Page 119 - hinz
P. 119

jejich praktického používání v zóně vymístění,  kde nejsou žádná taková pravidla
            použitelná,   protože   ze   zřejmých   důvodů   nejsou   možná   žádná   pravá   duchovní
            manželství ve stavu a rozpoložení, kde neexistuje žádná duchovnost nebo existuje
            pouze duchovnost zfalšovaná a deformovaná.  Swedenborg tudíž věřil, že věčné
            manželství dobra a pravdy také znamená zevní manželství jedné zvláštní ženské
            bytosti s jednou zvláštní mužskou bytostí nebo jedné specifické mužské bytosti s
            jednou specifickou ženskou bytostí a že není možná ani dokonce vhodná žádná jiná
            angažovanost vyjma mezi manželskými páry. Z tohoto chápání je velmi zřejmé, že
            jeden je navždy uzavřen do manželského svazku s jednou zvláštní osobou, aniž by
            mu někdy bylo dovoleno se sexuálně angažovat s někým jiným. Z tohoto závěru
            vyvěrá názor, že sexualita a manželství jsou výhradním vlastnictvím dvou lidí, kteří
            vstoupili do manželského svazku, a žádný z jejich aspektů nelze nikdy sdílet s
            nikým   jiným.   Takže   ať   by   měl   kdo   jakýkoli   úmysl   či   motivaci   při   přístupu   k
            sexuálnímu styku s někým jiným, než se svým vlastním manželským partnerem, byl
            by   označen   jako   cizoložník   a   hříšník.   Toto   chápání   sexuality   a   cizoložství   je
            zavádějící a není již duchovně udržitelné.

            To, co znamená výrok Ježíše Krista v Matoušovi, v kapitole páté, verši 28 a na jiných
            místech („Kdokoli se podívá na ženu s chtivostí, již s ní ve svém srdci spáchal
            cizoložství.“), není chtíč po sexuálním styku s jakoukoli jednotlivou osobou jinou,
            než je vlastní manželský partner, ale chtění vlastnit, užívat, zneužívat, využívat,
            zraňovat   či   být   s   takovou   osobou   angažován   pouze   z   důvodů   egoistických,
            sobeckých, sebestředných a z důvodů lásky k sobě samému, bez jakéhokoli ohledu
            na blahobyt či uvážení potřeb jiné osoby. „Mít chtíč“ znamená právě toto.

            Existuje ale jiný, hlubší význam tohoto výroku. „Žena“ v této konotaci znamená
            femininní principy vlastního jsoucna a Bytí. V tomto ohledu „mít ve svém srdci chtíč
            po   ženě“   znamená   naprosté   nebrání   zřetele   na   vlastní   femininní   respektive
            maskulinní princip (v případě ženy) a chtíč či chtění přivlastnit si ten princip, který
            patří někomu jinému. Toto je tím, co znamená opravdové cizoložství. Je to tedy
            nebrání zřetele na vlastní individualitu a jedinečnost vlastní osobnosti, která se
            skládá   ze   všech   principů  maskulinity   a   femininity,   a   chtění   vlastnit   či   mít
            individualitu   někoho   jiného   a   její   specifické   jedinečné   aspekty  femininity   a
            maskulinity.   Toto   je   to,   co   skutečně   znamená   pravé   cizoložství,   a   nikoli
            angažovanost   v   sexuálním   styku   s   někým   jiným   než   s   vlastním   manželským
            partnerem, pokud se koná z  pozice vzájemně otevřeného prospěchu, za účelem
            sdílení   a   většího   pochopení   Nejvyššího,   druhých   a   sebe   sama   s   dobrým   a
            pozitivním úmyslem použít toto poznání ve vlastním životě a sdílet je se všemi
            ostatními.

            V pravé realitě pozitivního stavu, kterážto realita je popsána v současném Novém
            zjevení, nejsou možné, dokonce ani myslitelné žádné výlučné, vlastnické, sobecké,
            žárlivé, sebelásky se týkající a jednosměrné vztahy či stavy. To je důvodem, proč
            Ježíš Kristus řekl Saduceům: „Neboť po vzkříšení se ani nežení ani nevdávají, ale
            jsou   jako   andělé   Boží   v   nebesích.“   (Matouš,   kapitola   22,   verš   30   a   na   jiných
            místech.)

            Pokud   se   týče   rozvodu,   tento   byl   opět   nesprávně   vyložen   jako   znamenající
            rozvedení s vlastním pozemským, fyzickým, manželským partnerem. Rozvést se s
            vlastním manželským partnerem či vstoupit do manželství s rozvedeným znamená
            zavrhnout tyto aspekty dobra a jeho pravdy nebo pravdy a jejího dobra, s jejichž
            manifestací či reprezentováním na této Zemi jedinec souhlasil, a přijmout namísto
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124