Page 37 - hinz
P. 37

kapitola dvacátá osmá, verš osmnáctý říká: „Pak Ježíš přišel a hovořil k nim řka:
            „Byla Mi dána veškerá moc na nebi i na zemi““. Tato slova zjevně naznačují, že není
            jiná moc než Ježíš Kristus, Kdo je zároveň Otec, Syn a Duch Svatý, jak naznačuje
            další verš Matouše, verš devatenáctý kapitoly dvacáté osmé. Podobná tvrzení je
            možné nalézt v Markovi a v Lukášovi i na mnohých místech Evangelia dle Jana.
            Například se u Jana, kapitola třetí, verše šestnáct a sedmnáct a dále v doslovném
            smyslu velmi zřejmě oddělují tyto dvě osoby, protože se ve verši šestnáctém říká:
            „Neboť Bůh tak miloval svět, že dal Svého jednorozeného Syna, aby tak každý, kdo
            v Něj věří, nezahynul, ale měl život věčný.“ A verš sedmnáctý: „Neboť Bůh neposlal
            Svého Syna, aby svět zatratil, ale aby tento svět mohl být skrze Něho spasen.“ Z
            tohoto je zřejmé, že Bůh, jedna osoba, poslal svého Syna, jinou osobu, na tento
            svět.   Toto   je   doslovným   smyslem,   pokud   nikdo   nezná,   co   slova   Bůh   a   Syn
            znamenají ve smyslu vnitřním.

            V téže kapitole, verš třicátý pátý, se říká: „Otec miluje Syna a vložil vše do Jeho
            rukou.“ Tento verš opět naznačuje, že zde jde o něco jiného, než o dvě oddělené
            entity, protože vše je dáno do rukou Syna. Také si to můžete přečíst v Janovi,
            kapitola pátá, verš devatenáctý až dvacátý sedmý a v celé kapitole, jako fakta,
            obsahující jak narážku na to, že Otec a Syn nejsou dvě oddělené osoby, ale entita
            jedna, a zároveň je v doslovném smyslu velmi zjevné, že jsou dvěma oddělenými
            entitami. Podobná situace nastává v další kapitole, kapitole šesté, verše dvacet šest
            až dvacet osm. V obsahu těchto veršů lze snadno dovodit obě pojetí, jestliže někdo
            nechápe vnitřní smysl tohoto obsahu.

            V kapitole osmé, verše třicet sedm až po konec této kapitoly se nám velmi důrazně
            naznačují obě situace; nejprve že tu jsou dvě oddělené osoby a náhle ve verši
            padesát osm jim Ježíš řekl: „Zajisté pravím vám, před tím, než byl Abrahám, JÁ
            JSEM“. Když tedy říkáte o někom „JÁ JSEM“, je zřejmé, že je to pouze jeden možný
            Nedělitelný Bůh, ne dvě oddělené osoby. V desáté kapitole Evangelia Jana to od
            verše dvacet pět až po verš třicet osm začíná vypadat tak, jako bychom zde měli co
            činit se dvěma oddělenými entitami, Otcem a Synem, ale pak ve třicátém verši Ježíš
            Kristus   prohlašuje:  „Já   a   Můj   Otec  jedno   jsme“.   V   tomto   bodě   Ho  Židé  chtějí
            ukamenovat a také Ho chtěli ukamenovat, když řekl: „Předtím, než byl Abrahám, JÁ
            JSEM.“ Tito nemohli zřejmě přijmout ideu, že Ježíš Kristus a Bůh Otec jsou jedna
            entita, ne dvě oddělené entity.

            V kapitole jedenácté, verš dvacet pět a dvacet cest Ježíš velmi jasně prohlašuje: „Já
            jsem vzkříšení a život. Ten, kdo ve Mě věří, byť by umřel, bude žít. A každý, kdo žije
            a ve Mě věří, nikdy nezemře.“ Toto je velmi zřejmý náznak a implikace, že On je
            jediný Bůh, Otec, Syn a Duch Svatý, Jeden Bůh Nedělitelný, protože pouze Jeden,
            kdo   je   vzkříšení,   a   pouze   Jediný,   Kdož   je   život   Sám   a   Sebou,   je  Jeden   Bůh
            Nedělitelný. Žádný jiný život neexistuje, neexistoval, ani nebude nikdy existovat.

            Opět pak v kapitole dvanácté Evangelia Jana, verš čtyřicet čtyři: „A ten, kdo Mě vidí,
            vidí Jeho, kdo Mě poslal.“ Toto je velmi zjevné naznačení, že nejsou odděleni, ale
            jsou   jednou   osobou   a   jednou   entitou.   V   kapitole   čtrnácté   Evangelia   dle   Jana
            obsahuje verš šestý až jedenáctý velmi zřetelné narážky, že Ježíš Kristus a Otec,
            Jehova, Nejvyšší, jsou táž osoba. Verš šestý říká: „Já jsem cesta, pravda a život.
            Nikdo nepřichází k Otci než skrze Mne.“ a ve verši sedmém: „Kdybyste poznali Mne,
            poznali byste také Mého Otce; a od nyní Ho znáte a vidíte.“ Ve verši devátém jeho
            druhá Část pokračuje: „Ten, kdo vidí Mne, vidí Otce.“ Pak v kapitole sedmnácté v
            Evangeliu Janovi, celá kapitola je modlitba Ježíše Krista, Kdož se modlí ke Svému
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42