Page 80 - hinz
P. 80
vůbec znamená. Nejen že o tom nemají žádnou představu, ale ani se nestarají to
znát či se ani nesnaží mít takovou představu či znalost. Toto je jeden z nejzazších
výdobytků negativního stavu. Taková je cesta negativního stavu.
Jestliže se jedinec ztotožní s tímto postojem a životním stylem a miluje ho, je
nevědomým otrokem negativního stavu. Veškerá odpovědnost je přenechána
někomu či něčemu - někomu vedle, daleko mimo - nikdo se nemusí o nic starat.
Jestliže by za těchto okolností negativní stav měl být eliminován, žádný jeho
účastník by neměl žádnou příležitost poznat pravdu o sobě samém, přijmout
náležité pojetí a obraz sebe sama a stát se svobodnou, nezávislou, sebeuvědomělou
a odpovědnou bytostí a entitou. Kvůli takové situaci by každý v negativním stavu
byl nakonec věčně zničen. Ten, kdo je nezodpovědný a nemá žádné pojetí o tom,
kým je a proč je, a kdo si myslí, že nemá vůbec v ničem žádnou možnost volby,
nemůže být uveden do stavu pozitivního.
V prvním příchodu Ježíše Krista bylo prvním krokem v tomto ohledu odstranit tuto
slepotu a nezodpovědné chování a identifikování se a zobrazit, že každý je
zodpovědný za vše, co se v jeho životě odehrává, protože každý má alternativní
volbu.
Ve druhém kroku je každému dána příležitost zažít výsledky svobody volby a nést
následky svých jednání, aniž by se někdo obviňoval. To vede k možnosti ustavení
pocitu sebe sama jako jedinečné, zvláštní, neopakovatelné bytosti, která může
praktikovat nové získaný dar svobody volby. Jediný způsob, jak lze být schopen
získat jakékoli pojímání, obraz a vnímání sebe sama, je schopností svobodné volit z
mnoha alternativ.
Ale v době prvního příchodu Ježíše Krista nebyly žádné takové alternativy k
dispozici, protože vše bulo z nutnosti a ne dle svobodné volby. Jestliže by tudíž
Ježíš Kristus měl eliminovat negativní stav za takových podmínek a vnutit pozitivní
stav členům negativního stavu, přijali by ho jako nutnost a ne jako alternativu, a
žádná svoboda volby by tudíž nikdy nepřinesla své plody. V takovém případě by se
pozitivní stav stal opravdu negativním.
Proto bylo nejdříve nutné upozornit lidi na pravý stav věcí ohledně jejich situace a
poskytnout jim zkušenost života, v němž by si mohli svobodně zvolit být pozitivní
noho negativní, čímž by se učinili zodpovědnými za všechny dobré či zlé důsledky
svých svobodných voleb. Takto by mohli nabýt pocit, že jsou jedinečnými,
svobodnými a nezávislými jedinci, kteří žijí ne z nutnosti, ale dle své vlastní
svobodné volby.
Tato nová situace je dalším kritickým krokem v přípravě k nejzazší eliminaci
negativního stavu během druhé fáze spasení, to jest během druhého příchodu
Ježíše Krista.
Postupně a pomalu, krůček za krůčkem, mohou lidé poznávat na svých vlastních
příkladech všechny tyto důsledky jak negativních, tak pozitivních voleb, a nakonec
si v jednom bodě svého poučení zvolit jen stav pozitivní. Jakmile každý dojde do
bodu, kde chce volit jen pozitivní stav, negativní stav přestane být a existovat.
Ovšem jen Nejvyšší přesně ví, jaká drastická opatření, příklady, zkušenosti a
experimenty jsou třeba k přesvědčení lidí, aby svobodně zvolili jen pozitivní stav.