimo  vás.  V




            takovém sklonu se skrývá  nebezpečí,        že  budete   tak  pohlceni  v aktivitách, týkajících se

            zevního   světa,    že  je  najednou  budete  považovat   za   oddělenou   entitu   neboli   stav   či

            okolnosti,   nezávislé   na    sentientí  mysli.  V   takovém   posuzování   je   símě   pro   možnost

            aktivování negativního stavu.


            Oddělování      čehokoliv  existujícího  mimo  sentientní  mysli  do   jeho   vlastní   nezávislé


            jedinečnosti   nakonec   umožňuje  shledat   jej   jako   mající   život  v  sobě    a  ze   sebe,  bez
            jakékoliv   vytvářející  sentientní    síly.  Fundamentální   duchovní   pravidlo,  které   se   zde


            musí zopakovat, je v  tom, že  vše, co existuje a je, je a  existuje díky představě o jsoucnu
                                                                                    j
                                                                                    e
                a  bytí v   sentientní mysli.   V  absolutním smyslu, veškeré  stvoření     možné jenom proto,

                                                                                                -
            že je konkretizovanou  ideou      Absolutní  sentientní   entity  -   Boha Nejvyššího     nyní  Pána

            Ježíše Krista.
            Avšak       -  jak  si  vzpomínáte  -  jakmile   ta  idea  je  konkretizována,  odívá  se   do  vlastního





            nezávislého  jsoucna   a   bytí,    aby   tak   zrcadlila   přirozenost   svého  Stvořitele,  jenž   je
            Absolutně nezávislou  sentientní      bytostí. Tak je tomu v absolutním i relativním smyslu.

            Nicméně   je   pramen  života   té   nezávislosti   (v   relativním   stavu)   vždy    ve  vytvářejícím
            činiteli či stavu.
            Díváte-li se   na něco  navenek   od sama sebe  a přitom vidíte, jak to  něco     vzmáhá a žije,
                                                                                           e
                                                                                          s

            aniž  by  bylo  někým  zřejmě  řízeno,  pak  můžete  ztratit  pravou  duchovní  perspektivu  a



            než    byste   to  viděli  jako  svou  vlastní  konkretizovanou  ideu,  počnete  to  považovat  za
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202