Page 85 - hinz
P. 85

Pravý   duchovní   výklad   tohoto   verše,   jaký   je   relevantní   této   zvláštní   době,   je
            následující: Beran stojící vedle řeky znamená hlavní panující lásku, která v lidech v
            současné době převládá ve formě stagnujícího rozpoložení. „Stojící vedle řeky“
            odráží stagnující rozpoložení. Řeka reflektuje neustálý duchovní pokrok a plynutí a
            plynnost   všech   duchovních   záležitostí.   Avšak   „stojící   vedle   řeky“   znamená
            přehlížeti jakékoli potřeby takového duchovního pokroku, plynutí a změny. Beran v
            této   konotaci   představuje   lásku,   ovládající   většinu   lidí,   k   zevním,   bezcenným,
            tělesným, vnějším, hmotným, povrchním a pomíjivým věcem, podporovanou dvěma
            mocnými přesvědčeními. To se odráží ve výroku: „dva rohy byly veliké“. Jeden roh
            znamená moc přesvědčování, aby se tato láska přijala. Nutnost přijetí této lásky
            jako vládnoucí formy v životě každého musí předcházet před tím, než se přijme a
            projeví druhá přesvědčivost této lásky. To je zřejmé z výroku: „Ale jeden byl větší
            jak   ten   druhý   a   ten   větší   vzešel   později.“   Větší   roh   znamená   manifestaci   síly
            přesvědčení, která uspěla přesvědčit současně existující lidi, že neexistuje žádná
            jiná   hodnotná   láska,   než   láska   ke   všemu   vnějšímu,   pomíjivému,   dočasnému,
            hmotnému a obzvláště k tomuto fyzickému či pozemskému projevu jejich životů.

            Ve verši čtvrtém se říká:


                                       „Viděl jsem berana trkat na západ, na sever
                                             a na jih, takže žádné zvíře před ním
                                           nemohlo obstát; ani tu nebylo žádné,
                                          které by mohlo vyváznout z jeho rukou,
                                            nýbrž dělal si, co chtěl, a vzmohl se.“

            „Viděl jsem berana trkat na západ, na sever a na jih“ znamená, že tato vládnoucí
            láska ke všemu zevnímu a k fyzickým aspektům lidského života nahrazuje duchovní
            Dobro a jeho Pravdu, označované slovy „na západ“, přírodní dobro a jeho běžné
            vnímání,   označované   slovy   „na   sever“,   a   duchovní   Pravdu   a   její   Moudrost
            označenou slovy „na jih“, takže žádný jiný typ hlavní panující lásky by se nemohl
            uchytit, což je označeno slovy: „takže žádné zvíře před ním nemohlo obstát“. Tato
            vládnoucí láska byla přijata vůlí většiny lidí.  Toto přijetí znamená jejich úplnou
            identifikaci s touto láskou až do bodu, kdy se nikdo nebude moci osvobodit od této
            lásky   a   ta   se   stane   bezkonkurenčním   vládcem   všeho   v   lidském   životě.  To   je
            označeno slovy: „nýbrž dělal si, co chtěl, a vzmohl se“.

            Je třeba si uvědomit fakt, že jakmile se někdo ztotožní s láskou, která mu vládne, a
            ta se stane součástí jeho vůle, tato láska se stává zdrojem jeho života. Život či
            motivace k životu vyvěrá z vlastní vůle být a existovat. Jestliže tedy někdo přijme do
            své vůle formu, stav a kondici jakékoli lásky, přivlastňuje si tuto lásku a ta se stává
            zdrojem jeho života.


            Ve verši pět čteme následující:

                                           „A jak jsem pozoroval, náhle přišel od
                                        západu kozel přes celý povrch země, aniž
                                          by se dotkl půdy; a ten kozel měl mezi
                                                svýma očima nápadný roh.“


            V tomto verši je popsána jiná vládnoucí láska. Když se uváží rozpoložení hlavní
            lásky vzhledem k zevnějšnostem, jak je popsáno beranem, jeden si náhle uvědomí,
            že jeho pravý zdroj a původ je z něčeho jiného, co překonává předešlou panující
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90