Page 63 - hinz
P. 63
vyznáním vlastních hříchů, pokáním, požádáním o milosrdenství a odpuštění a o
přijetí touhy změnit se.
Protože pravá povaha negativního stavu je založena na nevědomosti a spoléhání se
na zevní faktory bez žádného ohledu na cokoli niterné, každá snaha vysvětlit
negativní stav niternými, nebeskými pojmy bez jakýchkoli příkladů a ilustrací v
zevnějšnostech jazykem zevnějšností, by minula svůj terč a lidé by ji nikde nebyli
schopni pochopit a přijmout. Konec konců negativní stav vznikl v tom nejzevnějším.
Tudíž jeho náležité pochopení a cesta ven z něho se mohou poznat zevními nástroji.
Nástroje zevnějšností jsou konkrétní ilustrace a živoucí příklady.
Takže bylo nutné, aby se Nejvyšší osobně stal takovou ilustrací a živým příkladem
pro všechny. A jelikož takové ilustrace a příklady jsou možné a nutné jen na téže
úrovni a místě, kde vznikl a panuje negativní stav, bylo nutno, aby se Nejvyšší
inkarnoval na této planetě, kde konkrétnost, hmatatelnost a zvnějšnění je ve své
konkrétnosti nejkrajnější. Z této pozice byl Nejvyšší s to každému odhalit pravou
povahu negativního stavu a nastínit cestu ven z něho.
Že pravé poznání negativního stavu nebylo tehdy k dispozici dokonce ani lidem v
pozitivním stavu, je velmi zjevné z jazyka Ježíše Krista, který používal pro Svá
vysvětlení negativního stavu a při ukazování cesty ven z něho osobním příkladem.
Jak každý ví, Ježíš Kristus hovořil většinu času v přirovnáních a souvztažnostech.
To je univerzální řeč, které rozumí každý v pozitivním stavu Stvoření. Negativní stav
této řeči nerozumí, ale namísto toho má příklad dle života zobrazeného Ježíšem
Kristem během období Jeho/Jejího pokušení pseudotvůrci, kdož jsou v Bibli Svaté
nazýváni ďábly a satany.
Je zde třeba si uvědomit, že prvním krokem ve spasení je spasení těch v pozitivním
stavu, kteří byli ohroženi negativním stavem. Z toho vyvěrá nutnost hovořit v
přirovnáních a sestoupit do pekel za účelem podrobení a uzamčení pseudotvůrců a
stát se nejzazším Pánem pekel. Že toto přesně provedl Nejvyšší; je zjevné z toho, co
Ježíš Kristus říká ve Zjevení Ježíše Krista v Bibli Svaté, kapitola 1, verš 18:
„Já jsem Ten, kdo žije a byl mrtev, a hle -
jsem naživu věčně. Amen. A mám klíče
podsvětí i smrti.“
Z tohoto verše je nyní velmi zřejmé, co Ježíš Kristus podstoupil a jakým druhem
pekelného rozpoložení a stavu musel projít, aby zachránil navždy Život. Z tohoto
verše je též velmi zřejmé, že se stal nepochybným vládcem, velitelem a pánem
všech pekel, jelikož mít klíče podsvětí a smrti znamená úplně ovládat veškerý
negativní stav. Samotným tímto krokem se zajistil nepřerušovaný tok života. Nikdo
již nikdy nikde nebude pod hrozbou věčné smrti, jak tomu bylo v době inkarnace
Ježíše Krista na planetě Zemi.
Jakmile se tento nejdůležitější krok spasení završí, může nastat krok druhý. Nyní se
mohou učinit veškeré snahy spasit lidi, kteří jsou v samotném negativním stavu a
kteří jej milují a ztotožňují se s ním. Aniž by se prve neprovedl krok první, nebylo by
možné spasit nikoho v negativním stavu. Tento druhý krok spasení je v procesu své
aktivace a naplnění. Kolik mu zabere času, aby se toto provedlo, může být známo
jen Nejvyššímu.
4. V Absolutním stavu absolutního rozpoložení Nejvyššího existuje Absolutní