Page 87 - hinz
P. 87

Jakmile se ustanoví, není již potřeba vkládat veškerou její sílu do přesvědčování, že
            je jediným zdrojem života. Namísto toho nyní potřebuje ospravedlnit, racionalizovat
            a omlouvat své jsoucno a bytí všem ostatním silám, které jsou k dispozici. Takže
            vyvine   další   čtyři   rohy,   které   souvztaží   se   čtverým   hlavním   přesvědčováním
            namířeným k zničení čtyř substanciálních a esenciálních principů Absolutní Božské
            přirozenosti   Nejvyššího.   Vždyť   hlavním   účelem   a   cílem   této   panující   lásky   je
            odstranit každého jiného ve Stvoření, kdo má pozici moci. Protože Nejvyšší je ve
            Své Absolutní přirozenosti, jak odrážejí tyto čtyři substanciální a esenciální principy,
            popsané ve třetí kapitole této knihy, jedinou Absolutní mocí a Zdrojem všeho života
            ve veškerém Stvoření, je jen přirozené a logické, že tato hlavní panující láska k sobě
            bude mít za svůj nejzazší účel ovládnutí absolutní moci z Nejvyššího.


            Tato   čtyři   přesvědčení   se   odrážejí   ve   stavu  sebeospravedlňování,   vlastní
            výjimečnosti, neomylnosti a netolerantnosti. Takže jejich sebeláska předstírá, že je
            jedinou, která obsahuje veškerou pravdu a má vždy pravdu; je to pouze jediná
            výjimečná síla, která může mít všechen význam a platnost, nemůže se nikdy mýlit,
            protože je jediným pravým jsoucnem a bytím, a tudíž nic jiného nelze tolerovat či
            přijímat jako rovného partnera tomuto druhu lásky. Sebeláska doufá, že  těmito
            čtyřmi   ohavnostmi   dospěje   ke   čtyřem   esenciálním   a   substanciálním   principům
            Nejvyššího,   reflektovaným   ve   slovech:   „ke   čtyřem   větrům   nebes“,   a   odstraní
            Absolutní moc Nejvyššího. Avšak aby tak učinila, potřebuje tato sebeláska vyvinout
            určitou taktiku a metody, jimiž by byla s to uspět ve svém podnikání. To se popisuje
            v následujících verších.

            Verš devátý:


                                          „A z jednoho z nich vystoupil malý roh,
                                             který rostl nadmíru velice k jihu, k
                                               východu a k Nádherné zemi.“

            „Malý roh, který rostl nadmíru velice k jihu, k východu a k Nádherné zemi“ znamená
            postupný rozvoj hlavních  pseudoduchovních trendů,  jak je odrážejí čtyři hlavní
            náboženská přesvědčení na této planetě, která nahrazují Božskou moudrost, kterou
            značí „jih“, a která nahrazují Božskou lásku, označenou jako „východ“, a veškerý
            pozitivní stav, označený „Nádhernou zemí“.

            V této konotaci „Nádherná země“ znamená všechna nebesa a veškerý pozitivní stav.


            Verš desátý:

                                       „A vyrostl až k nebeskému zástupu; a svrhl
                                         některé ze zástupu a některé z hvězd na
                                                     zemi a rozdupal je.“

            Tento verš popisuje úspěšnou expanzi panující sebelásky v lidských životech až do
            bodu, kdy v nich postupně nahradila mnohé aspekty Božské pravdy a Božského
            dobra uvádějíc je do podřízené pozice, aby sloužily jejich egoistickým snažením.


            Verš jedenáctý:
                                    „Vypjal se i tak vysoko jako Princ zástupů;
                       a jím byly zrušeny denní oběti a místo Jeho svatyně bylo svrženo dolů.“
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92