Page 39 - hinz
P. 39

bible, vnímá a chápe mluvené slovo pouze v jeho doslovné, faktické konotaci. Když
            Svatá bible doslovně hovoří o Synu Božím a Synu člověka, vnímá Syna jako někoho
            odlišného,   než   je   Otec.   Pociťuje   se   to   podobně   jako   vztah   existující   mezi
            pozemským synem a otcem, kteří jsou velmi zřejmě dvě odlišné a jedinečné bytosti.
            Avšak ve vnitřním smyslu takových slov není žádná separace.  Namísto toho Syn
            Boží znamená určité aspekty a ideje Absolutní Božské esence Nejvyššího, které
            jsou vyjmuty a umístěny do zóny vymístění, která je ovládána zly a nepravdami a
            která je časo - prostorově vázána. Na straně druhé znamená Syn člověka určité
            aspekty   a   ideje  Absolutní   Božské   substance   Nejvyššího,   které   jsou   vyjmuty   a
            umístěny do zóny vymístění.

            Takové vyjmutí těchto idejí a aspektů, kterými je čistě Nejvyšší, se jeví za  iluze
            dominantních zel a nepravd a časo - prostorového rozpoložení v zóně vymístění,
            jako by vyjmuté nebylo totéž jako to, z něhož to bylo vyjmuto. Takže máme iluzi, že
            tento Bůh, Otec a Ježíš Kristus jsou dvě oddělené osoby či entity. Avšak je třeba si
            zde zapamatovat následující životně závažný, kritický a důležitý fakt. Výše uvedené
            určité ideje a aspekty Absolutní přirozenosti Nejvyššího jsou nyní umístěny do
            fyzického těla,  zfabrikovaného pseudotvůrci,  které je  zcela, úplně a naprosto cizí
            pravé Absolutní přirozenosti Nejvyššího. Nejvyšší ve Své Absolutní přirozenosti
            nemůže být v takovém těle přítomen. Přesto paradoxem této situace je, že za účelem
            spasení je pro Nejvyššího absolutně nutné, aby byl přítomen v takovém těle. Bez
            této  přítomnosti  by   Nejvyšší  nemohl  zakusit negativní  stav,  nemohl  by  jím   být
            pokoušen, a tudíž by nemohl nikoho spasit.

            Takže jak se překoná tento zdánlivě neřešitelný paradox či dilema? Řešení spočívá
            ve faktu, že určité rozličné aspekty a ideje Nejvyššího se pomalu a postupně, krok
            za krokem, jeden za druhým, umístí do takového těla. Jak se do tohoto těla umísťují,
            je výsledkem pokušení. V procesu takového pokušení nastává postupná eliminace
            všech zel a nepravd z tohoto těla a následné nahrazení jich všech větším a větším
            stupněm výše uvedených idejí a aspektů Nejvyššího. V procesu těchto soubojů,
            odstraňování a nahrazování se toto tělo, zfabrikované  pseudotvůrci, stává krůček
            po krůčku více a více Božské a je následné stále více zahrnováno do Nejvyššího,
            stávajíc se doslovně jedním s Nejvyšším.


            V průběhu procesu takových zápasů, eliminací a náhrad Ježíš Kristus tedy funguje z
            pozice tohoto těla. Když On/Ona funguje z pozice tohoto těla, prožívá Sám Sebe a je
            prožíván jinými jako oddělená a odlišná osoba od Svého nebeského Otce. V takové
            kondici je jen zřejmé, že Ježíš Kristus hovořil o Svém Otci, měl s Ním vztah a modlil
            se k Němu, jako by byl někým odlišným od Svého Otce a někde jinde, než byl Jeho
            Otec. Když se někdo omezí časo - prostorovým kontinuem a je uprostřed zel a
            nepravd, má z této pozice, z pozice prostorově - časových omezení tohoto Vesmíru
            a zóny vymístění a z pozice zel a nepravd, které jsou spjaty s prostoročasem, jen
            malý výběr něčeho jiného, než pohlížet na věci v oddělenosti, v odstupu a někde
            mimo.


            Avšak když Ježíš Kristus hovořil a fungoval z pravých idejí a aspektů ve Svém
            duchu a duši, které jsou pravým Nejvyšším, hovoří a funguje jako Nejvyšší, a tudíž
            prohlašuje: „Já a Otec jedno jsme.“ „Kdokoli Mě vidí, vidí Mého Otce.“ „Nikdo nezná
            Otce, než Syn“. „Byla Mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.“ a podobné výroky,
            jak se citují výše.

            V   procesu   Svého   pozemského   života,   který   trval   třicet   tři   roků,   Ježíš   Kristus
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44