Page 90 - hinz
P. 90

tváří   k   zemi“.   Uchopením   ho   tak,   že   stál   zpříma,   se   označuje   prohloubení
            duchovního transu do úrovně  plenárního stavu, jenž je  stavem  všezahrnujících
            aspektů vlastního jsoucna a bytí, který může chápat a vnímat věci v jejich náležitém
            a správném významu.


            Verš devatenáctý:

                                          „A řekl: „Hle, seznámím tě s tím, co se
                                        stane v pozdější době rozhořčení; neboť v
                                                 určený čas bude konec“.“

            Tento verš znamená, že veškerá znalost ohledně negativního stavu a jeho následků
            je k dispozici v nejniternější svatyni Niterné mysli každého, ale nemůže být známa
            vnější mysli, aby nemohlo nastat žádné rušení Božské prozřetelnosti. Také je to
            odraz ujištění, že v jednom bodu bude negativní stav odstraněn ze jsoucna a bytí.


            Verš dvacátý:

                                        „Beran, jehož jsi viděl majícího dva rohy -
                                              to jsou králové Médie a Persie.“

            Tento verš popisuje jak povahu panující lásky k zevnějšnostem, tak i její formu a
            prostředky projevu v lidských myslích a jejich životech. V této konotaci znamenají
            „králové“ všechny zvrácené pravdy, které prohlašují, že pravá hodnota lidského
            života je v jeho závislosti na fyzickém životním aspektu, jak se projevuje během
            pozemského života a života v negativním stavu. „Médie“ označuje vnější mysl, která
            převrací  všechny   ryzí   pravdy,   přicházející   z   Niterné   mysli,   a   „Persie“   označuje
            duševnost, která je zfabrikována z těchto zvrácených pravd všech těch, kdo jsou
            lapeni v negativním stavu.

            Verš dvacátý první:

                                          „A kozel je království Řecka. Větší roh,
                                          který je mezi jeho očima, je první král.“


            Tento verš reflektuje ryzí formu a projev hlavní vládnoucí sebelásky, založené na
            vnější mysli, zfabrikované ze všech hrozných přesvědčení totality zel a nepravd v
            jsoucnu a bytí. „Řecko“ v této zvláštní konotaci odráží to, že zevní mysl, která
            neobsahuje nic z dobra a nic z pravdy, ale jen  nejzazší  panující lásku k sobě s
            vyloučením každého a čehokoli jiného. Takový je hlavní účel takové lásky - vyloučit
            z této lásky vše a všechny jiné. Toto označuje větší roh mezi očima. První král
            znamená její hlavní nepravdu, která prohlašuje, že není jiné lásky, než láska k sobě
            samému s vyloučením každého a všeho jiného.

            Verš dvacátý druhý:

                                        „A jako zlomený roh a čtyři, které vyvstaly
                                          na jeho místě, povstanou z národa čtyři
                                               království, ale ne s jeho mocí.“

            Tento verš ve své zvláštní konotaci označuje, že jakmile se pevně ustanoví hlavní
            vládnoucí láska k sobě s vyloučením všeho a každého jiného, zfabrikují se z ní čtyři
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95