Page 116 - hinz
P. 116

kdekoli jinde ve Stvoření Nejvyššího či v zóně vymístění. Božský akt spasení není
            nikdy časoprostorově, kondičně či stavově vázán, ale je použitelný na všechny
            doby, místa, kondice a stavy bez jakékoli výjimky či vyloučení. Jaký by jinak mělo
            význam, aby Nejvyšší přijal lidskou přirozenost a učinil Své Božství lidským a Své
            lidství Božským, jestliže by to nemělo univerzální a věčnou platnost a použitelnost?


            Omyl, který se zde učinil, se zakládal na zhodnocení relativního rozpoložení lidí,
            jejichž konání je zdánlivě určeno omezenými a dočasnými podmínkami a stavy v
            souladu se zákony jejich fyzického antivesmíru.

            V dobách Swedenborgových ovšem ještě nikdo nebyl připraven znát, že toto není
            vesmír   opravdový,   ale   vymístěný,  antivesmír,   to,   co   se   nyní   nazývá   zónou
            vymístění, která fabrikuje iluzi finálnosti a nezměnitelnosti vlastní negativní kondice
            a stavu.

            Jaký krutý Bůh by Nejvyšší byl, jestliže by každému neposkytl věčnou příležitost se
            změnit   a   učinit   novou   volbu   bez   ohledu   na   vlastní   stav   a   kondici   !     To   bylo
            nekonzistentní   s   pravou  Absolutní   přirozeností   Nejvyššího,   kterou   je  Absolutní
            láska a Absolutní moudrost.


            Ovšem na počátku - jak je to zřejmé z jeho Duchovního deníku - si byl Swedenborg
            vědom možnosti konverze do pozitivního stavu dokonce i z pekel. Později pod
            vlivem tradičních výkladů této záležitosti, jak se pojímala v předešlém, odcházejícím
            věku, změnil své mínění a podvolil se tomuto tradičnímu výkladu. To bylo dovoleno
            se stát kvůli potřebám přechodu, jak se popisuje výše.


            Na straně druhé je jednou z hlavních zásad Nového zjevení, že nikdo není navždy
            uzamčen ve své kondici, stavu, místě či situaci. Tudíž nikdo kvůli tomu nemusí být v
            peklech či kdekoli jinde vyjma ze své vlastní svobodné volby.

            Tento   princip   má   věčnou   a   všeuniverzální   platnost   a   je   hlavním   stavebním
            kamenem, na němž se bude zakládat každé následné nové zjevení. Od nynějška, od
            samého tohoto okamžiku by se tento princip měl považovat za jeden z hlavních
            nástrojů   verifikace   každého   následného   poselství,   přenosu   či   zjevení,   které   si
            nárokuje   Božský   původ.   Pokud   tento   princip   plně   nezahrnuje,   je   takový   nárok
            falešný a Nejvyšší není jeho pravým Božským autorem.

            2.   V   té   době   bylo   Swedenborgovi   dovoleno   být   svědkem   určitých   duchovních
            zápasů v intermediálním světě duchů, obzvláště v jedné z jeho oblastí. Z událostí,
            které nastaly v této oblasti, nesprávné pojal a nesprávně si vyložil význam těchto
            bojů a jejich následků. Zobecnil je na všechny situace, kondice a stavy, učiniv je
            všezahrnujícími a finálními. Takže se domýšlel, že tyto události reflektovaly veškerý
            obsah Zjevení Ježíše Krista (Apokalypsy), a tudíž ustanovily jeho naplnění. Ve svých
            spisech   o   Apokalypse   učinil   Swedenborg   závěr,   že   cokoli   bylo   v   Apokalypse
            předpovězeno, se v této době úplně splnilo.

            Je   pravdou,   že   se   určité   omezené   aspekty   předvídané   apokalypsou   v   době
            Swedenborgově naplnily. Jinak by se nemohlo iniciovat žádné přechodné období.
            Jak   se   uvádí   předtím   v   této   a   v   jiných   knihách   tohoto   autora,   mají   všechny
            předpovědi v Bibli Svaté odlišné významy pro odlišné doby a rozpoložení. Když se
            užitečnost jednoho stavu a kondice vyplní, tato skončí. A nový stav a rozpoložení
            vyvolává   odlišně   úrovně   či   aspekty   biblických   předpovědí   relevantní   ke   každé
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121