Page 86 - hinz
P. 86

lásku. Že „kozel přišel od západu přes celý povrch země, aniž by se dotýkal půdy“,
            znamená, že z nedostatku uvědomění si Božské lásky Nejvyššího, z níž vyvěrají
            všechny pozitivní hlavní panující lásky a jejich afekce, emoce, stavy, procesy a
            kondice, vyvěrá náhrada božské lásky láskou k sobě, reprezentovaná zde kozlem.
            „A kozel měl mezi svýma očima nápadný roh'' znamená sílu sebelásky ospravedlnit,
            omluvit a zracionalizovat své jsoucno a bytí.

            Verš šestý:


                                         „Pak přišel k beranovi, jenž měl dva rohy,
                                         kterého jsem viděl stojícího vedle řeky, a
                                              běžel k němu se zuřivou silou.“


            Tento verš popisuje fakt, že vládnoucí sebeláska nemůže tolerovat či přijmout jako
            nezávislou sílu a moc žádný jiný typ lásky. Sebeláska potřebuje stálý pohyb ve
            svém vlastním pseudopokročení, aby se napájela ospravedlňováním, racionalizací a
            omlouváním  všech  svých  protivných  a  negativních  důsledků a  následků. Proto
            nemůže vystát stagnaci hlavní panující lásky zevnějšností, která nedovoluje žádnou
            změnu z obavy před ztrátou svého vlastnictví. Avšak tato kondice je pro vládnoucí
            lásku k sobě nesnesitelná, protože její povahou je  stát se jediným nepochybným
            vládcem všeho ve jsoucnu a bytí, aby to sloužilo této lásce s bezpodmínečnou
            oddaností a obdivem.


            Verš sedmý:

                                           „A viděl jsem ho srazit se s beranem;
                                           zuřivě se proti němu rozběhl, napadl
                                        berana a zlomil jeho dva rohy. Beran neměl
                                        žádnou sílu mu odolat, nýbrž ten ho srazil
                                         na zem a rozšlapal; a nebyl nikdo, kdo by
                                           mohl vyprostit berana z jeho rukou.“

            Tato slova popisují pohlcení panující lásky k zevnějšnostem vládnoucí láskou k
            sobě. Před tím, než se toto pohlcení odehraje, je nutné odstranit dvě přesvědčení
            panující lásky zevnějšností – že je nutné tuto lásku přijmout; a že tato láska je
            jedinou láskou, která je v jsoucnu a bytí k dispozici, jež motivuje lidský život.
            Faktem je, že sebeláska nemůže tolerovat žádný jiný zdroj života než sebe sama, a
            tudíž   ohromnou   silou   a   motivačním   faktorem   svého   jsoucna   a   bytí   odstraňuje
            takové přesvědčení, vrhá je dolů k zemi a  rozdupe  je, což znamená podřídí si je,
            učiní je svým služebníkem, uvede je do pozice prostředků k získání a opanování
            všeho ve jsoucnu a bytí kvůli své vlastní lásce. Z takového rozpoložení nikdo či nic
            nemůže učinit nic ohledně toho, co představuje beran.

            Verš osmý:


                                        „Proto se kozel velmi vzmohl; ale když se
                                        stal mocným, větší roh se zlomil a na jeho
                                           místě vyrostly čtyři nápadné rohy ke
                                                  čtyřem větrům z nebes.“

            V tomto verši se popisuje, jak se panující láska k sobě bez žádného ohledu na
            někoho či něco jiného stává jedinou hlavní, motivační silou lidského jsoucna a bytí.
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91