Page 121 - hinz
P. 121

duchovnosti a ve stavu úplné nevědomosti, aby byla s to udržovat nějaký sentientní
            život bez určitých extenzivních příprav a tréninku v nějakých jiných světech.

            Na   druhé   straně   jsou   duchovní   a   zprostředkující   světy   zóny   vymístění,   jako
            například pekla, s to počít negativní životní formy, protože jsou ve svém vlastním
            duchovním  stavu, jenž má  schopnost takových fabrikací za  účelem  zvěčňování
            negativního stavu. Tyto životní formy jsou velmi často promítnuty do přírodního
            stupně zóny vymístění poté, co jsou připravovány a trénovány na přežití v extrémně
            drsném, zevním rozpoložení, které na této Zemi existuje.

            Proto nikdy nikdo nezačal a nezačne svůj vlastní život na této planetě. Tudíž se tato
            planeta nemůže nijak považovat za školku pro pozitivní stav nebes. Namísto toho je
            to scéna, na níž se odehrává pravý negativní stav kvůli důležitému duchovnímu
            poučení všech ve veškerém Stvoření Nejvyššího. Kdokoli se tohoto hraní zúčastnil,
            účastní   nebo   se   bude   účastnit,   konal,   koná   a   bude   tak   konat   ze   své   vlastní
            svobodné vůle a volby.

            7.  Jedním   z   hlavních   nesprávných   pojetí   a   výkladů,   kterým   podléhá   vše   výše
            uvedené,   je   typicky   lidská   tendence   vnímat   vše   ve  finalistických  pojmech   a
            kondicích následujícím způsobem: Toto je to a po tom již nic jiného neexistuje. Toto
            je velmi obvyklý závěr, který si lidé činí o všech záležitostech. Speciálně je to
            pravdou   o   věcech   duchovních,   obzvláště   když   předstírají,   že   přicházejí   od
            Nejvyššího. Lidé mají sklon věřit, že pokud Nejvyšší něco učiní, je to neměnné a
            nemůže se to nikdy pozměnit či nahradit, ale musí to zůstat navždy takové, jaké to
            je. Takže výsledkem tohoto je neoprávněný závěr, že to či ono zjevení stanovuje
            Absolutní pravdu a neexistuje již nic, co by se k tomu dalo přidat či o tom říci. Vše je
            pevně dáno a nejsou dovolena, ba  ani možná žádná pozměňování, přídavky či
            nástavby.

            Lidé   zapomněli,   že  Absolutní   Nejvyšší   hovoří   k   relativním   lidským   bytostem   či
            sentientním  entitám,   jež   nemohou   pojmout   absolutní   pravdu.  Nejvyšší   tudíž
            přizpůsobuje   Svá   zjevení   současným   schopnostem   vnímání   a   pojímání   lidí   na
            každém   kroku   jejich   duchovního   rozvoje.   Proto   budou   vždy   existovat   opravy,
            doplnění   novými  údaji,   modifikace,   nástavby  a  dodatky   ke   všemu,   co  Nejvyšší
            zjevuje lidem v kterékoli dané době.

            Toto je velmi kritické pravidlo a princip současného Nového zjevení, které je třeba si
            uvědomit, aby se vyhnulo stagnaci v jedné jednotlivé úrovni, čímž jedinec blokuje
            sám sebe před možným růstem a pokročením.

            Mnozí lidé podléhají tomuto běžnému a pochopitelnému omylu. Není žádný div, že i
            Swedenborg v některých svých výrocích reflektoval tento tradiční postoj.

            Takže když Swedenborg ve svých spisech popisuje uspořádání duchovního světa
            takovými pojmy jako nebeský, duchovní, přírodní atd., pochopitelně předpokládá, že
            je to trvalá a konečná struktura, jako by zde již nemohlo nikdy být něco jiného či
            odlišného.


            Avšak tento postoj neodráží pravou realitu uspořádání Stvoření Nejvyššího. V době
            Swedenborgově tomu bylo tak a jeho popis Stvoření odrážel realitu té doby či to, jak
            ji v té době vnímal. Ze své pozemské pozice si Swedenborg neuvědomil, že svými
            spisy přispíval od Nejvyššího k budování nového, vyššího řádu Stvoření, který
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126