Page 36 - hinz
P. 36

V.
                 PROČ JEŽÍŠ KRISTUS HOVOŘIL A MĚL KE SVÉMU BOHU – OTCI
                 VZTAH, JAKO BY ON A OTEC BYLI DVĚMA ODLIŠNÝMI OSOBAMI
                  ČI ENTITAMI, A NE JEDNÍM A TÝMŽ BOHEM - NEDĚLITELNÝM?





            Doslovný smysl Nového zákona v Bibli Svaté, jakož i mnohé výroky ve Starém
            zákoně velmi zjevně, zřejmě a zřetelně hovoří o Mesiáši - Ježíši Kristovi, kdo je
            Synem Božím, jako jedné entitě a Jehovovi, Bohu - Otci, Kdož je zcela odlišnou
            entitou. Později přidaly křesťanské církve entitu třetí - Ducha Svatého - o kterém se
            předpokládá, že je odlišný a oddělený jak od Boha - Otce, tak i od Syna Božího -
            Ježíše Krista.


            Takové chápání a pojímání přirozenosti Nejvyššího je přesto již deformací pravé
            reality. A nejenom deformací, ale duchovně je to velmi nebezpečné pojetí.

            Jaké jsou hlavní důvody pro to, že Nejvyšší dovolil na tomto světě udržování takové
            nebezpečné deformace po tak dlouhou dobu, obzvláště mezi tradičními křesťany
            bez ohledu na fakt, že Ježíš Kristus Sám v průběhu svého pobytu na Zemi podal
            spoustu narážek odporujících tomuto pojímání?

            Než budeme pokračovat se zjevením o této věci, uveďme do detailu přesně některá
            místa ve Starém zákoně Svaté bible, jež ve svém doslovném smyslu oddělují Boha -
            Otce od Syna Božího, jakož i ta, která naznačují, že Otec a Syn jsou jedna a ne dvě
            oddělené entity či osoby. Evangelium dle Matouše, kapitola třetí, verš sedmnáctý:
            „A náhle přišel z nebe hlas, řkoucí: „To je můj milovaný Syn, v němž se mi velmi
            zalíbilo“. V tomto popisu je zřejmé, že hlas přišel odněkud jinud než z Ježíše Krista,
            tudíž je odděluje. Avšak bezprostředně  v následující kapitole, v kapitole  čtvrté,
            Matouše, když byl Ježíš  Kristus  pokoušen od ďábla, se  ve  verši sedmém  této
            kapitoly říká: „Ježíš mu řekl: „Kromě toho je psáno, nebudeš pokoušet Pána svého,
            Boha“. Tato citace velmi zjevně ukazuje, že ten, kdo byl pokoušen ďáblem, byl pravý
            Pán, Bůh, tedy ne entita od Boha oddělená. V Matoušovi, kapitola desátá, verše
            třicet dva a třicet tři: „Proto kdo Mě vyzná před lidmi, toho já také vyznám před
            Svým Otcem, Kdož je v nebesích“. Verš třicátý třetí: „Kdokoli Mě ale před lidmi
            zapře, toho já zapřu také před Svým Otcem, Kdož je v nebesích“. Toto je tedy zřejmé
            oddělení od Otce, jako jedné oddělené entity, která je někde v nebesích. Jak ovšem
            víte, ve vnitřním smyslu nebesa znamenají Niternou mysl čili nitro. Avšak doslovný
            smysl je zřejmě smyslem úplné separace. V Matoušovi, kapitola jedenáctá, verš
            dvacátý pátý po dvacátý sedmý včetně, se říká a já cituji: „Tehdy Ježíš odpověděl a
            řekl: „Děkuji Ti, Otče, Pane nebes a země, protože jsi tyto věci skryl před moudrými
            a prozíravými a zjevil jsi je maličkým. Ano tak, Otče, neboť tak se to v tvém pohledu
            zdálo být dobré.“ Tyto dva verše nyní velmi zřejmě naznačují separaci do dvou entit.
            Avšak další verš náhle říká (verš dvacátý sedmý): „Všechno je Mi dána Mým Otcem
            a nikdo nezná Syna kromě Otce. Ani nikdo nezná Otce kromě Syna a toho, komu by
            Ho Syn chtěl zjevit.“ Tady je nyní velmi zřejmá narážka, že nikdo nechápe, že tito
            nejsou dvě oddělené osoby, ale jedna osoba či entita ve dvou odlišných aspektech.
            V Matoušovi, kapitola dvacátá sedmá, verš čtyřicátý šestý se říká: „A kolem deváté
            hodiny Ježíš vykřikl silným hlasem řka: „Eli, Eli lama sabachtani?“, což jest: „Můj
            Bože,   Můj   Bože,   proč   jsi   Mě   opustil?“   Tento   výrok   či   výkřik   je   tedy   zřejmým
            oddělením jedné osoby, která volá na jinou odlišnou osobu. Ale pak se v Matoušovi
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41