Page 67 - hinz
P. 67

hodno Jeho/Její oběti a lásky. Vždyť jak se dokazuje láska ke druhému ?  Ochotou
            obětovat svůj život pro jiného, jestliže je to nutné. Jestliže se Stvořitel není ochoten
            obětovat za Své Stvoření, není Absolutní láskou. Pak je pojímání pravé Přirozenosti
            Nejvyššího negativním stavem správné. Za těchto podmínek nelze ustanovit žádný
            náležitý, láskyplný, laskavý, moudrý, osobní, intimní a věčný vztah s Nejvyšším.
            Jestliže by se žádný takový vztah nemohl ustavit, nemohl by si nikdo přivlastnit nic
            pozitivního. V takovém případě by každý byl odsouzen být v negativním  stavu
            navždy.


            Avšak ilustrací pravé Přirozenosti Nejvyššího a veškerého pozitivního stavu poskytl
            Ježíš Kristus, jako pravý Nejvyšší, každému ve Stvoření a v zóně vymístění věčnou
            alternativu k negativnímu stavu, čímž každému umožnil ustanovit láskyplný, osobní,
            laskavý,   intimní   a   pozitivní   vztah   s   Nejvyšším,   jako   s   nebeským
            Otcem/Matkou/Bohem,   Kdož   se   skutečně   stará.   Do   té   doby   nebyl   nikdo   s   to
            ustanovit takový vitální vztah s Nejvyšším.


            8. Když Nejvyšší tvořil Své Stvoření, učinil věčný slib každému, kdo byl stvořen, že v
            jednom bodě času a prostoru se  inkarnuje  v zevní formě Stvoření, aby vešel ve
            známost   ve   všech   aspektech   Svého   Stvoření   od   nejniternějšího   po   nejzevnější
            včetně   zóny   vymístění.   Tento   slib   byl  nutnou   podmínkou  pro   to,   aby   lidé   byli
            dobrovolně stvořeni. Vždyť pozice, stav, rozpoložení, proces a duchovní pokrok u
            každého závisí na správném a smysluplném vztahu s Nejvyšším. Jinými slovy život
            jedince závisí na jeho vztahu s Nejvyšším.

            Avšak problémem v této situaci bylo, že Nejvyšší je Absolutní a každý v Jeho/Jejím
            Stvoření je relativní k tomuto Absolutnímu. Naneštěstí nic z Absolutní přirozenosti
            nelze náležitě vnímat, rozeznávat, pojímat, chápat a vztahovat ze stavu relativního
            rozpoložení. Jedině Absolutní stav tak může učinit vzhledem k jinému Absolutnímu
            stavu. Ale žádné dva Absolutní stavy nemohou být a existovat, protože pokud by
            tomu tak bylo, navzájem by se vylučovaly. Žádný z nich by nebyl absolutní, a tedy
            by nic včetně Boha nemohlo existovat.

            Aby však Stvoření bylo a existovalo, je nutné, aby každý ve Stvoření vytvářel vztah k
            Absolutnímu   Nejvyššímu.   Avšak   jak   se   ustanoví   vztah   k   někomu,   kdo   je
            Absolutnem, a nemůže tudíž být vnímán, objeven, pochopen či smyslově pociťován
            v   žádném   relativním   zkušenostním   módu?   Za   těchto   podmínek   nelze   ustanovit
            žádný náležitý vztah.


            To   je   důvod,   proč   Nejvyšší   před   časem   a   prostorem   učinil   takový   slib   všem
            případným  sentientním  bytostem a entitám a všem, kdo měli být zfabrikováni v
            peklech, že, až bude doba nutná, Sám/Sama Sebe omezí časem a prostorem a
            přijme nějakou formu a kondici, která by každému ve Stvoření a v zóně vymístění
            umožnila ustanovit hmatatelný a zkušenostní vztah s Nejvyšším.

            Jedním z nejmystičtějších a nejtajemnějších důvodů, proč bylo negativnímu stavu
            Nejvyšším dovoleno dojít svého dozrání, bylo, že to poskytlo Nejvyššímu příležitost
            splnit tento slib Jeho/Jejímu Stvoření a každému v jsoucnu a bytí, ať je to kdokoli a
            kdekoli se nachází.


            Protože   taková   manifestace   Nejvyššího   musí   být   všezahrnující   a   ne   výběrová,
            splnění tohoto slibu se muselo provést na úrovni, která je nejméně duchovní a
            nejvíce negativní. Inkarnace na kterékoli jiné úrovni kromě nejnegativnější by nebyla
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72