Page 80 - hinz
P. 80

vůbec znamená. Nejen že o tom nemají žádnou představu, ale ani se nestarají to
            znát či se ani nesnaží mít takovou představu či znalost. Toto je jeden z nejzazších
            výdobytků negativního stavu. Taková je cesta negativního stavu.

            Jestliže se jedinec ztotožní s tímto postojem a životním stylem a miluje ho, je
            nevědomým   otrokem   negativního   stavu.   Veškerá   odpovědnost   je   přenechána
            někomu či něčemu - někomu vedle, daleko mimo - nikdo se nemusí o nic starat.

            Jestliže   by   za   těchto   okolností   negativní   stav   měl   být   eliminován,   žádný   jeho
            účastník   by   neměl   žádnou   příležitost   poznat   pravdu   o   sobě   samém,   přijmout
            náležité pojetí a obraz sebe sama a stát se svobodnou, nezávislou, sebeuvědomělou
            a odpovědnou bytostí a entitou. Kvůli takové situaci by každý v negativním stavu
            byl nakonec věčně zničen. Ten, kdo je nezodpovědný a nemá žádné pojetí o tom,
            kým je a proč je, a kdo si myslí, že nemá vůbec v ničem žádnou možnost volby,
            nemůže být uveden do stavu pozitivního.


            V prvním příchodu Ježíše Krista bylo prvním krokem v tomto ohledu odstranit tuto
            slepotu   a   nezodpovědné   chování   a   identifikování   se   a   zobrazit,   že   každý   je
            zodpovědný za vše, co se v jeho životě odehrává, protože každý má alternativní
            volbu.

            Ve druhém kroku je každému dána příležitost zažít výsledky svobody volby a nést
            následky svých jednání, aniž by se někdo obviňoval. To vede k možnosti ustavení
            pocitu   sebe   sama   jako   jedinečné,   zvláštní,   neopakovatelné   bytosti,   která   může
            praktikovat nové získaný dar svobody volby. Jediný způsob, jak lze být schopen
            získat jakékoli pojímání, obraz a vnímání sebe sama, je schopností svobodné volit z
            mnoha alternativ.


            Ale   v   době   prvního   příchodu   Ježíše   Krista   nebyly   žádné   takové   alternativy   k
            dispozici, protože vše bulo z nutnosti a ne dle svobodné volby. Jestliže by tudíž
            Ježíš Kristus měl eliminovat negativní stav za takových podmínek a vnutit pozitivní
            stav členům negativního stavu, přijali by ho jako nutnost a ne jako alternativu, a
            žádná svoboda volby by tudíž nikdy nepřinesla své plody. V takovém případě by se
            pozitivní stav stal opravdu negativním.


            Proto bylo nejdříve nutné upozornit lidi na pravý stav věcí ohledně jejich situace a
            poskytnout jim zkušenost života, v němž by si mohli svobodně zvolit být pozitivní
            noho negativní, čímž by se učinili zodpovědnými za všechny dobré či zlé důsledky
            svých   svobodných   voleb.   Takto   by   mohli   nabýt   pocit,   že   jsou   jedinečnými,
            svobodnými   a   nezávislými   jedinci,   kteří   žijí   ne   z   nutnosti,   ale   dle   své   vlastní
            svobodné volby.


            Tato   nová   situace   je   dalším   kritickým   krokem   v   přípravě   k  nejzazší  eliminaci
            negativního  stavu  během  druhé  fáze  spasení,  to jest během   druhého  příchodu
            Ježíše Krista.
            Postupně a pomalu, krůček za krůčkem, mohou lidé poznávat na svých vlastních
            příkladech všechny tyto důsledky jak negativních, tak pozitivních voleb, a nakonec
            si v jednom bodě svého poučení zvolit jen stav pozitivní. Jakmile každý dojde do
            bodu, kde chce volit jen pozitivní stav, negativní stav přestane být a existovat.
            Ovšem   jen   Nejvyšší   přesně   ví,   jaká   drastická   opatření,   příklady,   zkušenosti   a
            experimenty jsou třeba k přesvědčení lidí, aby svobodně zvolili jen pozitivní stav.
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85