Page 84 - hinz
P. 84

výklad v globálním, všezahrnujícím a generálním smyslu, použitelném uniformně na
            všechny situace a kondice. Z takové pozice nastávají hlavní chyby jejich výkladů
            proto, že vykladači násilně přesunuli a přenesli tentýž význam a smysl na všechny
            situace a kondice obecně. Lpění na takových jednostranných výkladech je velmi
            nebezpečným   podnikem,   protože   má   za   výsledek   redukci   a   napájení   mnoha
            protikladných názorů, pohledů a filosofií, které se ustanovují v rozličných formách
            náboženství a sekt, které se bláznivě a nesprávně domnívají, že jsou pouze tím
            jediným, co obsahuje absolutní pravdu. Ovšem jak je to zřejmé, nikdo nemůže znát
            či mít absolutní pravdu, protože nikdo není absolutní.

            Proto je třeba a se vyhnout upadnutí do této léčky a naučit se vidět věci v jejich
            progresivní, stále se měnící a pohyblivé perspektivě. Konec konců tak byla Svatá
            bible napsána, to jest jazyk Svaté bible odráží tekutost a neustálou proměnlivost
            všech stavů a rozpoložení v celém Stvoření, jakož i v zóně vymístění.

            V této době bude zjeven jeden omezený aspekt toho, co je obsaženo v kapitole
            osmé Proroka Daniela, jako relevantní současné duchovní kondici lidstva. Tento
            aspekt není ani vyčerpávající, úplný či pouze jediný. Nelze se pokoušet o žádná
            zobecnění. Při výkladu tohoto aspektu se důrazně upozorňuje, že jeho relevance je
            platná jen pro tuto jednotlivou dobu. Později, až se vyvolají některé jiné aspekty,
            bude mít tato interpretace jen historickou hodnotu.

            Z předešle řečeného je zřejmé, že lidé mají sklon lpět na jednom výkladu, jako
            majícím všezahrnující platnost pro všechny doby, situace a kondice, namísto toho,
            aby na ně pohlíželi jako na mající jen historickou hodnotu, již nepoužitelnou nebo
            použitelnou v současné době u rozpoložení jen v omezeném smyslu.


            S tímto upozorněním, které má být neustále na mysli, následuje omezený výklad
            jednoho aspektu kapitoly osmé Proroka Daniela.

            Kapitola osmá Proroka Daniela se především zabývá dvěma záležitostmi, jak je
            odrážejí   dvě   zvířata,   popsaná   v   této   kapitole.   Pro   obecné   pochopení:   Všichni
            živočichové ve Svaté bibli souvztaží s různými pozitivními i negativními lidskými
            stavy   a   kondicemi,   obzvláště   s   jejich   emocemi   a   afekcemi.   Na   straně   druhé   v
            obecnosti souvztaží s hlavní a panující láskou, která vládne lidskými životy. V této
            kapitole jsou popsána dvě taková zvířata. Jedním je beran, druhým kozel. Takže lze
            předpokládat, že se popisují dvě hlavní lásky, které v současnosti na této planetě a
            v ostatních oblastech zóny vymístění panují lidskému u životu. Později se v této
            kapitole tato dvě zvířata vykládají tak, že to první jsou králové Medie a Persie a kozel
            je jako Řecké království. Kdykoli je jmenován nějaký národ svým jménem, v zásadě
            to ve vnitřním smyslu Svaté bible neznamená fyzický, politický národ o sobě, ale
            namísto toho to znamená formu, jednotlivou, zvláštní formu a způsob, jimiž se
            některá z panujících lásek projevuje, aktualizuje, realizuje a uvádí do praxe.

            Ve třetím verši této kapitoly se říká:

                                         „Tehdy jsem pozvedl své oči a hle, viděl
                                        jsem berana stojícího vedle řeky, který měl
                                          dva rohy, a ty dva rohy byly veliké, ale
                                        jeden byl větší než druhý a ten větší vzešel
                                                          poslední.“
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89